  • Data: 2004-05-06 19:58:07
    Temat: legalny soft
    Od: Marek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak jest z legalnością softu używanego w firmach przed wejściem ustawy o
    prawach autorskich ? Czy mozna go używać nadal, czy coś się w przepisach
    zmieniło i każdy program (od pkzipa do Norton Commandera- o tego typu
    programach myślę) trzeba gdzieś kupić/zarejestrować?

    Jak przebiega kontrola BSA/policji w firmie (wiem, że mają soft który
    skanuje komputery/sieć- sam go kiedyś testowałem i wyniki były
    "porażające"- wygrzebywał najstarsze, dawno zapomniane programy).

    Czym trzeba się "wykazać" ? Wiem, że powinna być faktura zakupu
    programu+nośnik+certyfikat/licencja.
    Jak jest traktowany brak któregoś (jednego) z tych elementów, gdy np.
    nośnik zaginął lub faktury już w księgowości nie mają?

    Na jaki soft (poza M$) zwracają szczeg. uwagę ? Na ile "przejdą" np dosowe
    pakery ?

    "Dostałem" sieć w której trzeba troche oprogramowania posprzątać, trochę
    dokupić.

    PS.
    Kupiłem gazetkęz Open office. Chcę go zainstalowac na kilku komputerach w
    firmie. Wiem, że soft jest darmowy, ale podkładkę w postaci czasopisma z
    nośnikiem warto mieć. Czy moge spokojnie z tej jednej płytki postawić
    program na kilku kompach, czy bezpieczniej będzie jak kupię po jednej
    gazetce na komputer ? (chodzi głównie o potencjalne interpretacje urzędów
    skarbowych podczas kontroli podatkowych)
    --
    Marek