eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawolegalność przeniesienia części zawartości serwisu internetowego › legalność przeniesienia części zawartości serwisu internetowego
    From: "michalak01" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: legalność przeniesienia części zawartości serwisu internetowego
    Date: Mon, 19 Sep 2005 17:24:43 +0200

    Witajcie,

    Mam taki mały problem. Prowadzę hobbystyczną stronę internetową. Chciałbym
    na jej łamach umieścić część materiałów znajdujących się na pewnej stronie
    przedsiębiorstwa państwowego, a konkretniej chodzi o kilka map. Pisałem
    prośby do webmastera o umożliwienie mi publikacji, ale byłem odsyłany do
    innych ludzi (tzw. "spychotechnika").
    Materiały, które chciałbym umieścić na moim serwerze mają charakter
    informacyjny, ogólnodostępny i co najważniejsze są darmowe. Umieściłbym je z
    odpowiednią adnotacją co do źródła, praw autorskich itd. Czy takie działanie
    jest legalne?
    Gdzieś, kiedyś wyczytałem, że materiały opublikowane można dowolnie
    "cytować", nawet w całości (nie wiem jakiego określenia użyć w stosunku do
    internetu). Zaznaczam, że nie chodzi mi o przywłaszczenie praw autorskich
    etc. Chciałbym po prostu aby ludzie korzystający z materiałów opublikowanych
    na mojej stronie mieli bezpośredni i szybki dostęp również do tych
    państwowych. Dodamjeszcze, iż mojej strony nie można w żaden sposób uznać za
    komercyjną.

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i rady.

    Pozdrawiam,
    michalak01