  • 1. Data: 2005-11-08 15:45:09
    Temat: Kupno mieszkania
    Od: "swojski" <s...@o...pl>

    Chcę kupić mieszkanie spółdzielcze własnościowe. Jestem żonaty i pomiędzy
    mną i żona nie ma odrębności majątkowej (czyli mamy wspólność majątkową).
    Czy przy podpisowaniu umowy u naotriusza musi być obecna moja żona? Bo
    przezież jeżeli kupuję to mieszkanie ja, to i tak kupuję do majątku
    wspólnego.
    Czy ja dobrze myślę?

    swojski

  • 2. Data: 2005-11-08 16:09:13
    Temat: Re: Kupno mieszkania
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    swojski napisał(a):
> [...]
    > Czy przy podpisowaniu umowy u naotriusza musi być obecna moja żona? Bo
    > przezież jeżeli kupuję to mieszkanie ja, to i tak kupuję do majątku

    ale na odpłatne nabycie ograniczonego prawa rzeczowego (spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu), którego przedmiotem jest lokal
    potrzebujesz zgody współmałżonka (art.37§1 pkt 2 kro)

    KG