  • 1. Data: 2002-08-21 18:56:48
    Temat: kupno mieszkania, do ktorego sprzedajacy jeszcze nie ma prawa wlasnosci
    Od: "Antek" <k...@b...gnet.pl>

    witam
    problem jak w temacie
    chce podpisac umowe przedwstepna, z zadatkiem, terminem kupna itp, z tym
    ze sprzedajacy nie ma jeszcze praw do lokalu (mieszkanie jest wojskowe i
    bedzie dopiero wykupione, po czym od razu sprzedane)
    czy taka umowa jest wazna, jakie musza byc w niej punkty by zminimalizowac
    prawdopodobienstwo
    wystapienia nieprzyjemnych niespodzianek?
    dzieki za wszelkie sugestie

    antek

    ps: aha, czy taka umowa przedwstepna (bez notariusza lub z nim) ma moc
    prawna i czy honoruje ja bank (na zakup musze wziac kredyt)

  • 2. Data: 2002-08-21 19:31:28
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Antek <k...@b...gnet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > ps: aha, czy taka umowa przedwstepna (bez notariusza lub z nim) ma moc
    > prawna i czy honoruje ja bank (na zakup musze wziac kredyt)

    Cóż, strzelam, że to będzie nabycie ekspektatywy (oczekiwania)własności
    lokalu....

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys

  • 3. Data: 2002-08-21 19:44:01
    Od: "Antek" <k...@b...gnet.pl>

    > Cóż, strzelam, że to będzie nabycie ekspektatywy (oczekiwania)własności
    > lokalu....

    hmm, nie wiem czy do konca zrozumialem ale chyba nie bardzo jest tak jak
    mowisz
    obecny mieszkaniec lokalu nabedzie go od wojska, zapewne po zanizonej cenie
    wiec to oczekiwanie wlasnosci nie dotyczy w zaden sposob mnie (procedura
    kupna tego mieszkania od wojska
    ma trwac ok 2 tygodni)
    ja mam po prostu w przeciagu 2 miesiecy podpisac umowe finalna z
    "wlascicielem ktory nim jeszcze nie jest ;) " ale juz teraz chcielibysmy
    podpisac
    umowe przedwstepna
    czy takie cos jest w ogole mozliwe?

  • 4. Data: 2002-08-22 08:16:39
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Antek" <k...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ja mam po prostu w przeciagu 2 miesiecy podpisac umowe finalna z
    > "wlascicielem ktory nim jeszcze nie jest ;) " ale juz teraz chcielibysmy

    No cóż moim zdaniem można zawrzeć taką umowę warunkową. Zakup przez Ciebie
    jest uwarunkowany wcześniejszym zakupem przez sprzedającego od Armii czy
    tego ich WAM-u lub Agencji Mienia Wojskowego lokalu który ma byc
    przedmiotem transakcji. Z tego co mi wiadomo umowę przedwstępną warto
    zawrzeć notarialnie. (biura pośrednictwa niestety nie chcą o tym słyszeć
    wymawiają się często wyższymi kosztami). Osobiście wolę stracić 1 do 2k PLN
    niż całą przedpłatę.
    Sądzę z postu, że Twoja przedpłata pójdzie na wykup mieszkania o wojska, ale
    może się mylę. Taka transakcja jest trochę nietypowa, słabym czynnkiem jest
    czas. Warto w umowie przedwstępnej zawrzeć cezurę czasową do której gotów
    jesteś czekać na załatwienie spraw poprzednika z Armią - chyba nie chcesz
    czekać w nieskończoność. Po upływie tego czasu umowa może stać się nieważna
    lub sprzedający będzie płacił umówione odsetki od wpłaconej kwoty. Rozwiązań
    jest wiele.
    No cóż w takich przypadkach zawsze lepiej się ma ten co skasował pieniążki.

    Myślę, że troszkę pomogłem
    Pozdrawiam
    Yaro_P

  • 5. Data: 2002-08-24 12:14:14
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    Paweł Hajdys kliknął:

    > Cóż, strzelam, że to będzie nabycie ekspektatywy
    tylko że jak dla mnie to tylko w spółdzielni ... ale może się mylę ...

    Radzisz
    Pisząc do mnie usuń SPAMFUJ z adresu !

  • 6. Data: 2002-08-24 12:39:43
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    Antek kliknął:

    > chce podpisac umowe przedwstepna, z zadatkiem, terminem kupna itp, z
    > tym ze sprzedajacy nie ma jeszcze praw do lokalu (mieszkanie jest
    > wojskowe i bedzie dopiero wykupione, po czym od razu sprzedane)
    czy tak "od razu" to nie byłbym taki pewien ... właściciel wykupionego
    mieszkania czeka na założenie księgi wieczystej ... dopóki nie ma KW nie ma
    własności mieszkania, więc żaden notariusz nie powinien sporządzić aktu
    notarialnego kupna - sprzedaży. Musisz czekać na wykupienie mieszkania,
    założenie KW i dopiero może być akt notarialny przenoszący własność.
    Wykupując mieszkanie właściciel dostaje zniżkę (zależną od stopnia i ilości
    odsłużonych lat), nie wiem czy nie ma warunku że nie może sprzedać przed
    upływem iluś tam lat, jeżeli jednak sprzedaje to musi zwrócić różnicę ...
    Czy on o tym wie i co będzie jak się dowie po tym jak przekażesz mu
    pieniądze ? Nie "podbije" ceny ???

    > czy taka umowa jest wazna, jakie musza byc w niej punkty by
    jeżeli dobrze będzie napisana to jest ważna, ale najlepiej zadzwoń do
    jakiegoś notariatu i umów się na spotkanie z "właścicielem" i z notariuszem,
    uzyskasz 100 % pewności, co do tego czy sporządzi taką umowę przedwstępną
    warunkową ...
    Nie sprządzajcie żadnej umowy bez notariusza, wiąże się to z ryzykiem.
    Pomyśl co będzie jak wpłacisz komuś 10.000 zł i np. wpadnie jutro pod
    autobus (czego nikomu nie życzę, ale niestety zdarza się). Jeżeli masz akt
    notarialny masz dużo, dużo mniejszy problem niż gdybyś miał tylko spisana
    przez Was umowę.

    > zminimalizowac prawdopodobienstwo
    > wystapienia nieprzyjemnych niespodzianek?
    notariusz, notariusz i jeszcze raz notariusz

    > ps: aha, czy taka umowa przedwstepna (bez notariusza lub z nim) ma moc
    umowa przedwstępna między Wami (czyli cywilno - prawna) nie gwarantuje Ci że
    kupisz to mieszkanie. Jeżeli sprzedający się wycofa, możesz żądać jedynie
    zwrotu zadatku i odszkodowania.
    Przewstępna w formie aktu notarialnego gwarantuje Ci, że kupisz to
    mieszkanie, a sprzedający nie może się z niej wycofać.

    > czy honoruje ja bank (na zakup musze wziac kredyt)
    tutaj czarno to widzę ... banki nie lubią "warunków i udziwnień" ...
    Bank uruchamia procedurę dopiero jak masz przedwstępną (jeżeli będziesz mógł
    podpisać warunkową to musi być ten warunek spełniony), większość banków
    pieniądze przelewa na rachunek sprzedającego dopiero jak przyjdziesz z aktem
    notarialnym kupna - sprzedaży. Pojedź najpierw do notariusza, potem do
    banku.

    Powodzenia