  • 1. Data: 2010-03-08 13:51:26
    Temat: czy sąsiad ma obowiązek współfinansować wyznaczenie granicy działki?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Witam,
    chciałem ogrodzić działkę, zaproponowałem sąsiadowi postawienie ogrodzenia i
    zapłacenie na pół - stwierdził, że nie ma takiej potrzeby i nie chce- ok,
    wymyśliłem, że już zapłacę za ogrodzenie, ale trzeba wyznaczyć granicę( z
    papierami ok 1500zł, czyli prawie drugie tyle co ew. ogrodzenie). Moja
    działka jest niezabudowana, sąsiedzi po obu stronach mają ok 50m płotu od
    drogi w głąb działki, przy czym tylko po jednej stronie są wyznaczone
    granice słupkami, a akurat po tej, gdzie sąsiad nie chce grodzić nie ma. Nie
    chcę na oko grodzić, bo za rok coś mu się odwidzi i każe płot przesuwać.
    Czy można jakoś umownie ustalić gdzie jest granica - coś podpisać itp, żeby
    za parę lat ktoś tego nie podważył?
    Czy sąsiad nie powinien w razie czego pokryć części kosztów wyznaczenia
    granicy, czy jest tak,że ja potrzebuję to ja płacę?
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-03-08 16:01:02
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 8 Mar, 14:51, "Michał" <x...@n...pl> wrote:
> [...]
    > Czy sąsiad nie powinien w razie czego pokryć części kosztów wyznaczenia
    > granicy, czy jest tak,że ja potrzebuję to ja płacę?

    A kamieni granicznych nie ma w terenie?

  • 3. Data: 2010-03-08 18:30:45
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > Czy sąsiad nie powinien w razie czego pokryć części kosztów wyznaczenia
    > granicy, czy jest tak,że ja potrzebuję to ja płacę?
> [...]

    No właśnie nie ma;/ znajomy który coś tam działa w takich rzeczach ale bez
    papierów, pomógł mi znaleźć na końcu kamień, ale działka idzie po skosie i
    z górki i nie tak prosto to samemu wyznaczyć. Końcowy kamień jest zdaje się
    dlatego, że na końcu jest rzeka i jest bardziej żeby wyznaczać koniec
    działki względem terenów rzeki.
    pozdrawiam
    michal

  • 4. Data: 2010-03-09 10:00:08
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy sąsiad nie powinien w razie czego pokryć części kosztów wyznaczenia
    > granicy, czy jest tak,że ja potrzebuję to ja płacę?

    wolaj geodete niech ci powstawia repery betonowe w naroznikach dzialki i
    bedziesz mial swiety spokoj (cos kolo 350 pln/szt.) sa to oficjalne znaki
    graniczne i nikt ich nie zakwestionuje.
    A co do kosztow...
    placi ten kto zamawia usluge...

    --