  • 1. Data: 2006-10-29 20:43:13
    Temat: Rezygnacja członka zarządu spółki z o.o.
    Od: Gabriela Iwaszkiewicz <g...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam pytanie zwiazane z rezygnacja czlonka zarzadu. Zgodnie z KSH Art.
    202 § 4 i 5: "Mandat członka zarządu wygasa również wskutek śmierci,
    rezygnacji albo odwołania ze składu zarządu" i "Do złożenia rezygnacji
    przez członka zarządu stosuje się odpowiednio przepisy o wypowiedzeniu
    zlecenia przez przyjmującego zlecenie." Czy to oznacza, ze jesli czlonek
    zarzadu wysle np. poczta polecona pismo dot. rezygnacji to jego kadencja
    konczy sie w momencie np. wplyniecia tego pisma do spolki? Czy jest to
    czynnosc jednostronna? Slyszalam bowiem, ze moze byc tak, ze
    zgromadzenie wspolnikow moze nie przyjac tej rezygnacji i kadencja
    skonczy sie z dniem odbycia zgromadzenia wspólników zatwierdzającego
    sprawozdanie finansowe za pierwszy pełny rok obrotowy pełnienia funkcji
    członka zarządu?

    Z gory dziekuje za ewentualna pomoc.

    Gabriela

  • 2. Data: 2006-10-29 21:19:47
    Temat: Re: Rezygnacja członka zarządu spółki z o.o.
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Gabriela Iwaszkiewicz" napisała
> [...]
    > konczy sie w momencie np. wplyniecia tego pisma do spolki? Czy jest to
    > czynnosc jednostronna? Slyszalam bowiem, ze moze byc tak, ze

    Bez wątpienia jest to czynność jednostronna, nie wymaga przyjęcia. Jednak
    mogą wystąpić pewne okoliczności, jak. np. postanowienia umowy spółki, w
    których wymagane jest określone zachowanie aby zrzec się członkostwa w
    zarządzie, przy czym to, moim zdaniem, jest dyskusyjne. Może to być np.
    upływ 7 dni od otrzymania zrzeczenia się, kara umowna, nie mówiąc już o
    odpowiedzialności za szkodę spowodowaną nagłą, nieuzasadnioną rezygnacją. W
    każdym bądź razie nie można nie przyjąć rezygnacji.

> [...]
    > sie z dniem odbycia zgromadzenia wspólników zatwierdzającego sprawozdanie
    > finansowe za pierwszy pełny rok obrotowy pełnienia funkcji członka

    Tak było ale w Kodeksie Handlowym, dodam że już nie obowiązuje :)

    --
    PAVEL

  • 3. Data: 2006-10-29 21:24:41
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik "PAVEL" <p...@o...pl> napisał
    > upływ 7 dni od otrzymania zrzeczenia się, kara umowna, nie mówiąc już o
    > odpowiedzialności za szkodę spowodowaną nagłą, nieuzasadnioną rezygnacją.
    > W każdym bądź razie nie można nie przyjąć rezygnacji.

    Dodam, że to dotyczy odmiennego uregulowania art. 746§2 KC, gdzieś mi
    uciekło :)

    --
    PAVEL

  • 4. Data: 2006-10-29 21:37:20
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > wspólników zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za pierwszy pełny rok
    > obrotowy pełnienia funkcji członka zarządu?

    Przepis jest jasny i prosty. Członek składa rezygnację i z chwilą dojścia do
    adresata jego mandat wygasa. O ile umowa spółki nie stanowi inaczej. Czasem
    wskazuje organ uprawniony do odbierania oświadczeń albo wprowadza "okres
    wypowiedzenia" po którym rezygnacja jest skuteczna. Zresztą ta ingerencja
    umowy w regulacje kodeksowe nie może iść za daleko, bo np. nie można
    uzależniać skuteczności rezygnacji od zgody organu spółki.

    Marcin.

  • 5. Data: 2006-10-29 22:01:01
    Od: Gabriela Iwaszkiewicz <g...@p...onet.pl>

    Dziekuje bardzo za odpowiedzi.
    Nasunelo mi sie jeszcze jedno pytanie: do kogo powinna byc skierowana
    taka rezygnacja? do prezesa zarzadu? Przyjmijmy, ze umowa spolki tego
    nie precyzuje.

    Pozdrawiam,
    Gabriela

  • 6. Data: 2006-10-30 09:30:52
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Gabriela Iwaszkiewicz" <g...@p...onet.pl> napisał
    > Dziekuje bardzo za odpowiedzi.
    > Nasunelo mi sie jeszcze jedno pytanie: do kogo powinna byc skierowana taka
    > rezygnacja? do prezesa zarzadu? Przyjmijmy, ze umowa spolki tego nie
    > precyzuje.

    Tak, składa się zarządowi (prezesowi).

    --
    PAVEL