  • 1. Data: 2004-11-09 11:52:58
    Temat: Art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego
    Od: "Marcel Gawczyński" <g...@l...edu.pl>

    Witam,
    w regulaminach wielu sklepów internetowych spotkałem się z następującym
    paragrafem: "Treść Sklepu Internetowego nie stanowi oferty handlowej w
    rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego."
    Co właściwie oznacza taka adnotacja dla potencjalnego klienta i sprzedawcy?
    Jakie są w tym wypadku prawa i obowiązki jednej i drugiej strony?
    Będę wdzięczny za pomoc

    Pozdrawiam:
    gawdzik

  • 2. Data: 2004-11-09 11:54:58
    Temat: Re: Art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Marcel Gawczyński wrote:

> [...]
    > Co właściwie oznacza taka adnotacja dla potencjalnego klienta i
    > sprzedawcy? Jakie są w tym wypadku prawa i obowiązki jednej i drugiej

    Oznacza przede wszystkim, że cena podana na witrynie może się w każdej
    chwili (oczywiście przed zawarciem umowy) zmienić

  • 3. Data: 2004-11-09 12:02:10
    Od: "gawdzik" <g...@l...edu.pl>

    Dzięki wielkie,
    napisz tylko, jeśli możesz, co można rozumieć pod pojęciem zawarcia umowy?
    Złożenie zamówienia poprzez formularz zamieszczony na stronie można rozumieć
    jako zawarcie umowy? Jeśli tak to czy brak takiej adnotacji zmusza dany
    sklep do sprzedaży produktu w cenie, która widnieje w zamówieniu nawet jeśli
    jest ona np. nieaktualna?

    Pozdrawiam:
    gawdzik

  • 4. Data: 2004-11-09 12:09:45
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik gawdzik napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > sklep do sprzedaży produktu w cenie, która widnieje w zamówieniu nawet jeśli

    Wypełnienie formularza z Twojej strony zazwyczaj będzie tylko Twoją ofertą
    zawarcia umowy.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-11-09 15:27:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gawdzik" <g...@l...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jako zawarcie umowy? Jeśli tak to czy brak takiej adnotacji zmusza dany
    > sklep do sprzedaży produktu w cenie, która widnieje w zamówieniu nawet

    Złożenie zamówienia będzie Twoją ofertą zawarcia umowy. oni mogą ją przyjąć
    po cenie z oferty i wysłać towar, albo odrzucić proponując na przykład inną
    cenę.