  • 1. Data: 2003-11-28 16:39:18
    Temat: Prawo pracy-proszę o radę...
    Od: "Serg" <s...@i...pl>

    Wygrałem sprawę w Sądzie Pracy, firma w której pracowałem wypłaciła mi
    jakieoe 2/3 należnej mi kwoty i najprawdopodobniej zapomniała o reszcie.
    Dostałem pismo z Sądu - Protokół z tzw. "Klauzulą wykonalności", nie spieszy
    mi się z odzyskaniem reszty, bo nie mam teraz specjalnych potrzeb
    finansowych a czas działa na moją korzyść. Moje pytania są następujące:

    1)jaka jest wartość odsetek ustawowych (karnych) na które mogę liczyć w tym
    przypadku?
    2)czy jestem zobligowany prawnie do wysyłania do firmy wezwań do zapłaty?
    3)czy dług firmy ulega przedawnieniu wobec mnie w ww. przypadku, i jeśli tak
    - po jakim okresie?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,

    pozdrawiam, Sergiusz.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-11-28 20:34:02
    Temat: Re: Prawo pracy-proszę o radę...
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    spieszy
    > mi się z odzyskaniem reszty, bo nie mam teraz specjalnych potrzeb
    > finansowych a czas działa na moją korzyść.

    To ciekawe, zwykle w takich wypadkach czas dziala na niekorzysc:)

    Moje pytania są następujące:

    > 1)jaka jest wartość odsetek ustawowych (karnych) na które mogę liczyć w
    tym
    > przypadku?

    12,25 proc rocznie.

    > 2)czy jestem zobligowany prawnie do wysyłania do firmy wezwań do zapłaty?

    nie

    > 3)czy dług firmy ulega przedawnieniu wobec mnie w ww. przypadku, i jeśli
    tak
    > - po jakim okresie?

    Po 10 latach. Wniesienie wniosku o egzekucje przerywa bieg terminu
    przedawnienia.

    Dan

  • 3. Data: 2003-11-28 21:09:48
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > spieszy mi się z odzyskaniem reszty, bo nie mam teraz specjalnych potrzeb
    >
    > To ciekawe, zwykle w takich wypadkach czas dziala na niekorzysc:)

    A w jakim banku bedzie mial obecnie lepsze oprocentowanie ?

    > 12,25 proc rocznie.

    Wysokosc odsetek ustawowych okresla : Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia
    10 marca 1989 r. w sprawie określenia wysokości odsetek ustawowych
    Dz.U.1989.16.84, wielokrotnie zmieniane, srednio co kilka miesiecy.
    Od 25 wrzesnia 2003 wynosza 12,25 %

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 4. Data: 2003-11-28 21:15:22
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > A w jakim banku bedzie mial obecnie lepsze oprocentowanie ?

    no nie sadze zeby lokowanie pieniedzy u pracodawcy bylo rozsadne, zwazajac
    na to ile podmiotow staje sie niewyplacalnych w obecnych czasach. Ale jak
    ktos lubi lokowac w "banku" bez gwarancji to jego sprawa.

    Dan.