  • 1. Data: 2010-03-09 00:15:55
    Temat: ladnakartka.pl
    Od: "Milosz K." <n...@a...ble.pl>

    Witam!

    Mam pytanie. Z okazji dnia kobiet wszedłem na pierwszą lepszą stronę, jaką
    znalazłem w google i chcaiałem wysłać pewnej osobie e-kartkę z życzeniami na
    dzień kobiet. Mój wybór padł na serwis www.ladnakartka.pl , obsługowany
    przez firmę

    MNI Media S.A.
    ul.Żurawia 8
    00-503 Warszawa
    fax: +48 22 627 37 33

    Skomponowałem kartkę i tuż przed wysłaniem pojawiła się informacja o
    płatności kodem SMS w wysokości 50 gr (61 gr z VAT) za wysłanie e-kartki.
    Stwierdziłem, że nie są to duże pieniądze, w związku z czym mogę sobie na
    taki wydatek pozwolić. Wysłałem więc SMS na w.w. numer i zostałem
    poinformowany SMS`em, iż właśnie "zapłaciłem 30,50 gr" za wysłanie sms. W
    związku z tym mam pytanie. Jak odzyskać wyłudzone pieniądze, bo przeglądając
    stronę firmy:

    http://wap.mnipremium.pl/pl/page/kontakt

    odnoszę wrażenie, że to masowy poroceder, zaś firma bazuje przede wszystkim
    na tym, że w ten sposób oszukanym klientom miałoby się nie chcieć dochodzić
    swoich praw.

    pozdrawiam, M.

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    4786 (20100119) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2010-03-09 00:41:36
    Temat: Re: ladnakartka.pl
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Milosz K." <n...@a...ble.pl> napisał:

    > Witam!
    [...]
    > Skomponowałem kartkę i tuż przed wysłaniem pojawiła się informacja o płatności
    > kodem SMS w wysokości 50 gr (61 gr z VAT) za wysłanie e-kartki.

    Niezupełnie. Tam jest napisane tak (strona, na którą wchodzisz
    po zaakceptowaniu regulaminu):
    Wyslij kartkę od
    0,50 zł (0,61zł z VAT)
    wpisz kod otrzymany sms-em: .....
    Aby wysłać kartki
    Wyslij SMS o tresci:
    ADM.EKART
    pod numer XXXXX

> [...]
    > pytanie. Jak odzyskać wyłudzone pieniądze, bo przeglądając stronę firmy:

    Trza było przeglądnąć regulamin (który zaakceptowałeś przed wysłaniem
    kartki zaznaczając "Akceptuję regulamin oraz polityke prywatności"):

    "[...]
    13. W celu wysłania kartki internetowej w Serwisie należy wysłać 1 SMS
    o treści ADM.EKART pod numer xxxxx. Dokonując płatności SMSem,
    kod dostępu otrzymasz automatycznie do kilkudziesięciu minut
    14. Cena wysłania sms-a w Serwisie wymaga dokonania płatności
    według cennika: 25 PLN (30,50 PLN z VAT) / za 1 SMS
    15. Użytkownik po wysłaniu SMSa o treści ADM.EKART pod numer xxxxx
    otrzyma kod aktywujący umożliwiający wysłanie 50 kartek internetowych.
    16. Przy wysłaniu wszystkich 50 kartek końcowa cena wysłania wynosi
    0,50 PLN (0,61 PLN z VAT) / za 1 kartkę internetową."

    Tak więc możesz wysłać jeszcze 49 kartek. ;-)

    Krystian

  • 3. Data: 2010-03-09 01:53:54
    Od: "Milosz K." <n...@a...ble.pl>

    Słusznie, masz rację, mea culpa! Aczkolwiek pro forma i tak poradzę się
    właściwej w tej sytuacji "instancji", bo chociaż to bardzo ładnie i
    pomysłowo przygotowane ie lubię takich numerów. Przy okazji! Macie "podobne
    doświadczenia"?

    Pozdrawiam, M.

  • 4. Data: 2010-03-09 02:17:36
    Od: "Milosz K." <n...@a...ble.pl>

    Innymi słowy nauczka, ażeby w przyszłości "z dystansem" podchodzić do ładnie
    wypozycjonowanych "nowinek" i być wiernym tradycyjnym i sprawdzonym serwisom
    takim jak wapster.pl, kartki.interia.pl, etc. Z drugiej strony "pomysłowość"
    autorów do tego stopnia mnie zaintrygowałą, że z czystej ciekawości do
    tutejszego Rzecznika Praw Konsumentów i tak się chyba przejdę ;-)

  • 5. Data: 2010-03-09 02:24:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Milosz K. wrote:
> [...]
    > właściwej w tej sytuacji "instancji", bo chociaż to bardzo ładnie i
    > pomysłowo przygotowane ie lubię takich numerów. Przy okazji! Macie

    no mnóstwo
    chce kupić papierosa, a tu od razu wciskają mi 20 szt.

  • 6. Data: 2010-03-09 05:34:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-09 03:24, witek pisze:

    > chce kupić papierosa, a tu od razu wciskają mi 20 szt.

    Ale, zdaje się, jest prawny zakaz sprzedaży papierosów na sztuki. :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-03-09 06:03:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Ale, zdaje się, jest prawny zakaz sprzedaży papierosów na sztuki. :)

    ale to nie zmienia idei.
    Można to zamienić na cokolwiek innego sprzedawanego w ilosci sztuk > 1 i
    nie dającej się podzielić tylko dlatego, ze nikt nie chce sprzedawać mniej.
    Bułki pakowane po 4 szt, mimo, ze te same w osiedlowym sklepiku możesz
    kupić pojedyncze.
    Woda pakowana po 6 butelek itp itd.

  • 8. Data: 2010-03-09 06:26:58
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 09 Mar 2010 00:03:20 -0600, witek napisał(a):

    > ale to nie zmienia idei.

    Ależ zmienia. Kupując papierosy widzisz ile kupujesz. Tu na pierwszym
    frocie jest podana niepełna cena. Reszta jest ukryta i trzeba się do niej
    dogrzebać. Co ma na celu ściąganie naiwnych. Nic innego.

    > Bułki pakowane po 4 szt, mimo, ze te same w osiedlowym sklepiku możesz
    > kupić pojedyncze.

    I widzisz cenę napółce, a nie w regulaminie sklepu.

    > Woda pakowana po 6 butelek itp itd.

    jw

    --
    marcin

  • 9. Data: 2010-03-09 07:03:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-09 01:41, Krystian Zaczyk wrote:

> [...]
    > 0,50 PLN (0,61 PLN z VAT) / za 1 kartkę internetową."
    >
    > Tak więc możesz wysłać jeszcze 49 kartek. ;-)

    Regulamin (którego nie widać i którego nie przeczytasz przed
    zamówieniem) nie zawiera podstawowych danych, chociażby nazwy i adresu
    usługodawcy.
    Podczas zamawiania usługi klient jest wprowadzony w błąd co do ceny.
    Słowem, ewidentny wałek.

  • 10. Data: 2010-03-09 07:33:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > drugiej strony "pomysłowość" autorów do tego stopnia mnie
    > zaintrygowałą, że z czystej ciekawości do tutejszego Rzecznika Praw

    ty sie przede wszystkim przejedz do netykiety i zobacz, jak komponuje sie
    posty.
    A co do samej praktyki - rzeczywiscie mało uczciwa. Choc myslałem ze w
    dzisiejszych czasach kazdy jest wyczulony na słowo "OD".