eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupno mieszkania na licytacji komorniczej a lokatorzy - pytanie › kupno mieszkania na licytacji komorniczej a lokatorzy - pytanie
    From: Rafal M <rafalm1980_nospam@_gmail_.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kupno mieszkania na licytacji komorniczej a lokatorzy - pytanie
    Date: Mon, 01 Jan 2007 16:24:29 +0100

    > Witam,
    >
    > Niestety ceny mieszkań poszły ostatnio mocno w górę i się okazało, że mnie z żoną
    na nic sensownego nie stać. Nieruchomości oferowane na licytacjach mają niższe ceny
    ale pewnie i w tym jest jakiś haczyk...

    > Może ktoś zna odpowiedź na poniższe pytania i mógłby nam pomóc ?
    > (forma własności mieszkania to spółdzielcze własnościowe)
    >
    > - czy w przypadku gdy zamieszkują tam obecnie lokatorzy (właściciele) po utraceniu
    prawa własności nadal tam będą sobie mogli mieszkać (nawet 3 lata?) a ja im nie za
    wiele będę mógł zrobić? Czy w tym względzie to, że mieszkanie jest spółdzielcze ma
    jakieś znaczenie?
    > - czy aby Ci ludzie opuścili "moje" mieszkanie, muszę im zapewnić lokal zastępczy
    (od gminy, a co jak gmina nie będzie miałą takiego mieszkania?)
    > - czy w czasie, kiedy Ci ludzie zamieszkują "moje" mieszkanie ja muszę płacić
    czynsz spółdzielni i inne opłaty za to mieszkanie?

    > niestety w kancelarii komorniczej uzyskałem informację w stylu "jakoś to ludzie
    załatwiają" a zanim zacznę chodzić w przyszłym tygodniu po spółdzielniach i sądach
    chciałbym zasięgnąc waszej opinii - wiedziałbym wtedy na co zwracać uwagę i jakie
    zadawać pytania, żeby się upewnić co do tego czy nie zrobię najgorszej inwestycji
    mojego życia.

    > pytanie niejako przy okazji - jeśli Ci ludzie nie mieszkaliby od dwóch miesięcy w
    tym mieszkaniu to sprawa jest prostsza - wystarczyłoby ich wymeldować?

    > z góry dziękuję za poświęcony czas

    a nie mozna po prostu wprowadzic sie do wlasnego mieszkania, napewno by
    sie sami wyprowadzili ... po pewnym czasie?