  • 21. Data: 2009-08-03 08:42:30
    Temat: Re: na zielonym dajesz przyklad dzieciom
    Od: "smiechu" <s...@i...pl>

    Użytkownik "irytator" <i...@t...t.am> napisał w wiadomości
    news:h54gno$jkq$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >A przykład czego daje stojąc jak słup, gdy w promieniu kilometra nic nie
    >jedzie w żadną stronę, a czerwone tak jak się paliło, tak się pali i
    >cholera bierze od czekania? Należy zawsze i bezwzględnie czekać na zielone?

    Należy, należy a w tzw międzyczasie możesz pisać pisma o zmianę organizacji
    kierowania ruchem na skrzyżowaniach.
    BTW zawsze mnie zastanawiało co za idiota tak ustawia sygnalizatory, że po
    wciśnięciu przysciku pieszy MUSI czekać, niezależnie od pory dnia (tym
    bardziej nocy) i od czasu, jaki upłynął od ostatniego wzbudzenia (np godz.
    04:15, od ostatniego zapalenia się zielonego światła dla pieszych minęł
    1godz, 45 min, pieszy wciska przyciski i co? i czeka nie wiadomo po co. Więc
    się wkr&##ia i przechodzi na czerwonym. 30 sek później nadjeżdżam samochodem
    , patrze - pieszy już na drugiej stronie a tu mi się czerwone włącza i znowu
    biedny, debilowaty proyektant ruchu otrzymuje komplet zjebek tym razem od
    kierowcy).
    A żeby nie było całkowicie OT: kto odpowiada za zmianę takiego ustawienia
    (do kogo pisać?). Droga w mieście wojewódzkim.
    pozdr
    smiechu

  • 22. Data: 2009-08-03 11:38:15
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Liwiusz pisze:

    > Według mnie prawo powinno być zmienione. Przechodzenie na czerwonym
    > powinno nie powinno być karalne, jeśli nie powoduje to zagrożenia w ruchu.

    Prawo jest między innymi po to, by zwolnić podmioty od myślenia i
    wolności interpretacji. Ponieważ my, Polacy, mamy szczególne skłonności
    do samowolki, zmiana taka nikomu na dobre by nie wyszła. Dlatego zamiast
    zmieniać prawo, należy zmieniać organizację ruchu. To głównie z tym na
    drogach jest problem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 23. Data: 2009-08-03 17:28:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > do samowolki, zmiana taka nikomu na dobre by nie wyszła. Dlatego zamiast
    > zmieniać prawo, należy zmieniać organizację ruchu. To głównie z tym na

    Wypraszam sobie, aby mnie traktować jak krowę, którą trzeba uwiązać i
    dozorować, bo sama nie myśli.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-08-04 08:13:33
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Liwiusz pisze:

    > Wypraszam sobie, aby mnie traktować jak krowę, którą trzeba uwiązać i
    > dozorować, bo sama nie myśli.

    Mimo to ustawodawca słusznie robi dostosowując prawo do realiów poziomu
    całego społeczeństwa, w którym wybija się pozytywnie mniejszościowy
    Liwiusz. Danie każdemu obywatelowi prawa decyzji co jest bezpieczne a co
    nie w ruchu drogowym jest pomysłem, lekko mówiąc, chybionym.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 25. Data: 2009-08-04 08:40:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > mniejszościowy Liwiusz. Danie każdemu obywatelowi prawa decyzji co jest
    > bezpieczne a co nie w ruchu drogowym jest pomysłem, lekko mówiąc,

    Bardzo niebezpieczny pogląd. Powiedziałbym, że faszystowski - państwo
    wie lepiej od obywatela jak on powinien o siebie dbać. Prowadzi to w
    prostej drodze do takich kwiatków, jak obowiązek zapinania pasów (aby
    było bezpieczniej), czy też obowiązek codziennego mycia zębów (bo
    leczenie obciąża budżet).

    Nie mówiąc już o tym, że jest to szkodliwe dla społeczeństwa,
    ponieważ oducza je myślenia. W ten sposób faktycznie po kilku
    pokoleniach mamy obywateli mających problemy z podjęciem jakiejkolwiek
    samodzielnej decyzji.

    Z drugiej strony jeśli uważamy, że obywatel nie jest w stanie podjąć
    racjonalnej decyzji, to dlaczego karzemy go za przejście na czerwonym
    świetle? Jeśli już traktujemy obywatela jak zwierzę, to nie możemy go
    karać za takie zachowanie. Zwierzę się trzyma na smyczy. Karać można
    człowieka, który ma swój mózg.

    I na zakończenie - przejścia bez sygnalizacji jeszcze istnieją i
    jakoś ludzie radzą sobie z przechodzeniem przez nie.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2009-08-05 11:36:05
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > prostej drodze do takich kwiatków, jak obowiązek zapinania pasów (aby
    > było bezpieczniej), czy też obowiązek codziennego mycia zębów (bo

    Określenie poglądu faszystowskim jest wybitnie nietrafne, bowiem
    wspomniane państwo w sensie organów ustawodawczych zostało
    demokratycznie przez ludzi wybrane.

    > Z drugiej strony jeśli uważamy, że obywatel nie jest w stanie podjąć
    > racjonalnej decyzji, to dlaczego karzemy go za przejście na czerwonym
    > świetle? Jeśli już traktujemy obywatela jak zwierzę, to nie możemy go

    Przejście na czerwonym świetle jest jak najbardziej podjęciem decyzji.
    Przecież nikt nikogo nie karze za stanie przy przejściu jak krowa, która
    nie wie co zrobić.

    > I na zakończenie - przejścia bez sygnalizacji jeszcze istnieją i jakoś
    > ludzie radzą sobie z przechodzeniem przez nie.

    Owszem, podobnie jak cała masa ludzi radzi sobie świetnie z
    przechodzeniem przez jezdnię 20 metrów od przejścia.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 27. Data: 2009-08-05 11:41:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sebcio pisze:

    > Określenie poglądu faszystowskim jest wybitnie nietrafne, bowiem
    > wspomniane państwo w sensie organów ustawodawczych zostało
    > demokratycznie przez ludzi wybrane.

    Pochodzenie demokratyczne lub nie państwa nie ma tutaj większego
    znaczenia. Faszyzm oznacza pełną kontrolę partii rządzącej nad dużą
    częścią aspektów życia obywateli. Możliwe są zarówno partie
    faszystowskie wybrane w wyborach, jak i dyktatury, dające jednostkom
    więcej wolności niż jakakolwiek partia demokratyczna.

> [...]
    >
    > Owszem, podobnie jak cała masa ludzi radzi sobie świetnie z
    > przechodzeniem przez jezdnię 20 metrów od przejścia.

    Po co więc karać za dobre decyzje?

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2009-08-05 18:44:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Sebcio napisal:
    > Określenie poglądu faszystowskim jest wybitnie nietrafne, bowiem
    > wspomniane państwo w sensie organów ustawodawczych zostało
    > demokratycznie przez ludzi wybrane.

    Ehm, obalenie Republiki Weimarskiej i wybor Hitlera na kanclerza
    tez odbyl sie demokratycznie. Argument wiec nieco nietrafiony :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek