  • 1. Data: 2004-11-09 12:51:15
    Temat: likwidacja zakładu z zwolnienie z pracy
    Od: "ToMasz" <w...@p...KOM>

    witam.
    mój szef (były) zamknął firme. pracowałem u niego prawie rok. dał mi wypłate
    za ostatni miesiąc, moje dokumenty, i swiadestwo pracy, gdzie pisze ze
    pracowałem od ... do..., powód zakonczenia pracy - likwidacja firmy.
    problem polega na tym ze (o ile wiem) pracownik powinien byc poinformowany o
    zwolnieniu z jakims wyprzedzeniem. Tutaj fizycznie nie dostałem zadnego
    dokumenty "Zwalniającego" mnie ze stanowiska.
    Jednakże fakt jest taki, ze pozostałem bez pracy dowiadując sie o tym z
    wyprzedzeniem 1 dnia.

    Prosze o Wasze opinie
    ToMAsz

  • 2. Data: 2004-11-09 13:13:12
    Temat: Re: likwidacja zakładu z zwolnienie z pracy
    Od: Marek mszyma Szymański <n...@g...pl>

    Witam,

    Użytkownik "ToMasz" <...KOM> napisał
> [...]
    > dokumenty "Zwalniającego" mnie ze stanowiska.
    > Jednakże fakt jest taki, ze pozostałem bez pracy dowiadując sie o tym z
    A co z urlopem - nie masz jakiegoś niewykorzystanego?
    (ekwiwalent)
    Jaka to była umowa - czas nieokreślony? określony?
    okres wypowiedzenia (płatny wszak)? ewentualna odprawa?
    Pewnie trochę na tobie zaoszczędził...
    Może obiektywnie musiał firmę zwinąć,
    ale przyjmując pracownika - wziął na siebie pewne zobowiązania.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek mszyma Szymański, Gdynia

  • 3. Data: 2004-11-09 19:50:56
    Od: "ToMasz" <w...@p...KOM>

    Marek mszyma Szymański wrote:
    > Witam,
    >
    > Użytkownik "ToMasz" <...KOM> napisał
    > A co z urlopem - nie masz jakiegoś niewykorzystanego?
    > (ekwiwalent)
    pozostało kilka dni, ale u sprawa jest jazna- jest mi winien ekwiwalent.

    > Jaka to była umowa - czas nieokreślony? określony?
    na czas NIEOKRESLONY

    > okres wypowiedzenia (płatny wszak)? ewentualna odprawa?
    W tym jest włąsnie problem. nie było WYPOWIEDZENIA, wiec jak ma byc liczony
    okres wypowiedzenia?

    > Pewnie trochę na tobie zaoszczędził...
    > Może obiektywnie musiał firmę zwinąć,
    > ale przyjmując pracownika - wziął na siebie pewne zobowiązania.
    Zgadza sie, ale to jest wurtka, a włąściwie wrota, jak zwolnic pracownika(
    ów) z dnia na dzień, nie ponosząc zadnych kosztów. Zamykasz firme, to co
    było własnością firmy sprzedajesz żonie bratu itp.... pracownicy na bruk!
    następnego dnia klienci nawet nie wiedzą ze coś sie stało, bo nazwe mozna
    nadac taką samą tylko nip sie zmienia....
    Akurat mój pracodawca w momencie gdy mnie zwalniał miał ( na spółke) jeszcze
    dwie firmy.
    ToMAsz

  • 4. Data: 2004-11-09 20:18:07
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 9 Nov 2004 20:50:56 +0100, ToMasz naskrobał(a):

    > na czas NIEOKRESLONY

    > W tym jest włąsnie problem. nie było WYPOWIEDZENIA, wiec jak ma byc liczony
    > okres wypowiedzenia?

    Zgodnie z KP z zastrzeżeniem 36^1 do 1 miesiąca ( oczywiście za resztę
    ekwiwalent). Jest jeszcze jakieś szczegółowe rozporządzenie ministra pracy
    w tym temacie w powiązaniu z FGŚP ale nie zmienia zapisów kodeksowych.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org