  • 1. Data: 2004-09-26 17:48:13
    Temat: mam wielki problem,bardzo prosze o pomoc...
    Od: "b" <b...@p...onet.pl>

    1 Moja siostra została wdową i jej mąż miał konta bankowe na które nie
    zdążył przed swoją śmiercią (tragicznym wypadkiem) udzielic pelnomocnictwa
    swojej żonie do tych kont.Jak wyglada procedura odzyskania tych piinędzy,jak
    dlugo trwa,i ile procentowo mozna wycignac?

    2. Maz mojej siostry ma firme i mase zaliczek na towary.Co teraz maa
    zrobic jego zona (po jego smierci) ?Jak wystawiac faktury (czy moze na
    starej piczątce)? (on byl sam wlascicielem firmy).Co ma począć moja siostra?

    3 szwagier poza tym wzial auto na firme w leasing i ma pare rat zaplaconych
    a rat jest 24.Co dalej z resztą rat (po jego smierci)?
    Kto ma placic raty ?czyje jest auto? itd.

    Bardzo prosze o pomoc
    Pzdr B

  • 2. Data: 2004-09-27 09:33:41
    Temat: Re: mam wielki problem,bardzo prosze o pomoc...
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "b" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swojej żonie do tych kont.Jak wyglada procedura odzyskania tych
    piinędzy,jak
    > dlugo trwa,i ile procentowo mozna wycignac?

    Art.57 Prawo Bankowe
    1. W razie śmierci posiadacza rachunków oszczędnościowych, bank jest
    obowiązany wypłacić z tych rachunków:
    1) kwotę wydatkowaną na koszty pogrzebu posiadacza rachunku - osobie,
    która przedstawi rachunki stwierdzające wysokość poniesionych przez nią
    wydatków - w wysokości nie przekraczającej kosztów urządzenia pogrzebu
    zgodnie ze zwyczajami przyjętymi w danym środowisku.

    Jeżeli posiadacz wskazał, komu wypłacić w razie jego śmierci - można dostać
    20-krotność średniej krajowej

    Reszta dopiero po przeprowadzeniu postępowania spadkowego.

> [...]
    > zrobic jego zona (po jego smierci) ?Jak wystawiac faktury (czy moze na
    > starej piczątce)? (on byl sam wlascicielem firmy).Co ma począć moja
    obawiam się, że nie ma przedsiębiorcy, więc nie można się za niego podawać.
    Mogą się później pojawić roszczenia związane z nieważnością zaciągniętych
    zobowiązań. Osobiście nie wiem, jak wybrnąć z takiej sytuacji.

    > 3 szwagier poza tym wzial auto na firme w leasing i ma pare rat
    zaplaconych
    > a rat jest 24.Co dalej z resztą rat (po jego smierci)?
    > Kto ma placic raty ?czyje jest auto? itd.
    Auto jest niewątpliwie własnością finansującego (leasingodawcy).

    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-09-27 12:15:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Sep 2004, b wrote:

> [...]
    >+ swojej żonie do tych kont.Jak wyglada procedura odzyskania tych piinędzy,jak
    >+ dlugo trwa,i ile procentowo mozna wycignac?

    Mało danych. Miał dzieci ?
    Pieniądze na koncie są własnością spadkobierców - i jak sądzę "fizycznie
    dostępne" będą bo postanowieniu sądu co do spadku.
    Z grubsza biorąc spadkobiercom nalezy się 100% wkładu !!

    >+ 2. Maz mojej siostry ma firme i mase zaliczek na towary.Co teraz maa
    >+ zrobic jego zona (po jego smierci) ?

    Mało danych. Czy to były zobowiązania "osobiste", czy ma pracowników,
    czy ma księgową lub korzystał z doradzcy podatkowego...

    >+ Jak wystawiac faktury (czy moze na starej piczątce)?

    Nie sądzę. Wychodzi mi iż to DG osoby fizycznej.

    Chyba bez natychmiastowej pomocy doradzcy podatkowego się nie
    obejdzie - wychodzi na to iż za mało wiecie (skoro nawet nie wiesz
    jak postawić pytanie(!), czyli co musisz napisać) - i odpowiedzi
    na sieci pisane "na czuja" mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.
    A w przypadku VAT (wykazanego nieprawidłowo na f-rach) może
    chodzić o spore kwoty !
    Jak zdecydujesz się skorzystać z pomocy *licencjonowanego doradzcy*
    - to IMO obowiązkowo *na umowę* (na papierze) - doradzcy są ubezpieczeni
    na wypadek błędu, a jak weźmiesz "na gębę" to w razie błędu ubezpieczalnia
    się wypnie na odszkodowanie.

    >+ 3 szwagier poza tym wzial auto na firme w leasing i ma pare rat zaplaconych
    >+ a rat jest 24.Co dalej z resztą rat (po jego smierci)?
    >+ Kto ma placic raty ?czyje jest auto? itd.

    IMHO - spadkobiercy. Przy czym istotne jest czy "firma" (jako "zakład"
    albo "majątek w działalności") zostanie przejęta.

    >+ Bardzo prosze o pomoc

    Weź SPORY zapas ostrożności - z powodu jak wyżej. Jak fachowiec/doradzca
    nie obejrzy "papierów" to ty nawet nie wiesz o co pytać... i pomoc
    może cię posłać na manowce !
    Niemniej... parę pytań w zakresie "DG a śmierć" było - i tu, i na
    grupie .podatki. Spróbuj przejrzeć: groups.googl.pl -> zaawansowane,
    później nazwę grupy i "śmierć" "zmarł" "zginął"...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-09-27 13:32:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ >+ a rat jest 24.Co dalej z resztą rat (po jego smierci)?
    >+ >+ Kto ma placic raty ?czyje jest auto? itd.
    >+
    >+ IMHO - spadkobiercy.

    Oczywiście "Wirtualna" ma rację - bo ono CIĄGLE jest własnością
    leasingodawcy. Natomiast zastanawiam się jak *może* być ustalone
    prawo wykupu... "prawa osobiste" wygasają. A umowy nie znamy...

    pozdrowienia, Gotfryd