  • 1. Data: 2004-11-14 17:18:33
    Temat: mam problem z urzedem pracy ,prosze o pomoc
    Od: "Lilcia" <X...@n...pl>

    Witam
    Moj problem polega na tym ze w zeszlym roku to jest 22.12.2003 podjolem staz
    pracy ktory mial trwac 6 miesiecy (jak wiadomo otrzymywalem swiatczenie z
    urzedu pracy ) ,przez pierwsze 2 miesiace wszystko bylo w pozadku (prace
    podjolem w miescie odleglym od rodzinnego miasta o 100km ,staz ten byl
    mozliwy jedynie dzieki uprzejmosci kolegi u ktorego moglem mieszkac
    ,niestety po 2 miesiacach zaistniala niemila sytuacja i stracilem wyzej
    wymienione miejsce do spania ,o wynajeciu czego kolwiek nie bylo mowy
    poniewaz (jedynym moim dochodem bylo pobierane 450zl stypendium socjalnego
    na pomoc rodzicow nie moglem liczyc),wiec w ten sposob po 2 miesiacach
    (zaznacze ze moja frekwencja w firmie w ktorej odbywalem staz byla 100% )
    musialem przerwac staz . Teraz po prawie 9 miesiacach urzad pracy przyslal
    do mnie upomnienie o zwrocie pobranego stypendium ,czy moge sie jakos
    odwolac ? ,w upomnieniu jest napisane ze w razie nie zaplacenia przezemnie
    wyzej wymienionej kwoty w ciagu 7 dni zostanie wszczete postepowanie
    egzekucyjne , nie stac mnie w zadnym wypadku na zwrot tych pieniedzy co mam
    zrobic ?,
    prosze o pomoc jak moge rozwiazac ta sytuacje czy jest jakies wyjscie?
    z gory dziekuje
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-14 17:39:21
    Temat: Re: mam problem z urzedem pracy ,prosze o pomoc
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "Lilcia" <X...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Moj problem polega na tym ze w zeszlym roku to jest 22.12.2003 podjolem
    staz
    (...)

    Nie poiformowałeś urzędu pracy, że chcesz zerwać staż?

  • 3. Data: 2004-11-15 08:07:37
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@B...tlen.pl>

    Hi!!!

    On Sun, 14 Nov 2004 18:18:33 +0100, "Lilcia"
    <X...@n...pl> wrote:

> [...]
    >zrobic ?,
    >prosze o pomoc jak moge rozwiazac ta sytuacje czy jest jakies wyjscie?

    Jeśli poinformowałeś Urząd Pracy, że przerywasz staż i nie wziąłeś za
    dużo tego stypendium to nie powinni żądać zwrotu kasy. W przypadku
    przerwania stażu z właśnej winy zwraca się koszty organizacji stażu, a
    stypendium nie jest "kosztem". Ale... Jeśli przysłali upomnienie to
    musiała być wcześniej jakaś decyzja o zwrocie - olałeś ją? Nie
    zrobiłeś wtedy odwołania? Może być już za późno....

    Masz tę decyzję jeszcze? Ciekaw jestem jakie podstawy prawne dali.

    3m się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/