    From: "kwazimodor" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kwestia prawna
    Date: Fri, 2 Sep 2005 21:48:30 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@user-193-151-96-67.promax.media.pl

    witam,
    mam pewien problem natury prawnej i byc moze ktos bedzie wiedzial jak go
    rozwiazac, bede wdzieczny za jakies sugestie, niesety bedzie to dosc obszrna
    le chce dobrze naswietlic sytuacje:
    od 2001 roku prowadze dzialonosc gospodarcza, a konkretnie korepetycje i
    kursy jezykowe, gdy rejestrowalem sie w Urzedzie Statystycznym itp podalem
    siedzibe i miejsce prowadzenia dzialnosci adres mieszkania, ktore wynajmuje
    wraz z Matka od pewnej prywatnej fimy. Dzialanosc zawiesilem po paru msc. i
    wznowilem ja w styczniu 2004, ale rozszerzylem zakres dzialalnosci o;
    "Artystyczna i literacka dzialnosc tworczna, gdzie indziej nie
    sklasyfikowana", w skrocie chodzi tu o malowanie obrazow. Firma rozwijala
    sie dobrze, az tu jakis msc temu przychodzi wezwanie od Urzedu Miejskiego z
    nakazem wyjasnienia gdzie prowadze te dzialalnosc i no czy place z tego
    tytulu odpowiedni podatek oczywiscie. Choc zabrzmi to pwnie glupio, ale na
    mysl mi nie przeszlo ze oprocz: Zusu x2, dochodowego i VATu powinnienem
    placic cos jescze! Poszedlem wiec do UM z odpowienim oswiadczeniem, w
    ktrorym tlumaczylem, ze:
    1.korepetycje i kursy prowadzilem poza tym mieszkaniem,
    2. nie mialem pojecia, ze trzeba jeszcze placic dodatkowy podatek od takiej
    dzialnosci.
    3. jezeli juz cos robilem w tym mieszkaniu, to odbywalo sie to w pokoju o
    rozmiar 6,4m i oczywiscie jestem gotow zplacic nalezny podatek za te 2 lata
    (jesli nie bedzie innego wyjscia)
    Pani w UM poinformowala mnie, ze to wyjasnienie ich satysfakcjonuje i ze od
    tego momentu beda wyjasniac dalej sparwe z firma od ktorej wraz z matka
    wynajmujemy to mieszkanie. Uspokojony zapomnialem o calej sprawie az do
    momentu, gdy zadzwonili do mnie z tej firmy z informacja, ze dotarlo do nich
    pismo od UM ze prowadze taka dzialanosc, w wynajmowanym od nich mieszkaniu i
    spytali mnie to prawda. Oczywiscie odpowiedzilem twierdzaco, bo takie dane
    mam wpisane od poczatku prowadzenia tej dzialalnosci na Wpisie do rejestru,
    REGONIe itp. No i tu nastapil powazny zgrzyt bo pani Radca Prawny z tej
    firmy poinformowala mnie, ze przeciez wg umowy najmu, jaka z nimi wraz z
    Matka zawarlismy mieszkania te moga sluzyc tylko do celow mieszkaniowych!
    Przyznaje, ze nie doczytalem tego fragmentu, ale w momencie kiedy
    podpisywalismy te umowe, nie snilo mi sie jescze, ze bede rejestrowal
    jakakolwiek dzialnosc gospodarcza...Problem polega na tym, ze firma ta (z
    tego co slyszalem) zaciagnela _powazne_kredyty na budowe tych blokow, i
    ponoc jednym z warunkow udzilenia tych kredytow bylo, to ze bede one
    przeznaczone _tylko_do_celow_mieszkalnych na wynajem przez 10 lat. Slowem,
    pani Radca Prawny dala mi do zrozumienia (spokojnie i bez zadnych awantur),
    ze narazilem te firma na cytuje: "Powazne problemy". Po kilku dnaich pani
    Radca Prawny poinformowala mnie, ze wyslali do UM pismo, w ktorym informuja,
    ze nie mieli pojecia, ze ja prowadze tam jakokolwiek dzialnosc gospodarcza,
    i ze jest to_niezgodne_podpisane przeze mnie i przez moja Matke umowe, i ze
    wine za cala te sytuacje ponosze ja. Pognalem wiec do UM, tam oczywiscie
    pisam jescze nie bylo, ale urzednizcka prowadzaca moja sprawe powiedzial mi,
    ze ona jescze nie spotakal sie taka sytuacja i prawdopodobnie beda musieli
    poradzic sie swojego Radcy Prawnego co dalej ze mna zrobic. Dodala jescze,
    ze moze byc i tak, ze moj najemca moze mi zalozyc sparwe o zlamanie warunkow
    najmu!! Na wtorek jestem umowony z kierowniczka tego dzialu ale przyznam, ze
    jestem _mocno_zaniepokojony_cala ta sytuacja...czy ktos ma jakies sugestie
    co mozna by zrobic w tej sytuacji?? bede *niezmiernie* wdzieczny za pomoc!
    pozdr