  • 1. Data: 2004-04-08 06:15:25
    Temat: metro i bilety
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    mam nadzieje ze nie bylo

    tak zapytam z ciekawosci, o ile dobrze rozumiem dzialanie biletu
    (komunikacyjnego) jest to oplata za "PRZEJAZD"

    wiec w takim razie jakim prawem porobione sa na stacjach metra strefy
    biletowe i na podstawie jakiego przepisu kanary sprawdzaja bilety na
    peronie,

    nie wiem czy jak kogos zlapia na peronie bez biletu to wlepiaja mu kare, ale
    chyba tak, wiec skoro bilet jest oplata za przejazd a ktos nie jedzie tylko
    np czeka na kogos, to za co ta kara?

  • 2. Data: 2004-04-08 07:06:58
    Temat: Re: metro i bilety
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    szerszen wyskrobał(a):
    > tak zapytam z ciekawosci, o ile dobrze rozumiem dzialanie biletu
    > (komunikacyjnego) jest to oplata za "PRZEJAZD"

    Generalnie tak, ale nie zawsze. W metrze bramki ustawione są przed wejściem
    na perony, więc można przyjąć, że opłata pobierana jest w sumie za ich
    przekroczenie. Kiedyś na kolei były tzw. bilety peronowe - dla tych, co chcą
    odprowadzić jadącego pociągiem albo po prostu wejść na peron.

> [...]
    > ale chyba tak, wiec skoro bilet jest oplata za przejazd a ktos nie jedzie
    > tylko np czeka na kogos, to za co ta kara?

    Kara za złamanie umowy. ZTM umawia się z Tobą, że skasujesz bilet na bramce.
    Jak jesteś na peronie bez biletu to pojawia się pytanie co tam robisz? Jak
    przeszedłeś bramkę? Zapewne ją ominąłeś, więc złamałeś nakaz skasowania
    biletu - a więc możesz ponieść karę IMHO.

    --
    Bartek Gliniecki