  • 1. Data: 2007-03-29 10:38:18
    Temat: legalne ściaganie filmów
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Witam
    Chciałbym porać z sieci P2P filmy, które były wyświetlane w telewizji
    (stacje państwowe i prywatne) czy mogę to zrobić legalnie ?

    O filmach i muzyce na kasetach, których mam legalne nośniki wiem, że mogę
    sobie je pobrać z sieci i trzymać jako kopie.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-29 11:50:16
    Temat: Re: legalne ściaganie filmów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.03.2007 m <l...@w...pl> napisał/a:
    > Chciałbym porać z sieci P2P filmy, które były wyświetlane w telewizji
    > (stacje państwowe i prywatne) czy mogę to zrobić legalnie ?

    Nie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-03-29 12:14:06
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Nie.

    Dlaczego ?

  • 4. Data: 2007-03-29 12:19:33
    Od: "news" <color1@{wytnijto}interia.pl>

    to podaj jeszcze podstawe prawna dlaczego nie mozna pobierac z sieci takich
    materialow, zwlaszcza na "dozwolony uzytek wlasny"

  • 5. Data: 2007-03-29 12:23:18
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Thu, 29 Mar 2007 19:50:16 +0800, Marcin Debowski wrote:

    > Nie.

    Tak.

    PS: Na VHS też sobie nie możesz nagrać?
    --
    spaceman

  • 6. Data: 2007-03-29 12:36:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.03.2007 m <l...@w...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Dlaczego ?

    Fakt, że ktoś coś kiedyś rozpowszechnił nie powoduje wygaśnięcia
    autorskich praw majątkowych lub jeśli wolisz art. 17 PA.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-03-29 12:37:18
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 29 Mar 2007 12:23:18 +0000 (UTC), Karol Makowski napisał(a):

    > Tak.

    Nie

    > PS: Na VHS też sobie nie możesz nagrać?

    A co ma wspólnego nagrywanie tego co akurat leci w TV ze ściąganiem
    filmów z sieci?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2007-03-29 12:41:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Nie.

    Podstawa prawna?

  • 9. Data: 2007-03-29 12:45:24
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Fakt, że ktoś coś kiedyś rozpowszechnił nie powoduje wygaśnięcia
    > autorskich praw majątkowych lub jeśli wolisz art. 17 PA.

    Dozwolony użytek chronionych utworów

    Art. 23.
    1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis
    ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu architektonicznego
    i architektoniczno-urbanistycznego.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostających w
    związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    stosunku towarzyskiego.

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-03-29 13:28:09
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:5290bqlnffp7$.ppvkb7o8cj0l$.dlg@40tude.net...

    > Nie

    > A co ma wspólnego nagrywanie tego co akurat leci w TV ze ściąganiem
    > filmów z sieci?

    Teoretycznie nie ma nic wspólnego. Słyszałem o obranie polegającej na
    twierdzeniu, że ktoś sobie coś kiedyć nagrał na VHS powiedzmy pszczółkę maję
    i potem przegrał ją na CD. A faktycznie to ściągnął ją odrazu z sieci.
    Ale cieszy mnie ten art. 23 lubie stare polskie seriale z niego wynika, że
    mogę pobrać je sobie z sieci i spokojnie obejrzeć.