  • 1. Data: 2010-03-08 17:21:50
    Temat: Gdzie szukac definicji znakow drogowych?
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Gdzie szukac definicji znakow drogowych? W PoRD nei moge nic na ten
    temat znalezc.

    Konkretnie interesuje mnie znak P-4 (linia ciągła), na wielu stronach
    przewija się informacja, że nie można na nią najeżdzać, szukam przepisu
    który to wskazuje.

  • 2. Data: 2010-03-08 17:28:24
    Temat: Re: Gdzie szukac definicji znakow drogowych?
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Stefan wrote:
> [...]
    >
    > Konkretnie interesuje mnie znak P-4 (linia ciągła), na wielu stronach
    > przewija się informacja, że nie można na nią najeżdzać, szukam przepisu

    "znak drogowy" na wikipedii i po sznurkach do celu.

    gacek

  • 3. Data: 2010-03-08 17:34:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Konkretnie interesuje mnie znak P-4 (linia ciągła), na wielu stronach
    > przewija się informacja, że nie można na nią najeżdzać, szukam przepisu

    Rozporządzenie w sprawie znak ów drogowych.

  • 4. Data: 2010-03-08 17:51:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Stefan pisze:
    > Gdzie szukac definicji znakow drogowych? W PoRD nei moge nic na ten
    > temat znalezc.

    Bo źle szukasz - to jest w przepisach wykonawczych do tej ustawy.

    > Konkretnie interesuje mnie znak P-4 (linia ciągła), na wielu stronach
    > przewija się informacja, że nie można na nią najeżdzać,

    Nie można - to chyba logiczne.

    > szukam przepisu który to wskazuje.

    Wejdź sobie na stronę sejmu - tam masz wyszukiwarkę przepisów, która
    podaje także przepisy "powiązane". I tam sobie znajdziesz rozporządzenie
    w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

  • 5. Data: 2010-03-08 18:29:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Nie można - to chyba logiczne.

    czyli jak jest ciagla a przede mna cos stoi (np. z powodu awarii) to dupa i
    musze stac tak dlugo, az go nie usuną?

  • 6. Data: 2010-03-08 18:33:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-08 19:29, Budzik pisze:

    > czyli jak jest ciagla a przede mna cos stoi (np. z powodu awarii) to dupa i
    > musze stac tak dlugo, az go nie usuną?

    Jeżeli tak literalnie chcesz to czytać to tak.

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-03-08 18:36:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > czyli jak jest ciagla a przede mna cos stoi (np. z powodu awarii) to dupa i
    > musze stac tak dlugo, az go nie usuną?

    W takiej sytuacji pojawi się zapewne osoba kierująca ruchem, której
    polecenia są ważniejsze od znaków.

    W ostateczności może to być nawet kierowca tej awarii ;) byle by tylko
    zatrzymał jadących z przeciwka, żebyś na czołowe nie poszedł (linia
    ciągła występuje z reguły tam, gdzie i tak masz ograniczoną widoczność -
    więc jak spróbujesz omijać bez jakiejś "pomocnej dłoni" to ryzykujesz
    czołówkę).

  • 8. Data: 2010-03-08 19:04:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote
    > czyli jak jest ciagla a przede mna cos stoi (np. z powodu awarii) to dupa
    > musze stac tak dlugo, az go nie usuną?

    Pamiętaj jednak, że w kw jest takie coś jak stan wyższej koniczności,
    uwalniający od odpowiedzialności za wykroczenie. W pewnych warunkach
    najechanie na taką linię po upewnieniu się, zachowaniu szczególnej
    ostrożności itd. może być jedynym wyjściem, aby uchronić przed zakorkowaniem
    i paraliżem komunikacyjnym.

  • 9. Data: 2010-03-08 19:07:21
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    Stefan pisze:
> [...]
    >
    > Konkretnie interesuje mnie znak P-4 (linia ciągła), na wielu stronach
    > przewija się informacja, że nie można na nią najeżdzać,

    Taki przepis musialby byc opatrzony wyjatkiem - gdy pojazdy jadace z
    naprzeciwka maja ciagla, a Ty przerywana ;)

    pozdr
    PG

  • 10. Data: 2010-03-08 19:13:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Andrzej Lawa pisze:

    > W takiej sytuacji pojawi się zapewne osoba kierująca ruchem, której
    > polecenia są ważniejsze od znaków.

    Zapewne się nie pojawi - rzadko ktoś taki się znajdzie.

    W PoRD, ani rozporządzeniu nie ma wyjątków na "nienajeżdżalność" znaków
    poziomych przewidzianych w sytuacji kiedy inaczej pojechać się nie da.
    A definicja "stanu wyższej konieczności" niezbyt dobrze pasuje do tej
    sytuacji.

    Więc odpowiedź dla grupy pl.soc.prawo powinna wyglądać tak, że w takiej
    sytuacji należy wezwać policję która pokieruje ruchem.
    Odpowiedź dla grupy pl.misc.samochody powinna być taka, żeby linię olać
    licząc że każdy sąd nas uniewinni ;)