  • 1. Data: 2005-11-08 15:47:59
    Temat: mandat za brak biletu a regulamin przewoznika
    Od: "ben" <h...@p...onet.pl>

    witam
    Prosta sprawa. Zechcialo mi sie troche pochodzic i popytac zanim zaplace
    mandat za przejazd autobusem miejskim bez biletu. Przechodzac do rzeczy,
    regulamin mojego przewoznika mowi:

    "Nałożona przez kontrolera opłata może być unieważniona pod warunkiem
    potwierdzenia w ewidencji organizatora transportu faktu zakupu imiennego
    biletu okresowego, bądź przedstawienia dokumentów uprawniających pasażera do
    przejazdów bezpłatnych lub ulgowych.
    Unieważnienia, o którym mowa wyżej, dokonuje przełożony kontrolerów pod
    warunkiem wniesienia przez pasażera opłaty manipulacyjnej przewidzianej w
    cenniku w ciągu 7 dni w kasie organizatora transportu."

    ten bilet okresowy imienny mam; oplate manipulacyjna jestem gotowy zaplacic;
    problem w tym, ze oni sie na to nie zgodzili, gdyz bilet na listopad zostal
    zakupiony PO otrzymaniu mandatu (maja to w komputerkach). Niestety nic o tym
    w regulaminie nie ma (moze jest w jakichs przepisach?). Na pytanie u jednego
    kierownika a potem u przelozonego o podstawy prawne i o to, czemu tego nie
    ma w regulaminie, polecono mi zlozyc podanie i czekac (i wtedy bede mial
    podstawy prawne). Tylko ze jak minie siedem dni, to kara wzrosnie z 70 do
    100zł, poza tym anulowac to mozna tylko w przeciagu tych 7 dni od
    wystawienia mandatu. Termin mija chyba w czwartek (czyli za dwa dni).
    Pytanie: czy mozliwe ze maja inny regulamin niz ten na stronie (nie wydaje
    mi sie, bo pewnie by o tym tam napisali). I czy oni moga sobie wyznawac ta
    zasade kupionego wczesniej biletu imiennego (tzn przed kara), nie informujac
    o tym klientow? No bo przeciez, ja wsiadajac do tego autobusu, znajac
    regulamin, moge sobie pomyslec, ze bilet i tak kupie na listopad, a w razie
    kontroli i mandatu wniose oplate ta manipulacyjna (duzo mniejsza niz
    mandat), ktora mnie z tego mandatu zwolni.
    Jesli sie osmieszam, smiejcie sie. Z gory dzieki za jakiekolwiek info.
    pozdr
    B.

  • 2. Data: 2005-11-08 23:00:25
    Temat: Re: mandat za brak biletu a regulamin przewoznika
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ben" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Gdybyś mógł podać link do pełnego regulaminu. Bo wyrwane z kontekstu
    zdanie niekoniecznie obrazuje stan prawny.

  • 3. Data: 2005-11-09 15:02:58
    Od: "ben" <h...@p...onet.pl>

    > Gdybyś mógł podać link do pełnego regulaminu. Bo wyrwane z kontekstu
    > zdanie niekoniecznie obrazuje stan prawny.

    tam chyba nic już więcej nie ma na ten temat (tyle że płaci się karę za
    jazdę bez biletu)
    ale wrzucam link,
    to jest punk IV podpunkt 11
    http://www.zdt.bialystok.pl/regulamin_przwozu_osob.a
    sp

    podr
    b.

  • 4. Data: 2005-11-09 15:24:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > tam chyba nic już więcej nie ma na ten temat (tyle że płaci się karę
> [...]

    Ależ jest. Rozdział II, pkt. 4: Pasażer nie posiadający ważnego biletu
    okresowego lub uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych, po
    wejściu do autobusu powinien niezwłocznie skasować bilet jednorazowy
    zgodny z obowiązującym cennikiem i przechowywać go przez cały czas
    przejazdu.

    Miałeś ważny bilet okresowy w chwili wsiadania? Nie. To miałeś
    skasować bilet jednorazowy i za jego brak nałożono karę.

  • 5. Data: 2005-11-09 15:28:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Miałeś ważny bilet okresowy w chwili wsiadania? Nie. To miałeś
    > skasować bilet jednorazowy i za jego brak nałożono karę.

    Jedno drugiego, nie wyklucza, gdyz:

    a) jeśli dostał opłatę dodatkową, to logiczne jest, że nie miał biletu
    jednorazowego
    b) jeśli przewoźnik "może odstąpić", to jednak jakaś tam możliwość jest :P