  • 1. Data: 2009-08-25 10:04:55
    Temat: likwidacja szkody z OC sprawcy + auto zastepcze
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    Witam serdecznie,

    w dniu 14.07 br mialem kolizje drogowa gdzie w samochod osobowy
    wjechala smieciarka ;) Na miejscu byla policja, stwierdzila wina,
    dostarczyla mi notatke kolizji zas kierujacy zostal ukarany mandatem w
    wysokosci 500zl.

    Sprawa wydaje sie byc jasna i klarowna, jednak zdajac samochod do
    autoryzowanego serwisu wynajalem pojazd zastepczy, jednoczesnie
    informujac TU o tym w dniu ogledzin. Samochod nadal znajduje sie w
    serwisie, zas naprawa bedzie trwala ok 4tyg.

    W dniu dzisiejszym otrzymuje pismo z PZU, ktore powoluje sie na art.
    361 ust. 2 KC gdzie jak twierdza

    cytat: "Wyjasniamy, ze roszczenie poszkodowanego o wyplate
    odszkodowania za wynajem pojazdu zastepczego jest uzasadnione tylko
    wtedy, gdy w zwiazku z niemoznoscia korzystania uszkodzonego pojazdu
    poniosl on szkode majatkowa. Przepis art. 361 ust.2 kodeksu cywilnego
    dotyczy bowiem strat oraz korzysci majatkowych, ktore poszkodowany
    mogl osiagnac, gdyby mu szkody nie wyrzadzono -Orzeczenie Sadu
    Najwyzszego z dnia 10.05.1966r (lol? 1966? ;>) OSPIKA 1968, poz. 5
    Zatem o takie koszty moze ubiegac sie poszkodowany prowadzacy
    dzialalnosc gospodarcza, w prowadzeniu ktorej pojazd jest mu
    niezbedny. Natomiast odszkodowanie takie nie przysluguje, jezeli
    pojazd sluzyl poszkodowanemu tylko do zaspokojenia osobistych potrzeb
    m.in. wyjazd w celu wypoczynku, czy dojazd do pracy, jezeli do pracy
    mozna dojechac srodkiem komunikacji publicznej. W tym przypadku
    poszkodowany nie poniosl bowiem szkody majatkowej, lecz szkode
    niemajatkowa, polegajaca na utracie wygod i przyjemnosci. Szkoda
    niemajatkowa nie polega zas wynagrodzeniu na podstawie przepisow prawa
    cywilnego, poza przypadkami wyraznie przewidywanymi przepisami prawa
    dotyczacymi zadoscuczynienia (art.445 i 448 k.c.)"

    I tu pytanie. Jak sie ma sprawa na dzien dzisiejszy do informacji
    zamieszczanych na internecie? Powiem szczerze. Jesli TU nie zwroci mi
    kosztow wynajecia pojazdu to poprostu nie stac mnie na pokrycie
    kosztow wynajmu samochodu przez okres 4tygodni! Prosze wiec o
    informacje, nie chce by z mojego portfela wyparowalo nagle 2tys
    zlotych ;)

    pozdrawiam -Michal

  • 2. Data: 2009-08-25 10:18:53
    Temat: Re: likwidacja szkody z OC sprawcy + auto zastepcze
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 25 Sie, 12:04, "MiK^" <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > kosztow wynajmu samochodu przez okres 4tygodni! Prosze wiec o
    > informacje, nie chce by z mojego portfela wyparowalo nagle 2tys

    bzdurne tłumaczenia. Szkoda majątkowa polega na tym, że aby zachować
    ten sam standard życia musiałeś wynająć samochód - inaczej standard
    życia by ci się obniżył nie z twojej winy. Wobec tego szkoda ma jak
    najbardziej charakter majątkowy a dowodem jej majątkowego charakteru
    jest kwota widniejąca na fakturze za wynajem. Inna sprawa, że chwilowo
    musisz założyć, wezwać PZU do zwrotu z groźbą odsetek i zapewne bez
    sądu się nie obejdzie.

    W ten sam sposób można by odmówić wypłaty odszkodowania za naprawę: w
    końcu posiadanie samochodu samo w sobie nie ma charakteru majątkowego
    tylko jest fanaberią służącą wygodzie i komfortowi, więc fakt
    niesprawności samochodu też nie jest żadną szkodą - jego przywrócenie
    do sprawności to tylko wynik twojego wygodnictwa i chęci szpanowania
    przed spotkanymi laskami, bo żadnej wymiernej korzyści z posiadania
    sprawnego samochodu (prywatnego) nie ma.

    Disclaimer: to tylko moje luźne amatorskie dywagacje, warto pójść do
    specjalisty (koszt porady moim skromnym zdaniem też bedzie szkodą).

  • 3. Data: 2009-08-25 11:02:12
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "MiK^" <m...@t...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    \
    W mojej ocenie tlumaczenie PZU jest bzdurne i obliczone na to, ze nie
    bedziesz dochodzil tych roszczen. Wziac kwote bezsporna, a reszte przekazac
    firmie zajmujacej sie dochodzeniem roszczen odszkodowawczych.

  • 4. Data: 2009-08-26 09:11:59
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    On 25 Sie, 13:02, "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > bedziesz dochodzil tych roszczen. Wziac kwote bezsporna, a reszte przekazac
    > firmie zajmujacej sie dochodzeniem roszczen odszkodowawczych.

    W dniu wczorajszym zdalem samochod zastepczy. Kwota jaka zaplacilem za
    tydzien uzytkowania to 1295zl. Kolejne 3tyg to juz kwota blisko 4tys
    zlotych. Nie posiadam takiego nakladu finansowego azeby pokryc tak
    wysoka kwote. Jednym slowem TU wygralo ze mna. Mimo iz wiele czytalem
    na ten temat, mimo iz otrzymalem informacje od grupowiczow zarowno na
    grupach jak i bezposrednio mailowo smiem twierdzic iz racja lezy po
    mojej stronie, jednak co z tego jesli faktury ktore sa do uregulowania
    musze pokryc ja, z wlasnej kieszeni? Przeciez kredytu nie wezme na
    potrzeby wynajmu samochodu! Glupota!

    Wpadlem jednak na pomysl i tu kolejne pytanie do grupowiczow. Co jesli
    wypozycze samochod od osoby prywatnej? Azeby utrzec nosa TU jestem w
    stanie podpisac umowe z znajomym, ktoremu zaoferuje kwote mniejsza -
    powiedzmy 1000zl tygodniowo za uzytkowanie jednego z jego samochodow.
    Sila rzeczy samochod zaproponowal sam (nienormowany czas pracy
    wyklucza dojazdy komunikacja miejska -do tego mam tez zaswiadczenie) i
    od dzis nim jezdze, jednak jak miala by sie sprawa gdybym podpisal z
    nim taka umowe, oplacil od niej podatki itp. a kwote widniejaca na
    umowie staral sie odzyskac od TU?

  • 5. Data: 2011-08-27 20:07:50
    Od: "autozastepcze" <autozastepcze@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Polecam usługi firmy autozastepcze.pl - firma oferuje bezpłatnie auto zastępcze
    finansowane z OC sprawcy wypadku dla poszkodowany w wypadkach i kolizjach drogowych.
    Podstawia auto nawet już na miejsce wypadku! A co najważniejsze załatwia za
    poszkodowanego wszystkie formalności!! Z tego co wiem na razie działa na terenie
    Śląska, ale szybko się rozwija. Znajomy właśnie jeździ ich autem. Polecam!

  • 6. Data: 2011-08-27 21:55:24
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    autozasrapcze napisał(a) :
> [...]
    Śląska, ale szybko się rozwija. Znajomy właśnie jeździ ich autem. Polecam!

    Słyszałem od policji, że należy tę firmę omijać z daleka.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 7. Data: 2011-08-27 22:06:24
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-27 22:07, autozastepcze pisze:

> [...]
    Śląska, ale szybko się rozwija. Znajomy właśnie jeździ ich autem. Polecam!
    Ja się tylko chciałem upewnić, czy to jest ta sama firma, która potem
    przysyła dość mocno zawyżone rachunki do domu z pismem, że jednak
    ubezpieczyciel odmówił pokrycia kosztów więc wyzywają do ich pokrycia
    pod rygorem oddania sprawy do windykacji?

    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-08-31 20:45:18
    Od: autozastepcze <a...@g...com>

    On 28 Sie, 00:06, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > ubezpieczyciel odmówił pokrycia kosztów więc wyzywają do ich pokrycia
    > pod rygorem oddania sprawy do windykacji?

    Firma działa od dokładnie 7 dni - od 24 sierpnia 2011. Wiec z kimś ją
    Pan pomylił. :)
    A wezwanie do zwrotu kosztów możliwe jest jedynie, jeśli wynajem auta
    zostanie wyłudzony - użytkownik poda fałszywe dane. W innym wypadku
    już autozastepcze.pl się martwi jak wyegzekwować pieniądze od
    niesolidnego ubezpieczyciela.

  • 9. Data: 2011-08-31 21:18:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (31.08.2011 22:45), autozastepcze wrote:

> [...]
    > zostanie wyłudzony - użytkownik poda fałszywe dane. W innym wypadku
    > już autozastepcze.pl się martwi jak wyegzekwować pieniądze od

    To ciekawe, trzeba wierzyć na słowo. Na waszej stronie ani danych firmy,
    ani EDG/KRS/... , ani żadnego regulaminu.

    p. m.

  • 10. Data: 2011-08-31 21:32:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-31 23:18, mvoicem pisze:

    > To ciekawe, trzeba wierzyć na słowo. Na waszej stronie ani danych firmy,
    > ani EDG/KRS/... , ani żadnego regulaminu.

    Nie ma co wierzyć, widać, że to kłamstwo dla naiwnych. Niemożliwe jest,
    aby firma, która istnieje 7 dni już miała opinie przykładowo "A co
    najważniejsze załatwia za poszkodowanego wszystkie formalności!!" bo
    niemożliwością jest, aby już zdążyła obsłużyć całkowicie choć 1 klienta,
    łącznie z uzyskaniem odszkodowania.

    --
    Liwiusz