  • 11. Data: 2005-07-25 09:05:31
    Temat: Re: naciągacze !
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Fri, 22 Jul 2005 23:20:45 +0200, jacek napisał(a):

    > pełno w polsce naciąg, sam dałem się nabrać, zdarza się.
    > chciałem wyjechać do pracy za granicą (wiadomo jaka w kraju sytuacja),
    > znalazłem w gazecie ogłoszenie biura szukających pracowników chętnych
    > wyjechać do pracy za granicę, wysłałem swoje CV, odpisali że są

    Postawowa sprawa - firmy pośredniczące w poszukiwaniu pracy za granicą
    muszą posiadać odpowiednie certyfikaty. Która firma je ma możesz sprawdzić
    na stronie www.praca.gov.pl
    Jeżeli danej firmy tam nie ma (bo baza może nie być zaktualizowana) to
    trzeba ich zapytać, czy mają. Wymienionej przez Ciebie firmy nie znalazłem
    na tej liście.

    Jednak istnienie danej firmy na tej liście niczego nie gwarantuje - kary za
    nie przestrzeganie przepisów są naprawdę niewielkie, a i z przepisami
    dotyczącymi kontrolowania i ewentualnego odbierana certyfikatów kiepkso
    jest.

    Acha, pamiętać należy, że są firmy, które zatrudniają u siebie, a później
    wysyłają do pracy za granicę - to nie jest agecnja pracy za granicą, więc
    nie podlego tym przepisom.

    3mcie się.

    Może zgłoś to też do MGiP - ale wątpię, żeby coś to dało.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl