  • 1. Data: 2006-03-13 20:04:41
    Temat: nagrywarka -gwarancja, paragon, termin realizacji
    Od: "janusz" <wizual (no spam) @poczta.onet.pl>

    Witam

    W najbliższym czasie wybieram się kolejny raz do sklepu w którym zakupiłem
    nagrywarkę poprzednim razem się jeszcze nie rzucałem o termin ze względu na
    upłynięcie 14 dni (z przepisów wynika, że to czas na ustosunkowanie się
    serwisu do naprawy). Teraz jednak upłynął już miesiąc od oddania napędu na
    serwis. Karty gwarancyjnej nie dostałem, miałem jedynie paragon więc nie
    mam sprecyzowanych warunków gwarancji, a jedynie ustawę.

    Piszę o tym bo spodziewam się, że najbliższa moja wizyta w sklepie zacznie
    się od kręcenia nosem sprzedawcy (większy sklep zatrudniający kilkunastu
    pracowników) który mi oczywiście rzuci na odczepne, że napędu jeszcze nie
    ma i czekać, czekać, czekać. Ja już czekam miesiąc na telefon dotyczący
    gotowego do odbioru napędu i jakoś się doczekać nie mogę, zwłaszcza, że
    nagrywarki używam do pracy i mój czas jest cenny. W dodatku sprzedawca
    podczas mojej pierwszej wizyty między wierszami sugerował, że oni są tylko
    pośrednikiem. No ale na razie tego nie ruszałem bo podstawowe przepisy znam
    i wiem do czego są zobowiązani względem mnie jako klienta i to oni są
    zobowiązani mi zapewnić sprawny towar, a nie interesuje mnie ich dostawca.

    Ale nie wiem co teraz mogę zrobić i jak się przygotować na najbliższą u
    nich wizytę. Zakładam, że napędu nadal nie ma. Mam sobie jakieś pisemko
    napisać odnośnie zerwania umowy i zwrotu gotówki w sytuacji gdy nagrywarki
    nadal nie będzie?
    Jak przeprowadzić/rozwiązać tą sytuację? Uprzeć się, że ma zadzwonić do
    serwisu przy mnie czy od razu rzucić papier na stół i zażądać zwrotu
    gotówki?
    Choć już chyba raczej mnie nie powinna interesować kwestia serwisu skoro
    napędu po miesiącu nadal nie ma.

    pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2006-03-13 22:31:12
    Od: "AndRe" <a...@d...pl>

    CIACH
    > Choć już chyba raczej mnie nie powinna interesować kwestia serwisu skoro
    > napędu po miesiącu nadal nie ma.
    >
    > pozdrawiam
    > Janusz

    Witam

    Prowadzę sklep komputerowy, u mnie zazwyczaj czas oczekiwania na napęd to
    7-10 dni
    90% to wymiana na nowy napęd.
    P.S. Jeżeli twoj naped to LG to juz dawno powinienes go dostac (napedy
    wysyla sie do centralnego serwisu LG)

    AndRe

  • 3. Data: 2006-03-14 00:16:44
    Od: "janusz" <wizual (no spam) @poczta.onet.pl>

> [...]
    > 7-10 dni
    > 90% to wymiana na nowy napęd.
    > P.S. Jeżeli twoj naped to LG to juz dawno powinienes go dostac (napedy

    Witaj

    Niestety to jest Toshiba SD-R5372. Główny mój problem to paragon i przez to
    brak sprecyzowanych warunków gwarancji. Dlatego chcę się przygotować na
    pogadankę ze sprzedawcą gdyby zamierzał mnie spławić. Oczywiście chcę to
    załatwić w jak najbardziej kulturalny sposób.
    Co mnie zniesmaczyło to fakt, że pracownicy nie mieli zielonego pojęcia
    gdzie napęd odesłać. Dlatego zakładam, że kolejny raz się dowiem o braku
    napędu, a tego już tak łatwo nie podaruję.
    Co do Toshiby padają jak muchy jakaś całkowicie bublowata partia (7
    przypadków padu tego modelu wśród znajomych), zapewne skutki fuzji z
    Samsungiem. Nagrałem zaledwie 14 płyt.

    Janusz

  • 4. Data: 2006-03-14 08:00:45
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "janusz" <wizual (no spam) @poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Witaj
    >
    > Niestety to jest Toshiba SD-R5372. Główny mój problem to paragon i przez
    > brak sprecyzowanych warunków gwarancji.

    nie dostales gwarancji ???? w takim razie na jakiej podstawie oddales sprzet
    na gwarancji ??? paragon jest tylko dowodem zakupu i do gwearancji nic nie
    ma

    Dlatego chcę się przygotować na
    > pogadankę ze sprzedawcą gdyby zamierzał mnie spławić. Oczywiście chcę to
    > załatwić w jak najbardziej kulturalny sposób.

    w takim razie powolaj sie na ustawe o szczegolnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej.... i upieraj sie ,ze na tej podsatwie reklamowales a skoro
    nie ustosunkowali sie w terminie 14 dni znaczy ,ze uznaja zadania. chyba ,ze
    zlozyles jednak na podstawie gwarancji. w takim przypadku jakiej ???
    przedstawiles jakies zadanie ???

    jezeli poszlo na gwarancji to obowiazuja ostanowienia gwearancji

  • 5. Data: 2006-03-14 20:58:09
    Od: "AndRe" <a...@d...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przedstawiles jakies zadanie ???
    >
    > jezeli poszlo na gwarancji to obowiazuja ostanowienia gwearancji
    U mnie w firmie wystarcza sam paragn lub FVAT !
    To wyłącznie zależy od sprzedawcy!!! Jezeli odsylam sprzet do producenta to
    musze mu przedstawic gw. wydana przez hurtownie

    AndRe

  • 6. Data: 2006-03-14 21:28:51
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    AndRe napisał(a):
    > U mnie w firmie wystarcza sam paragn lub FVAT !

    w praktyce może i tak
    przepisy stanowią co innego - nie ma gwarancji udzielonej konsumentowi
    jeśli nie ma jej warunków

    KG