1. Data: 2004-11-09 11:52:58
Temat:Art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego
Od:"Marcel Gawczyński" <g...@l...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
w regulaminach wielu sklepów internetowych spotkałem się z następującym
paragrafem: "Treść Sklepu Internetowego nie stanowi oferty handlowej w
rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego."
Co właściwie oznacza taka adnotacja dla potencjalnego klienta i sprzedawcy?
Jakie są w tym wypadku prawa i obowiązki jednej i drugiej strony?
Będę wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam:
gawdzik

2. Data: 2004-11-09 11:54:58
Temat:Re: Art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego
Od:jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcel Gawczyński wrote:

> [...]
> Co właściwie oznacza taka adnotacja dla potencjalnego klienta i
> sprzedawcy? Jakie są w tym wypadku prawa i obowiązki jednej i drugiej

Oznacza przede wszystkim, że cena podana na witrynie może się w każdej
chwili (oczywiście przed zawarciem umowy) zmienić

3. Data: 2004-11-09 12:02:10
Od:"gawdzik" <g...@l...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wielkie,
napisz tylko, jeśli możesz, co można rozumieć pod pojęciem zawarcia umowy?
Złożenie zamówienia poprzez formularz zamieszczony na stronie można rozumieć
jako zawarcie umowy? Jeśli tak to czy brak takiej adnotacji zmusza dany
sklep do sprzedaży produktu w cenie, która widnieje w zamówieniu nawet jeśli
jest ona np. nieaktualna?

Pozdrawiam:
gawdzik

4. Data: 2004-11-09 12:09:45
Od:"Johnson" <j...@a...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik gawdzik napisał(a) w wiadomości

> [...]
> sklep do sprzedaży produktu w cenie, która widnieje w zamówieniu nawet jeśli

Wypełnienie formularza z Twojej strony zazwyczaj będzie tylko Twoją ofertą
zawarcia umowy.

--
JOHNSON :)

5. Data: 2004-11-09 15:27:01
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gawdzik" <g...@l...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jako zawarcie umowy? Jeśli tak to czy brak takiej adnotacji zmusza dany
> sklep do sprzedaży produktu w cenie, która widnieje w zamówieniu nawet

Złożenie zamówienia będzie Twoją ofertą zawarcia umowy. oni mogą ją przyjąć
po cenie z oferty i wysłać towar, albo odrzucić proponując na przykład inną
cenę.