  • 1. Data: 2006-09-11 10:28:20
    Temat: czas odpowiedzi na pismo według KPA ? (pismo do ZUS)
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    Złożyłem pismo do ZUS miną ponad miesiąc i nie dostałem odpowiedzi.
    Co dalej ?
    Czy mogę złożyć do NSA skargę na opiezałość ZUS'u czy wcześiej muszę pisać
    pismo do naczelnika ZUS'u. Będę wdzięczny za podpowiedź oraz podanie ew
    namiarów bo nie ukrywam sprawa jest błaha ale nie podoba mi się sposób w
    jaki traktują klienta.

  • 2. Data: 2006-09-11 10:50:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    maximus wrote:

> [...]
    > pisać pismo do naczelnika ZUS'u. Będę wdzięczny za podpowiedź oraz
    > podanie ew namiarów bo nie ukrywam sprawa jest błaha ale nie podoba mi

    A co to było za pismo? Jeśli życzenia urodzinowe dla prezesa to nie
    mają wcale obowiązku odpowiadać.

  • 3. Data: 2006-09-11 11:13:25
    Od: "Swieczkos & Bonari" <b...@o...com.[nospam].pl>

    Dnia 11-09-2006 o 12:28:20 maximus <n...@a...pl> napisał(a):

    > Z?o?y?em pismo do ZUS min? ponad miesi?c i nie dosta?em odpowiedzi.
    > Co dalej ?
    > Czy mog? z?o?yae do NSA skarg? na opieza?o?ae ZUS'u czy wcze?iej musz?
    > pisaae
    > pismo do naczelnika ZUS'u. B?d? wdzi?czny za podpowied 1/4 oraz podanie ew
    > namiarów bo nie ukrywam sprawa jest b?aha ale nie podoba mi si? sposób w
    > jaki traktuj? klienta.

    Nie tak szybko. Na początek trzeba wnieść zażalenie do organu wyższego
    stopnia, który w przypadku uwzględnienia skarki / wniosku wyznaczy termin
    do załatwienia sprawy i powinien zarządzić ustalenie przyczyn
    niezałatwienia sprawy w terminie i osób temu winnych.

    --
    Ludzie są z natury durni.
    Pozdrawiam Swieczkos i Bona.

  • 4. Data: 2006-09-11 11:23:48
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    pismo w sprawie nadpłaty FŚG

  • 5. Data: 2006-09-11 11:23:51
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Swieczkos & Bonari napisał(a):
> [...]
    > termin do załatwienia sprawy i powinien zarządzić ustalenie przyczyn
    > niezałatwienia sprawy w terminie i osób temu winnych.

    1. mowa o ZUS, więc może najpierw ustalmy co to za pismo, bo i sposób
    działania w przypadku bezczynności może być różny
    2. jaki jest organ wyższego stopnia?

    KG

  • 6. Data: 2006-09-11 11:25:09
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    pismow sprawie nadpłaty na FŚG

  • 7. Data: 2006-09-11 11:48:12
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Swieczkos & Bonari napisał(a):
    > Nie tak szybko. Na początek trzeba wnieść zażalenie do organu wyższego
    > stopnia,

    Dla ZUS nie ma "wlaściwego organu wyższego stopnia".

  • 8. Data: 2006-09-11 11:53:02
    Od: "Swieczkos & Bonari" <b...@o...com.[nospam].pl>

    Dnia 11-09-2006 o 13:25:09 maximus <n...@a...pl> napisał(a):

    > pismow sprawie nadp?aty na F?G

    O zwrot nadpłaty?

  • 9. Data: 2006-09-11 13:40:10
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    YES

  • 10. Data: 2006-09-11 17:14:37
    Od: wombi <j...@d...pl>

    wombi napisał(a):

    > Dla ZUS nie ma "wlaściwego organu wyższego stopnia".

    Chociaż teraz mam wątpliwości. Być może jest tak, że właściwym organem
    wyższego stopnia dla ZUS w sprawie zażalenia na nieterminowe załatwienie
    sprawy jest minister ds.zabezpieczenia społecznego.