  • 1. Data: 2004-09-15 15:18:22
    Temat: kupno garażu na cudzym gruncie
    Od: "Jarek" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Nosze się z zamiarem kupna garażu, problem w tym
    działka na której postawiony jest garaż nie jest własnością
    osoby sprzedającej /jest dzierżawiona od PKP/. Chcąc kupić garaż
    musze podpisać z PKP umowę dzierżawy gruntu na 5 lat (na wieczyste
    użytkowanie nie chcą się zgodzić).

    Zastanawia mnie co będzie w sytuacji jeśli PKP za 5 lat będzie
    chciało sprzedać ten grunt komuś innemu, lub po prostu nie będzie chciało
    przedłużyć umowy dzierżawy ?
    Jak zabezpieczyć się w takiej sytuacji ?
    Czy jest jakaś możliwość zawarcia umowy w ten sposób żebym w
    przypadku niechęci PKP do dalszej dzierżawy dostał odszkodowanie za garaż ?

    pzdr,
    Jarek

  • 2. Data: 2004-09-15 16:43:05
    Temat: Re: kupno garażu na cudzym gruncie
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 15 Sep 2004 17:18:22 +0200, Jarek naskrobał(a):

> [...]
    > osoby sprzedającej /jest dzierżawiona od PKP/. Chcąc kupić garaż
    > musze podpisać z PKP umowę dzierżawy gruntu na 5 lat (na wieczyste

    bo raczej nie mogą - PKP to nie skarb państwa ani organizacja samorządowa.
    :)

    > Zastanawia mnie co będzie w sytuacji jeśli PKP za 5 lat będzie
    > chciało sprzedać ten grunt komuś innemu, lub po prostu nie będzie chciało
    > przedłużyć umowy dzierżawy ?

    teoretycznie powinieneś dostać odszkodowanie jednakże znając umowy to
    będzie punkt że musisz na własny koszt doprowadzić obiekt do stanu sprzed
    wynajęcia.

    > Jak zabezpieczyć się w takiej sytuacji ?

    wykupić na własność

    > Czy jest jakaś możliwość zawarcia umowy w ten sposób żebym w
    > przypadku niechęci PKP do dalszej dzierżawy dostał odszkodowanie za garaż ?

    najlepiej wprost w umowie w konkretniej kwocie np. x + wskaźnik inflacji.
    Choć wątpie aby mieli ochote na taki punkt.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org