  • 1. Data: 2006-10-30 07:57:00
    Temat: nakaz sądowy zapłaty
    Od: ">> shap" <s...@o...pl>

    Witam i proszę o pomoc w mojej sprawie!

    Mam taką sytuacje. Swego czasu prowadziłem działalność gospodarczą w formie
    s.c. Nasza firma zarejestrowała kilka domen w NASKu. Zgłoszeń
    rejestracyjnych dokonałem ja, osobiście.
    Po jakimś czasie wystąpiłem ze spółki. Firma prowadziła nadal działalność i
    posiadała te kilka domen, które opłacała. W pewnym momencie firma (nie
    należałem do spółki od ponad 4 lat) zaprzestała płacić za te domeny (z jakiś
    tam względów).
    Teraz dostałem Nakaz Sądowy Zapłaty za te cztery, zaległe faktury.

    Czy jestem zobowiązany uiścić te płatności za faktury wystawione w momencie,
    kiedy nie należałem już do s.c.? Zaznaczam, że na dokumentach
    rejestracyjnych do NASKu są moje podpisy.

    z góry dziękuję za pomoc, jacek szapiński

  • 2. Data: 2006-10-30 08:08:01
    Temat: Re: nakaz sądowy zapłaty
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

    Użytkownik ">> shap" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Po jakimś czasie wystąpiłem ze spółki. Firma prowadziła nadal
    Z tego co wiem, nie da się wystąpić ze spółki s.c.
    Można ją rozwiązać i zawiązać na nowo bez jednego ze wspólników.

    Nowa spółka musi zrobić cesję na siebie zobowiązać i umów "starej" spółki.
    Wg. mnie, popełniliście przestępstow i formalnie nadal jesteś wspólnikiem, a
    Twoje
    "wystąpienie" ze spółki nie ma mocy prawnej.

    J.

  • 3. Data: 2006-10-30 08:23:41
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a Twoje
    > "wystąpienie" ze spółki nie ma mocy prawnej.

    Delikatnie pisząc, mijasz się z prawdą, bo art. 869 i 871 k.c. wprost mówią
    o wystąpieniu wspólnika spółki cywilnej.

    A odpowiadając na pierwotne pytanie wiele zależy od tego, czy zobowiązanie
    powstało w dacie, gdy byłeś wspólnikiem (będzie to zazwyczaj data, od
    której powód domaga się naliczenia odsetek). Jeśli tak - niestety
    odpowiadasz za dług i możesz się bronić takimi samymi zarzutami co
    wspólnicy.

    Jeśli nie - wnieś sprzeciw do sądu zgodnie z pouczeniem jakie jest na
    nakazie. Zarzuć brak legitymacji biernej po Twojej stronie (tzn. nie możesz
    być pozwanym skoro nie byłeś wspólnikiem w dacie powstania zobowiązania).

    Marcin.

  • 4. Data: 2006-10-30 08:34:18
    Od: ">> shap" <s...@o...pl>

> [...]
    > nakazie. Zarzuć brak legitymacji biernej po Twojej stronie (tzn. nie
    > możesz być pozwanym skoro nie byłeś wspólnikiem w dacie powstania

    NASK rząda płatności za faktury i odsetek od roku 2004, ja nie należę do
    spółki już od 2000r. Czyli wnioskuję, że "nie byłem wspólnikiem w dacie
    powstania zobowiązania" (ach ten żargon prawniczy ;-).

    Ale dręczy mnie jeszcze jeden problem, skoro osobiście rejestrowałem
    niefortunne domeny (pewnie jest to jakaś forma zawarcia umowy), czy z tego
    powodu mogą mnie "ścigać"?

    jacek s.

  • 5. Data: 2006-10-30 09:08:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Ale dręczy mnie jeszcze jeden problem, skoro osobiście rejestrowałem
    > niefortunne domeny (pewnie jest to jakaś forma zawarcia umowy), czy z
    > tego powodu mogą mnie "ścigać"?

    Pytanie co napisałeś w danych rejestracyjnych? Tylko swoje dane, czy też
    zaznaczyłeś że to spółka cywilna i wskazałeś dane wszystkich wspólników?
    Informowaliście NASK o zmianach podmiotowych w spółce?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 6. Data: 2006-10-30 09:15:24
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 30 paź o godzinie 09:34, na pl.soc.prawo, >> shap napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale dręczy mnie jeszcze jeden problem, skoro osobiście rejestrowałem
    > niefortunne domeny (pewnie jest to jakaś forma zawarcia umowy), czy z tego

    Ale rejestrowałeś te domeny osobiście jako "shap" na siebie, czy jako
    "shap-wspólnik" spółki i te domeny są "na spółkę"?
    Jeżeli jako ten drugi - to działałeś po prostu w imieniu i na rzecz spółki.
    Jeżeli jako pierwszy - to domeny są twoje i "chyba" wniosłeś je na majątek
    spółki jako np. aport.

    --
    Herbi
    30-10-2006 10:15:23

  • 7. Data: 2006-10-30 09:19:44
    Od: ">> shap" <s...@o...pl>

    > Pytanie co napisałeś w danych rejestracyjnych? Tylko swoje dane, czy też
    > zaznaczyłeś że to spółka cywilna i wskazałeś dane wszystkich wspólników?
    > Informowaliście NASK o zmianach podmiotowych w spółce?

    Zgłoszającym rejestrację domeny była (powiedzmy) Nazwa_Firmy s.c., jako
    reprezentant byłem wymieniony ja, z imienia i nazwiska.

    Co do zmian podmiotowych to miał tego dokonać mój były wspólnik, pewnie tego
    nie zrobił.
    Ja dostałem niedawno wezwanie do zapłaty, tzw. "przedsądowne" z NASKu.
    Odpisałem, że nie byłem w tym okresie już wspólnikiem, dołączyłem stosowne
    dokumenty z Urzedu Miasta o wystapieniu ze spółki. Niestety po miesiącu
    dostałem, Nakaz Sądowy do zapłaty.

    jacek s.

  • 8. Data: 2006-10-30 09:21:59
    Od: ">> shap" <s...@o...pl>

> [...]
    > spółki.
    > Jeżeli jako pierwszy - to domeny są twoje i "chyba" wniosłeś je na majątek

    Rejestrowałem jako Firma s.c., ja byłem wymieniony jako reprezentant spółki,
    działający w imieniu spółki.

    Zaznaczam, że jest to Spółka Cywilna..., która nie ma osobowości prawnej...

  • 9. Data: 2006-10-30 09:37:28
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 30 paź o godzinie 10:21, na pl.soc.prawo, >> shap napisał(a):

    > Rejestrowałem jako Firma s.c., ja byłem wymieniony jako reprezentant spółki,
    > działający w imieniu spółki.
    >
    > Zaznaczam, że jest to Spółka Cywilna..., która nie ma osobowości prawnej...

    Nie pękaj - sprawa ze "starymi" spółkami cywilnymi jest/była "korygowana".
    Polegało to na tym że kiedyś rejestrowało się "spółkę" w np. Urzędzie
    Miasta. w 2001/2002r należało takie spółki przekształcić - *każdy* ze
    wspólników musiał wtedy się "zarejestorwać" w takim Urzędzie Miasta jako
    przedsiębiorca któy prowadzi DG w formie spółki takiej i takiej.

    Ty podajesz że od 2000r. nie jesteś wspólnikiem tej spółki. Wobec czego nie
    możesz odpowiadać za "późniejsze" zobowiązania już przekształconej spółki
    cywilnej. To że spółkowicze nie dokonali aktualizacji u swoich kontrahentów
    .... to ich problem.
    Złóż sprzeciw do nakazu zapłaty wskazując że nie Ty jesteś stroną tego
    nakazu.

    --
    Herbi
    30-10-2006 10:37:13

  • 10. Data: 2006-10-30 09:46:33
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ">> shap" <
    > NASK rząda płatności za faktury i odsetek od roku 2004, ja nie należę do
    > spółki już od 2000r.

    A faktury przychodzily do Ciebie?

    > Ale dręczy mnie jeszcze jeden problem, skoro osobiście rejestrowałem
    > niefortunne domeny (pewnie jest to jakaś forma zawarcia umowy), czy z tego
    > powodu mogą mnie "ścigać"?

    Jesli na dokumencie jest nazwa, adres firmy, a Ty wystepujesz jako osoba
    zalatwiajaca sprawe, to - wg mnie - nie.
    Wszelka korespondecja powinna isc na adres firmy - nie do Ciebie. Czemu
    przyszla do Ciebie?
    --
    --pozdr.czes