  • 1. Data: 2003-09-11 20:33:24
    Temat: lojalka, ale czy zgodna z prawem
    Od: "Paweł T Warszawa" <p...@e...pl>

    Witam serdecznie wszystkoch
    jestem osoba ktora pracuje w firmie XXX, ale musi prowadzic wlasna (jedno
    osobowa) dzialalnosc gospodarcza - to juz jest chyba niezgodne z prawem, ale
    nie jestem pewien. Moj szef chce zebym podpisal lojalke na 2 lata na sume 6
    tys., przy czym na zadnym szkoleniu nie bylem. Od 1/2 roku tam pracuje i
    szef sie uparl zebym nauczyl sie jeszcze jednej rzeczy zeby byc w zapasie
    jakby pracownik ktory to robi np poszedl na urlop (zebym mogl go zastapic) i
    ten pracownik mnie uczy wszystkiego. Do tego firma pracuje na bazie (ktora
    napisal syn szefa ) ktorej tez sie nauczylem obslugiwac (to juz sam, wszyscy
    to firmie umieja). Te dwie rzeczy zostaly wpisane jako powod za ktory mam
    placic jakbym chcial odejsc. Jeszcze mam pytanie w umowie nie ma nic o tym
    ze zmniejsza sie suma jaka mam zaplacic z uplywem czasu (czy powinno byc cos
    takiego czy to jest jakos narzucone odgornie - ustawa - i nie trzeba o tym
    wspominac?).
    Mam nadzieje ze wyjasnilem to wystarczajaco mocno, mam dopiero 21 lat i nie
    za duzo doswiadczenia a czuje ze ktos mnie probuje podjechac od tylu bez
    wazeliny :(((

  • 2. Data: 2003-09-11 20:55:48
    Temat: Re: lojalka, ale czy zgodna z prawem
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Z tego co piszesz wynika ze nie laczy was umowa o prace, a umowa
    cywilnoprawna. Taka umowa ma charakter zobowiazania, ktore kreuja strony
    zgodnie ze swoja wola. Do tego skoro oboje prowadzicie dzialalnosc
    gospodarcza jestescie traktowani jako profesjonalisci w obrocie i raczej
    wiecie "co robicie". Przemysl dobrze te umowe bo jak ja zawrzesz to raczej
    sie z niej nie wycofasz.

    Dan