  • 1. Data: 2005-07-22 21:20:45
    Temat: naciągacze !
    Od: "jacek" <J...@b...bla.bla.pl>

    pełno w polsce naciąg, sam dałem się nabrać, zdarza się.
    chciałem wyjechać do pracy za granicą (wiadomo jaka w kraju sytuacja),
    znalazłem w gazecie ogłoszenie biura szukających pracowników chętnych
    wyjechać do pracy za granicę, wysłałem swoje CV, odpisali że są
    zainteresowani i wysłali mi listę dokumentów jakie mam im dostarczyć, co
    zrobiłem (za złożenie tych dokumentów firma wzięła ode mnie kaucję równą
    50$, która miała być mi zwrócona w razie braku oferty pracy dla mnie), na
    szczęście dla mnie wziąłem za tą kaucję pokwitowanie (z pieczątką firmy i
    podpisem pracownicy).
    problem polega na tym że żadnej oferty pracy firma mi nie przedstawił (mimo
    mojego kilkukrotnego upominania), a zwrotu kaucji też nie otrzymałem
    (ostatnio jak wybrałem się do tego b iura po zwrot kasy, zaczęli strugać
    idiotów, wiadomo o co chodzi ..., aha, dla zainteresowanych mowa o CYPRIO
    SUN HOLIDAYS POLAND sp. z o.o. z siedzibą w warszawie i lublinie ).
    mam zamiar zgłosić zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez ową firmę,
    ale nie wiem jaka instytucja jest do tego typu spraw odpowiednia (nie chciał
    bym się błąkać od policji po tym podobnych instytucjach),
    może ktoś z grópowiczów wie jaki urząd zajmuje się tego typu sprawami?

    dziękuję,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-07-22 21:35:34
    Temat: Re: naciągacze !
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > mam zamiar zgłosić zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez ow? firmę,
    > ale nie wiem jaka instytucja jest do tego typu spraw odpowiednia (nie chciał
    > bym się bł?kać od policji po tym podobnych instytucjach),

    Zanim to zrobisz ... przeczytaj wszystko co podpisales. Moze tam gdzies
    wyszczegolniono, za co zaplaciles.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-07-22 21:36:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jacek" <J...@b...bla.bla.pl> napisał w wiadomości

    Złóż zawiadomienie o przestępstwie oszustwa. Przede wszystkie firma
    pośrednictwa pracy nie ma prawa pobierać od pracownika opłaty. Resztę
    sprawdzi prokurator, bo najpewniej nie mają również licencji. Gdyby
    mieli, to nie ryzykowali by jej pobierając opłaty.

  • 4. Data: 2005-07-23 00:07:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Złóż zawiadomienie o przestępstwie oszustwa. Przede wszystkie firma
    > pośrednictwa pracy nie ma prawa pobierać od pracownika opłaty. Resztę

    Pamiętaj, że tutaj chodziło o pracę za granicą - w tym przypadku pewne
    minimalne kwoty może pośrednik zainkasować (chyba, że znowu coś się
    zmieniło?)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-07-23 10:54:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:dbs1o2$ai$2@opal.futuro.pl...

    Resztę
    > Pamiętaj, że tutaj chodziło o pracę za granicą - w tym przypadku pewne
    > minimalne kwoty może pośrednik zainkasować (chyba, że znowu coś się
    > zmieniło?)

    Minimalne tak. Ale trudno powiedzieć, gdzie ta prawa miała być, skoro
    nikt jej nie dostał.

  • 6. Data: 2005-07-23 11:10:08
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > idiotów, wiadomo o co chodzi ..., aha, dla zainteresowanych mowa o CYPRIO
    > SUN HOLIDAYS POLAND sp. z o.o. z siedzibą w warszawie i lublinie ).

    Masz na mysli?

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=CYPRIO+SUN+HOLID
    AYS+POLAND&lr=
    http://www.cypr.com.pl/

    Jesli masz pokwitowanie, to nie wiem na co czekasz.
    Lec do FAKTu (siedziba niedaleko biura w W-wie) czy do SuperExpresu.
    I koniecznie TVN Uwaga :)

    Z tego co widze, firma ta zlozyla 20 czerwca w Lublinie wniosek o
    zmiane opisu dzialalnosci, mozliwe wiec ze skasowali Cie za cos,
    wbrew przepisom.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2005-07-23 15:00:22
    Od: "Jacek" <J...@b...bla.bla.pl>

    > Jesli masz pokwitowanie, to nie wiem na co czekasz.
    > Lec do FAKTu (siedziba niedaleko biura w W-wie) czy do SuperExpresu.
    > I koniecznie TVN Uwaga :)

    podejrzewam że tego typu medja mają bardziej chodliwe tematy, jak nikogo nie
    zamordowali (z odcięciem głowy czy innych członków), nie okradli na miliony,
    czy nie zmienili ustawy, to raczej się tym nie zainteresują

    > Z tego co widze, firma ta zlozyla 20 czerwca w Lublinie wniosek o
    > zmiane opisu dzialalnosci, mozliwe wiec ze skasowali Cie za cos,
    > wbrew przepisom.

    co masz na myśli mówiąc "skasowali" ?

  • 8. Data: 2005-07-23 15:04:17
    Od: "Jacek" <J...@b...bla.bla.pl>

    > Zanim to zrobisz ... przeczytaj wszystko co podpisales. Moze tam gdzies
    > wyszczegolniono, za co zaplaciles.

    nic nie podpisywałem, jedynie złożyłem dokumenty jakie wymagali, gdybym
    dostał ofertę, to bym podpisał umowę o pracę, jak narazi to oni podpisali mi
    zainkasowanie kaucji (cokolwiek to słowo oznacza)

  • 9. Data: 2005-07-23 15:06:00
    Od: "Jacek" <J...@b...bla.bla.pl>

> [...]
    > sprawdzi prokurator, bo najpewniej nie mają również licencji. Gdyby
    > mieli, to nie ryzykowali by jej pobierając opłaty.

    czy takie zawiadomienie powinienem złożyć na policji ? a jeśli tak to
    najlepiej w komisariacie mojego miejsca zameldowania, czy komisariacie
    miasta gdzie rezyduje firma ?

  • 10. Data: 2005-07-23 20:03:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <J...@b...bla.bla.pl> napisał w wiadomości

    Najlepiej na policji, bo od razu ktoś Cię przesłucha. Jednostka
    nieistotna.