    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legitymacja-młodociany-fałszerstwo ...
    Date: Sun, 14 Sep 2003 14:37:49 +0200

    | Klient który posiadał narkotyki siedzi już kilkanaście
    | godzin rodzicom powiedziano że jest zatrzymany i nie
    | mogą się z nim widzieć a też jest jeszcze niepełnoletni ...
    | Co z daktyloskowowaniem - kojarzy mi się to z założeniem
    | kartoteki a to już jakaś rysa na życiorysie . Thx za odzew .

    Ale ten gość pewnie miał 17 lat co najmniej. Jakby nie miał, to może być
    osadzony w Izbie Małego Dziecka, Pogotowiu Opiekuńczym albo czymś w tym
    stylu. W Policyjnej Izbie Zatrzymań (potocznie dołek albo areszt) nie można
    go osadzić na pewno.

    Co do daktyloskopowania, to jest przymiarka, że przy wyrabianiu dowodu
    osobistego od każdego będą pobierać odbitkę kciuka. Tu akurat problemu nie
    widzę.

    W Policji nie istnieje coś takiego, jak zakładana dla danej osoby
    "kartoteka". Jest baza danych policyjnych, ale ona zawiera informacje o
    większości obywateli kraju i wielu cudzoziemcach. Czasem szczątkowe w stylu
    danych osobowych, a czasem dokładniejsze. Po prostu rekord Twojego syna
    zostanie wzbogacony zapisem dotyczącym powyższego zdarzenia. I tak poza
    organami ścigania nikt tego nie może w żaden sposób wykorzystać.