  • 1. Data: 2004-01-26 09:28:19
    Temat: legalność kopii książek w necie
    Od: "Monti" <M...@o...pl>

    Mam pytanie dotyczące legalności udostępniania książek np. na stronie
    internetowej (nieodpłatnie).
    1. Jakiego rodzaju publikacje można legalnie udostępnić?
    2. Jak to się ma do daty ich wydania (czy np. prawa autorskie wygasają)
    3. Czy mogę sobie bezkarnie skopiować czyjąś wydaną obecnie publikację i
    udostępnić ją (lub jej kopie) innym? A jeśli nie, to jaką jej część mogę?
    4. Celem było by stworzenie takiej elektronicznej biblioteki dla hobbystów
    historii, stąd też pytanie - jak ma się prawo do kopiowania starodruków
    celem np. częściowego odtworzenia ich szaty graficznej we własnych
    opracowaniach.

    5. Gdzie szukać (który kodeks, paragraf itp), prawodawstwa dotyczącego tego
    tematu.

    Pozdrawiam
    Monti