  • 41. Data: 2021-09-14 12:43:53
    Temat: Re: na granicy 2
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > A dlaczego nie?

    > Bo?
    > Innych się da:
    > https://www.comarch.pl/erp/blog/kasy-fiskalne-online
    -od-kiedy-obowiazek-i-dla-kogo/

    > A jakie masz wątpliwości?

    > Dokładnie tak samo ja w innych organizacjach pozarządowych.
    > Jakoś dziwnym trafem tymi dla kościoła rząd nie chce się pochwalić, a
    > ty (jak zwykle...) jeszcze masz jakieś wątpliwości, czy należy kościół
    > kontrolować.

    > Wojsko bez kapelanów.
    > Czas zacząć traktować wojsko poważnie.
    > Pozostałe urzędy, przedszkoła i szkoły zresztą również.

    Można inaczej: kapelan jeśli ze stopniem to i karabinem którego jest
    gotowy użyć i będzie używać zgodnie z przeznaczeniem.
    Luźny cytat książki "Starhip troopers": jak kapelan może błogosławić
    coś w czym nie chce brać (*osobiście*) udziału?
    Jak dla mnie stopień wojskowy dla w praktyce "pracownika cywilnego"
    nie wygląda bardzo poważnie a zaczyna mieć jakiś (większy) sens dopiero
    przy działaniu w warunkach naprawdę wysokich strat w sile żywej.

    --
    A. Filip

  • 42. Data: 2021-09-14 13:40:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Sep 2021 12:43:53 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

> [...]
    > Luźny cytat książki "Starhip troopers": jak kapelan może błogosławić
    > coś w czym nie chce brać (*osobiście*) udziału?

    Ale czasem jest na linii frontu.

    > Jak dla mnie stopień wojskowy dla w praktyce "pracownika cywilnego"
    > nie wygląda bardzo poważnie a zaczyna mieć jakiś (większy) sens dopiero
    > przy działaniu w warunkach naprawdę wysokich strat w sile żywej.

    Tzn jest w wojsku znane cos takiego jak "pracownik cywilny" czy
    "specjalista", z rownowartoscia stopnia wojskowego, z czym sie wiaze
    wynagrodzenie i inne przywileje ... ale czy naprawde potrzebujemy
    generala-kapelana? A pulkownikow, majorow?

    J.

  • 43. Data: 2021-09-14 13:52:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 14.09.2021 o 12:40, J.F pisze:

    > A po ch*? Ludzie daja ile chca, i kogo to obchodzi?

    No. To tak jak u fryzjera. Ludzie dają ile chcą i kogo to obchodzi?

    > Chyba latwiej sprawdzic ksiegową w rzadzie, niz rozliczyc wszystkich
    > ksiezy ...

    No. To tak jak fryzjerów.

    > No, tu bylbym ostrozny. Sa od wiekow,

    I co z tego?

    > czasem dobra robote robia.

    Zajebiście dobrą. Celniej będzie strzelać ta strona, której kapelan się
    głośniej modli. Chodzi o to, żeby wymodlić jak najwięcej ofiar po
    przeciwnej stronie. Fajna robota.

    > A to owszem - po co im kapelani?

    Po co głupio pytasz? Przecież wiadomo, że nie są potrzebni.
    Ale z czegoś przecież muszą żyć, skoro im się pracować nie chce.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 44. Data: 2021-09-14 14:04:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-14, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > No. To tak jak u fryzjera. Ludzie dają ile chcą i kogo to obchodzi?

    Matce osobistej dasz za dużo i już płacić podatek, a panu księdzu to już
    nie.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2021-09-14 14:16:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > wynagrodzenie i inne przywileje ... ale czy naprawde potrzebujemy
    > generala-kapelana? A pulkownikow, majorow?

    IMHO: *generała* NIE, dla mnie to tragi-farsa.

    --
    A. Filip

  • 46. Data: 2021-09-14 15:42:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli przez ponad 200 lat Kościół władzy nie popierał, ale jakiś anonimowy pedzio z
    usenetu musi się przypierdolić i opluć, że niby
    tak.
    Typowo pedalskie metody.

  • 47. Data: 2021-09-14 15:48:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Sep 2021 13:52:53 +0200, Kviat wrote:

    > No. To tak jak u fryzjera. Ludzie dają ile chcą i kogo to obchodzi?

    Fryzjerow, jak prawie wszystkich, chcemy opodatkowac.

    Ale czy ksieza nie sa wyjatkami?

    > No. To tak jak fryzjerów.

    No i widzisz jak byla loteria paragonowa - fryzjerzy byli tam
    faworyzowani :-)

    > I co z tego?

    > Zajebiście dobrą. Celniej będzie strzelać ta strona, której kapelan się
    > głośniej modli. Chodzi o to, żeby wymodlić jak najwięcej ofiar po
    > przeciwnej stronie. Fajna robota.

    A moze wytlumaczy zolnierzowi, ze to nie grzech innego zolnierza
    zabic, a moze go pocieszy po smierci brata czy kolegi,
    a moze porozmawia z zolnierzem z poboru i o jego problemach ... no ale
    nie mamy juz poboru ...

    > Po co głupio pytasz? Przecież wiadomo, że nie są potrzebni.
    > Ale z czegoś przecież muszą żyć, skoro im się pracować nie chce.

    A o jakim urzedzie mowa?
    Moze tez ich mozna zwolnic wszystkich :-)

    J.

  • 48. Data: 2021-09-14 16:47:19
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 14.09.2021 o 15:48, J.F pisze:

    > Fryzjerow, jak prawie wszystkich, chcemy opodatkowac.
    >
    > Ale czy ksieza nie sa wyjatkami?

    Są. No i?
    Pytałeś, czy jest potrzeba ich kontrolować.
    Jest.

    > A moze wytlumaczy zolnierzowi, ze to nie grzech innego zolnierza
    > zabic,

    Może. Wiadomo od dawna, że są specjalistami od robienia kurwy z logiki.

    > a moze go pocieszy po smierci brata czy kolegi,
    > a moze porozmawia z zolnierzem z poboru i o jego problemach ...

    A może trzeba zatrudnić fachowców, którzy mają o tym pojęcie, a nie
    szamanów?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 49. Data: 2021-09-14 17:25:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Sep 2021 16:47:19 +0200, Kviat wrote:

    > Są. No i?
    > Pytałeś, czy jest potrzeba ich kontrolować.
    > Jest.

    Jaka?
    Jak sa zwolnieni z podatku, to po co ich chcesz kontrolowac?

    Zaczac trzeba od tego, zeby ich z podatku nie zwalniac.

    > Może. Wiadomo od dawna, że są specjalistami od robienia kurwy z logiki.

    Co z ciebie za cienki bolek - jakby nie wmawiali wczesniej dzieciom,
    co to jest grzech, to by teraz nie musieli odwracac logiki :-)

    Tylko kto ma dzieciom powiedziec, ze zabic wroga to dobrze,
    a zabic Zyda to zle. Albo pedała.
    Bo przeciez pedofila to dobrze ?

    > A może trzeba zatrudnić fachowców, którzy mają o tym pojęcie, a nie
    > szamanów?

    W koncu maja wyzsze studia kierunkowe za soba.
    Mowisz, ze wojskowi psychologowie byliby lepsi?

    J.

  • 50. Data: 2021-09-15 11:43:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 12 Sep 2021 15:30:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po II WS panikują przy ujawnianiu wiary przede
    > wszystkim Żydzi. Zauważ, ze ewidencja wyznania zgubiła ich miliony.

    No a w Grecji, tak się składa, katolicy. Kraj jest prawosławny i kiedy 20
    lat temu z DO usuwano rubrykę 'wyznanie' biskupi prawosławni grzmieli, że
    to atak na podstawy tożsamości narodowej Greków.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl