  • 1. Data: 2006-09-11 11:20:06
    Temat: mieszkanie kredyt malzensto
    Od: "Adam Bukowski" <p...@y...com>

    Witam
    Kupilem mieszkanie. Koniec budowy oraz termin odbioru uplywa za 2 lata
    czyli za jakies 2.5 roku otrzymam akt wlasnosci. Wzialem kredyt na 4
    lata. Za rok sie zenie. Jaki bylby los calej inwestycji gdybym rozwiodl
    sie za 5 lat. Krotko przed slubem zamerzam splacic 30 % kredytu. Wiec w
    1.5 roku po malzenstwie otrzymam akt wlasnosci. Pozostale 70% kredytu
    splace po slubie.
    Jaka czesc mieszkania podlegalaby podzialowi w przypadku rozwodu za 5
    lat, przy zalozeniu ze nie zostalaby podpisana intercyza
    przedmalzenska. Caly kredyt zostalby juz do tego czasu splacony.

    dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2006-09-11 11:48:38
    Temat: Re: mieszkanie kredyt malzensto
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Adam Bukowski wrote:
> [...]
    > lat, przy zalozeniu ze nie zostalaby podpisana intercyza
    > przedmalzenska. Caly kredyt zostalby juz do tego czasu splacony.

    Mieszkanie bedzie wasze wspolne po polowie, z tym, ze jak bedziesz umial
    odowdnic ze sam poniosles wieksze naklady niz zona, to przed sadem
    bedziesz mogl sie domagac innego podzialu mieszkania niz pol na pol.

  • 3. Data: 2006-09-11 12:06:55
    Od: "Adam Bukowski" <p...@y...com>

    witek napisał(a):

    > Mieszkanie bedzie wasze wspolne po polowie, z tym, ze jak bedziesz umial
    > odowdnic ze sam poniosles wieksze naklady niz zona, to przed sadem
    > bedziesz mogl sie domagac innego podzialu mieszkania niz pol na pol.

    A gdybym odebral mieszkanie i podpisal akt wlasnosci przed slubem oraz
    w ksiedze w wieczystej mieszkanie byloby rowniez tylko przypisane na
    mnie (przed slubem). Zas pozostale 70% kredytu spalcilbym po slubie ?
    To jakby wygladal podzial za 5 lat przy rozwodzie, po splaceniu calego
    kredytu ?

  • 4. Data: 2006-09-11 13:47:52
    Temat: Re: mieszkanie kredyt malzenstwo
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    Adam Bukowski napisał(a):

> [...]
    > mnie (przed slubem). Zas pozostale 70% kredytu spalcilbym po slubie ?
    > To jakby wygladal podzial za 5 lat przy rozwodzie, po splaceniu calego

    Bez rozdzielności Twoje dochody i dochody żony będą się sumować i
    dzielić na pół, więc 70% wartości mieszkania będzie dzielone po połowie
    między Was, a 30% będzie tylko Twoje.
    Nawiasem mówiąc - czy warto się żenić, skoro już rok przed ślubem
    planujesz rozwód? ;-)

    Dominika

  • 5. Data: 2006-09-11 13:56:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adam Bukowski napisał(a):
> [...]

    podziału mieszkania nie, rozliczenia nakładów - tak

> [...]
    > mnie (przed slubem). Zas pozostale 70% kredytu spalcilbym po slubie ?
    > To jakby wygladal podzial za 5 lat przy rozwodzie, po splaceniu calego

    to mieszkanie będzie Twoją własnością, natomiast nakłady z majątku
    wspólnego (spłata kredytu) na majątek odrębny będą podlegać rozliczeniu

    KG

  • 6. Data: 2006-09-11 14:29:15
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Zabierasz zone do notariusza, i robicie uzupelnienie wpisu o informacje
    ze mieszkanie kupione zostalo z kredytu ktoy splacasz z srodkow wlasnych
    a zona nie rosci i nie bedzie roscic zadnych petensji w przyszlosci.

    Ja cos takiego zalatwilem juz po slubie.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2006-09-11 14:32:38
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 11 Sep 2006 15:47:52 +0200, Dominika Widawska napisał(a):

    > Nawiasem mówiąc - czy warto się żenić, skoro już rok przed ślubem
    > planujesz rozwód? ;-)

    A czy warto kupować samochód skoro wiesz że za 5 lat kupisz nowy? ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2006-09-11 14:40:13
    Temat: Re: mieszkanie kredyt malzenstwo [OT]
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Henry (k) napisał(a):

    > A czy warto kupować samochód skoro wiesz że za 5 lat kupisz nowy? ;-)

    I teraz powinno być: 10 powodów dlaczego samochód jest lepszy od żony... :)

    pozdr

    Radek

  • 9. Data: 2006-09-11 22:28:10
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    rezist.com wrote:
> [...]
    > a zona nie rosci i nie bedzie roscic zadnych petensji w przyszlosci.
    >
    > Ja cos takiego zalatwilem juz po slubie.

    I żona się z tobą nie rozwiodła po usłyszeniu propozycji podpisania
    czegoś takiego?

  • 10. Data: 2006-09-11 22:28:35
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Radoslaw Korzeniewski wrote:

    > I teraz powinno być: 10 powodów dlaczego samochód jest lepszy od żony... :)

    Bo jest.