  • 1. Data: 2006-09-11 12:58:11
    Temat: Własność nieruchomości a pożytki
    Od: "Cavallino" <k...@k...pl>

    Czy ktoś kto nie ma formalnego prawa do danej nieruchomości (terenu) może
    żądać zapłaty za istnienie na tym terenie budowli (chodzi konkretnie o coś w
    rodzaju kiosku)?
    Na żądanie udokumentowania prawa do terenu napisali jedynie że faktycznie
    władają danym terenem.

    Co zrobić, żeby będąc właścicielem pawilonu, który stoi na danym terenie, a
    którego wartość jest chyba wyższa niż terenu pod nim, skutecznie się bronić
    przed roszczeniami za bezumowne korzystanie z terenu, ze strony podmiotu,
    który sobie prawem kaduka dany teren poczytuje za swój?

  • 2. Data: 2006-09-12 09:05:40
    Temat: Re: Własność nieruchomości a pożytki
    Od: "Cavallino" <k...@k...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przed roszczeniami za bezumowne korzystanie z terenu, ze strony podmiotu,
    > który sobie prawem kaduka dany teren poczytuje za swój?

    I co, nikt nie pomoże?
    Please, nie wiem co robić w zaistniałej sytuacji.......

  • 3. Data: 2006-09-12 15:22:25
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    Cavallino napisał(a):

    > I co, nikt nie pomoże?
    > Please, nie wiem co robić w zaistniałej sytuacji.......

    Przenieś pawilon na swój grunt albo podpisz umowę z właścicielem.
    Ciekawość dotyczącą właściciela gruntu możesz zaspokoić w księgach
    wieczystych.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2006-09-12 22:00:25
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@w...com> napisał w wiadomości

    > Przenieś pawilon na swój grunt

    Nie da się, koszt rozbiórki i ponownego postawienia byłby większy niż
    wartość pawilonu.

    >albo podpisz umowę z właścicielem.

    Gdyby właściciel był znany zapewne nie byłoby konieczności użerania się z
    faktycznym władaniem posiadacza samoistnego, nie sądzisz?

  • 5. Data: 2006-09-13 08:11:18
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    Cavallino napisał(a):

    > Gdyby właściciel był znany zapewne nie byłoby konieczności użerania się
    > z faktycznym władaniem posiadacza samoistnego, nie sądzisz?

    W takim razie ustal stan prawny tego gruntu. Może się okazać, że nie
    wyjdziesz na tym źle.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio