  • 1. Data: 2009-08-01 17:18:00
    Temat: Sprzedaż bez umowy
    Od: "Janek" <j...@p...onet.pl>

    Witam.
    Jaki jest stan prawny w następującej sprawie:
    Sprzedałem komputer (duży zestaw) znajomemu (w zasadzie jest to po rodzinie)
    za 2000 zł i nie podpisywaliśmy umowy kupna sprzedaży. Po prostu ustaliliśmy
    że spłaci mi w ratach. Jednak po spłacie całej sumy rozmyśliłem się i
    chciałbym odzyskać sprzet (wydawało mi się że sprzedałem za tanio) . Czy ma on
    obowiązek zwrócić mi sprzęt oczywiście oddam mu pieniadze?
    Niestety kolega się do tego nie kwapi i stwierdził że sprawa jest zakończona
    bo on nie chce pieniędzy woli sprzęt. NIE PODPISALIŚMY ZADNEJ UMOWY. JESTEM
    POSIADACZEM FAKTURY ZAKUPU TEGO SPRZĘTU.

    Pozdrawiam
    PS. I jaki tryb przyjmuje sprawa.Cywilny czy karny (czy zgłaszam na Policję)?

  • 2. Data: 2009-08-01 17:26:02
    Temat: Re: Sprzedaż bez umowy
    Od: <s...@a...pl>

    > Niestety kolega się do tego nie kwapi i stwierdził że sprawa jest zakończona
    > bo on nie chce pieniędzy woli sprzęt. NIE PODPISALIŚMY ZADNEJ UMOWY. JESTEM
    > POSIADACZEM FAKTURY ZAKUPU TEGO SPRZĘTU.

    Kupując rano buki w sklepie też nie podpisujesz umowy, a ją zawierasz....

    > PS. I jaki tryb przyjmuje sprawa.Cywilny czy karny (czy zgłaszam na Policję)?

    Karny. Za składanie fałszywych zeznań chyba 3 lata ci grozi.

  • 3. Data: 2009-08-01 17:35:48
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Janek wyskrobał(a):
> [...]

    > Pozdrawiam
    > PS. I jaki tryb przyjmuje sprawa.Cywilny czy karny (czy zgłaszam na

    Sprawa ma kilka aspektów, które powinieneś wziąć pod uwagę. Po pierwsze, to
    "kolega" po takiej akcji raczej przestanie być Twoim kolegą. Po drugie,
    skoro nie podpisywaliście umowy, to kolega może starać się wykazać, że umowa
    mimo wszystko została zawarta - np. świadkowie, jakieś e-maile itd. Nie ma
    wymogu formy pisemnej. Po trzecie, raczej nie zgłaszaj tego na Policję, bo
    możesz zrobić koledze jeszcze bardziej pod górkę i wystawić tym sobie
    najgorsze świadectwo. Po czwarte, nie wiem kiedy sprzedałeś ten komputer,
    ale powinieneś był zapłacić od otrzymanych pieniędzy podatek od czynności
    cywilnoprawnych.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-08-01 17:38:50
    Od: Charles <y...@g...com>

    Janek pisze:
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > PS. I jaki tryb przyjmuje sprawa.Cywilny czy karny (czy zgłaszam na Policję)?

    A o umowie dżentelmeńskiej (gentlemen's agreement) kolega słyszał?
    Najlepiej by było wyjść z tego "z twarzą" i ostatecznie dotrzymać
    zawartej umowy ustnej.
    PZDR

  • 5. Data: 2009-08-01 17:54:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Janek wrote:
    > Witam.
    > Jaki jest stan prawny w następującej sprawie:
    > Sprzedałem komputer (duży zestaw) znajomemu (w zasadzie jest to po rodzinie)
    > za 2000 zł i nie podpisywaliśmy umowy kupna sprzedaży.

    Zawarliście ją ustnie. Wystarczy.

    Jednak po spłacie całej sumy rozmyśliłem się

    Za późno. W momencie przekazania komputera on już przetał być twój.

  • 6. Data: 2009-08-01 18:59:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 01 sierpień 2009 19:26
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h51tre$6je$1@news.onet.pl>):

    > Karny. Za składanie fałszywych zeznań chyba 3 lata ci grozi.

    A skąd wiesz, co chce zeznawać? Może prawdę?

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 7. Data: 2009-08-01 19:00:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janek pisze:
> [...]
    > za 2000 zł i nie podpisywaliśmy umowy kupna sprzedaży. Po prostu ustaliliśmy

    Nie ma takiego wymogu.

    > że spłaci mi w ratach. Jednak po spłacie całej sumy rozmyśliłem się i
    > chciałbym odzyskać sprzet (wydawało mi się że sprzedałem za tanio) . Czy ma on

    Twój problem.

    > obowiązek zwrócić mi sprzęt oczywiście oddam mu pieniadze?

    Ni dudu.

    > Niestety kolega się do tego nie kwapi i stwierdził że sprawa jest zakończona

    Się nie dziwię.

    > bo on nie chce pieniędzy woli sprzęt. NIE PODPISALIŚMY ZADNEJ UMOWY. JESTEM
    > POSIADACZEM FAKTURY ZAKUPU TEGO SPRZĘTU.

    No i?

    > Pozdrawiam
    > PS. I jaki tryb przyjmuje sprawa.Cywilny czy karny (czy zgłaszam na Policję)?

    W sensie chcesz złożyć fałszywe oskarżenie, że ktoś coś ci ukradł?

    To nie dość, że oberwiesz od prawa (fałszywe oskarżenia) to jeszcze ten
    były obecnie kolega będzie w pełni usprawiedliwiony, jak skuje ci
    porządnie gębę.

    Pytanie retoryczne: skąd się biorą takie skurwysyny??

  • 8. Data: 2009-08-01 19:21:06
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    >W odpowiedzi na pismo z sobota 01 sierpień 2009 19:26

    > A skąd wiesz, co chce zeznawać? Może prawdę?

    Bez sensu. Wtedy nie ma żadnej sprawy.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2009-08-01 19:24:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > ustaliliśmy
    > że spłaci mi w ratach. Jednak po spłacie całej sumy rozmyśliłem się i

    Taki, ze jestes po prostu idiota, gnojem ktorego slowo warte jest mniej niz
    rozdeptane gowno.
    Mam nadzieje, ze sad Ci wytlumaczy pewne rzezcy a skarbowka dowali kare za
    niezaplacony podatek PCC.

    SDD

  • 10. Data: 2009-08-01 19:40:31
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 1 Sie, 19:18, "Janek" <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > PS. I jaki tryb przyjmuje sprawa.Cywilny czy karny (czy zgłaszam na Policję)?

    CZyli chcesz komputer odkupic. Ale on nie chce sprzedac. I to sprawe
    konczy. Mozesz kupic inny komputer.