  • 1. Data: 2008-04-29 10:18:30
    Temat: kupiłem samochód i chciałbym go zaraz sprzedac
    Od: "zorby" <z...@u...poczta.onet.pl>

    witam kupiłem samochód ( sprowadzony, zarejestrowałem, ubezpieczyłem ma
    tablice polskie) ale niestety nie odpowiada naszym oczekiwania i chciałbym
    go zaraz sprzedac, sprzedałbym za podobna cene jak na umowie zakupu (
    sprzedaż nastapiła by w czasie około 3-4 tygodni od zakupu) czy zapłace
    jakis podatek? czy urzad skarbowy nie doczepi sie że handluje autami??? (
    nie handluje i nigdy nie handlowałem, poprezednie auta miałem po 2 , lub 3
    lata) niestety ten bardzo nam nie odpowiada i chciałbym sie go pozbyc

    Z gory dziękuje za odpowiedzi
    Rafał

  • 2. Data: 2008-04-29 11:08:41
    Od: "glizda" <h...@o...pl>

    Użytkownik "zorby" <z...@u...poczta.onet.pl> napisał
> [...]
    > go zaraz sprzedac, sprzedałbym za podobna cene jak na umowie zakupu (
    > sprzedaż nastapiła by w czasie około 3-4 tygodni od zakupu)

    Jeśli sprzedasz w cenie zakupu lub niższej, to IMO nic nie zapłacisz.
    US również nie powinien przyczepić się do wartości pojazdu, bo skoro
    zaakceptował wartość za jaką kupiłeś, to nie może inputować, że taki typ aut
    zdrożał i że teraz zniżasz wartość.

    > czy urzad skarbowy nie doczepi sie że handluje autami??? ( nie handluje i
    > nigdy nie handlowałem, poprezednie auta miałem po 2 , lub 3 lata)

    Czyli jednak handlowałeś, lecz przecież wolno to robić każdemu. ;)
    Pewnie masz na myśli to, czy nie zostanie to uznane za niezarejestrowaną
    działanlość gospodarczą.
    Oczywiście to co robisz nie mieści się w żadnej znanej mi definicji
    działalności gospodarczej.
    jedna z nich :
    "Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana,
    handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze
    złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i
    ciągły"

    Przede wszystkim nic nie zarobiłeś, nie szukałeś ani nie wydobyłeś samochodu
    spod ziemi, a także sprzedanie tego samochodu nie jest działalnością
    zawodową wykonywaną w sposób ciągły.

  • 3. Data: 2008-04-29 12:59:13
    Temat: Re: kupi^(3)em samochód i chcia^(3)bym go zaraz sprzedac
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    zorby pisze:
    > witam kupi^(3)em samochód ( sprowadzony, zarejestrowa^(3)em, ubezpieczy^(3)em ma
    > tablice polskie) ale niestety nie odpowiada naszym oczekiwania i chcia^(3)bym
    > go zaraz sprzedac, sprzeda^(3)bym za podobna cene jak na umowie zakupu (
    > sprzeda? nastapi^(3)a by w czasie oko^(3)o 3-4 tygodni od zakupu) czy zap^(3)ace
    > jakis podatek? czy urzad skarbowy nie doczepi sie ?e handluje autami??? (
    > nie handluje i nigdy nie handlowa^(3)em, poprezednie auta mia^(3)em po 2 , lub 3
    > lata) niestety ten bardzo nam nie odpowiada i chcia^(3)bym sie go pozbyc

> [...]
    PCC w US - 2% wartosci samochodu (co najlepsze niekoniecznie to jest to
    samo co wartosc na fakturze/umowie) - zapytaj sie tam, udziela ci
    szczegolow na jakie konto wplacic i ile - masz chyba 30 dni

    Jak sprzedaz za mniej lub to samo co kupiles to podatku dochodowego nie
    placisz

    Ubezpieczenie - dopilnuj zgloszenia ze sprzedales auto do oddzialu TU.

    Jak nie rejestrowales to w WK chyba nie musisz nic zglaszac, ale chyba ,
    nie jestem pewien, najwyzej zadzwon tam i sie zapytaj

  • 4. Data: 2008-04-29 13:02:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maverick pisze:

    > PCC w US - 2% wartosci samochodu (co najlepsze niekoniecznie to jest to
    > samo co wartosc na fakturze/umowie) - zapytaj sie tam, udziela ci
    > szczegolow na jakie konto wplacic i ile - masz chyba 30 dni

    PCC przy umowie sprzedaży płaci tylko kupujący. A jak pytający kupił
    samochód za granicą, to go polskie PCC nie obchodzi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-04-29 13:03:31
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

    > PCC przy umowie sprzedaży płaci tylko kupujący. A jak pytający kupił
    > samochód za granicą, to go polskie PCC nie obchodzi.

    Oczywiscie ale :

    "kupi^(3)em samochód ( sprowadzony, zarejestrowa^(3)em, ubezpieczy^(3)em ma
    tablice polskie)"

    sprowadzony - wiec wnioskuje ze kupil na terenie RP.

    Ale jesli na umowie jest np Berlin to juz PCC nie trzeba placic