  • 1. Data: 2005-11-08 15:47:40
    Temat: dziecko, wpis do dokumentów, konsekwencje.
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Witam

    Jak się spodziewałem matka mojego dziecka przy formalnościach związanych
    z maluchem miała pole do popisu jak ona to mi może zrobić na złość no i
    zrobiła. Wpisała w pole "ojciec" "nieznany". Straszy mnie oczywiście
    tym, że dziecko zobaczę jak przyjdę do niej ze świstkiem z sądu, który
    to mi zasądzi (bądź nie) widzenia. Teraz hmm nasuwa się burza pytań: Jak
    to wygląda formalnie od strony prawnej. Co daje jej/mi prawnie taki
    wpis. Czy będzie on uwzględniany w razie sprawy o alimenty etc. No bo
    skoro matka stwierdziła, że ojciec nieznany to z jakiej paki nagle się
    ten ojciec ma znaleźć i jeszcze odrazu sypać kasą. Hmm gdyby doszło do
    testów na ajcostwo kto w takim przypadku poniesie koszty badań?
    Domniemuję, że to w tym wypadku to ona będzie musiała udowodnić, że
    jestem ojcem a nie, że ja się wypieram. Hmm bardzo mnie to nurtuje.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 2. Data: 2005-11-08 16:28:01
    Temat: Re: dziecko, wpis do dokumentów, konsekwencje.
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):
    > Co daje jej/mi prawnie taki wpis.

    Jak na razie nie jesteś ojcem.

    > Czy będzie on uwzględniany w razie sprawy o alimenty etc. No bo
    > skoro matka stwierdziła, że ojciec nieznany to z jakiej paki nagle się
    > ten ojciec ma znaleźć i jeszcze odrazu sypać kasą.

    Najpierw (równocześnie) trzeba ustalić ojcostwo.

    > Hmm gdyby doszło do testów na ajcostwo kto w takim przypadku poniesie koszty badań?

    Przy ustalaniu ojcostwa stosuje się domniemania, Więc zależy od
    okoliczności.

    > Domniemuję, że to w tym wypadku to ona będzie musiała udowodnić, że
    > jestem ojcem a nie, że ja się wypieram. Hmm bardzo mnie to nurtuje.

    Poczytaj kodeks rodzinny i opiekuńczy, art.62-86.

    KG

  • 3. Data: 2005-11-08 16:29:21
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):
    > Domniemuję, że to w tym wypadku to ona będzie musiała udowodnić, że
    > jestem ojcem a nie, że ja się wypieram. Hmm bardzo mnie to nurtuje.

    Nie, "ona" wskazuje "ojca" jej dziecka a "ojciec", jak nie chce być
    ojcem, to musi udowodnić, że ojcem tego dziecka nie jest.

    andy_nek

  • 4. Data: 2005-11-09 01:38:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał "Kaczor" Niemczak" <k...@N...atn.pl>
    napisał w
    wiadomości news:dkqha7$2ql$1@news.onet.pl...

    Wcale nic nie namieszała. Jeśli nie złożyłeś oświadczenia o uznaniu
    dziecka, nie zostało to orzeczone sądownie i nie jesteś jej mężem (bo
    wówczas się domniema, ze jesteś ojcem jej dzieci), to choćby nie wiem
    co, Twoje nazwisko i imię nie mogło się w tym akcie znaleźć, co wynika
    z przepisów dotyczących sporządzania aktu urodzenia. Pomyśl, co by
    było, jakby matka mogła sobie w owym akcie wskazywać dowolne osoby?

    Z tym, że w akt nie wpisuje się "ojciec nieznany", tylko przypadkowe
    imię, zaś wzmiankę o tym, że jest nieznany wpisuje się w uwagach.