  • 1. Data: 2008-04-29 09:58:08
    Temat: wymeldowanie dziecka
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    Witam grupowiczów,

    czy jest jakaś podstawa prawna do odmówienia wymeldowania dziecka bez
    podpisu ojca na zgłoszeniu wymeldowania z pobytu stałego dziecka??
    Jestem samotna matką z dzieckiem dziecko mieszka ze mną a ojciec dziecka w
    innej miejscowości, zamierzamy się przemeldować do innego miasta ( ja i
    dziecko) ale w urzędzie Pani wymaga ode mnie podpisu ojca. Ojciec dziecka
    wie o przemeldowaniu ale udaje "nieosiągalnego" i nie ma czasu i chęci
    przyjechania i podpisania wymeldowania.

    Proszę o pomoc, czy mogę żądać wymeldowania dziecka bez zgody ojca??

  • 2. Data: 2008-04-29 10:07:50
    Temat: Re: wymeldowanie dziecka
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Agnieszka pisze:

    > czy jest jakaś podstawa prawna do odmówienia wymeldowania dziecka bez
    > podpisu ojca na zgłoszeniu wymeldowania z pobytu stałego dziecka??

    Art. 93 §1 krio i art. 97 §1 krio. W istocie rzeczy chodzi o zmianę
    miejsca zamieszkania dziecka - na to powinnaś mieć zgodę ojca o ile ma
    on władze rodzicielską.

    > Proszę o pomoc, czy mogę żądać wymeldowania dziecka bez zgody ojca??

    Na zmianę miejsca zamieszkania dziecka wbrew woli ojca musi się zgodzić
    sąd rodzinny.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 3. Data: 2008-04-29 10:20:54
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    > Art. 93 §1 krio i art. 97 §1 krio. W istocie rzeczy chodzi o zmianę
    > miejsca zamieszkania dziecka - na to powinnaś mieć zgodę ojca o ile ma on
    > władze rodzicielską.

    A jak ma się krio do
    § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i
    Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i
    przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz
    prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów
    osobistych: "zameldowania osoby niepełnoletniej na pobyt stały dokonuje
    przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę nad
    osobą niepełnoletnią".

    Art. 9a ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych stwierdza, że:
    "Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych
    obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba
    prawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu

    Żaden przepis obu cytowanych wyżej ustaw nie wskazuje, że do zmiany
    zameldowania małoletniego jest potrzebna zgoda obu rodziców.

  • 4. Data: 2008-04-29 10:30:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Agnieszka pisze:

    > Żaden przepis obu cytowanych wyżej ustaw nie wskazuje, że do zmiany
    > zameldowania małoletniego jest potrzebna zgoda obu rodziców.

    Ja tylko napisałem, że potrzebna jest zgoda na zmianę miejsca
    zamieszkania, bo to (gdzie mieszka) jest istotną sprawą dziecka.
    Według mnie przepisy o których ty piszesz mają charakter proceduralny i
    nie zmieniają zasady wyrażonej w prawie rodzinnym.

  • 5. Data: 2008-04-29 10:32:37
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 29 Kwi, 12:20, "Agnieszka" <a...@i...pl> wrote:

    > Żaden przepis obu cytowanych wyżej ustaw nie wskazuje, że do zmiany
    > zameldowania małoletniego jest potrzebna zgoda obu rodziców.

    Bo to wskazuje kodeks rodzinny, prawnymi opiekunami (chyba ze sad
    rodzinny stwierdzi inaczej) jest matka i ojciec.

  • 6. Data: 2008-04-29 10:52:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 29 Apr 2008 12:20:54 +0200, Agnieszka napisał(a):

    > Żaden przepis obu cytowanych wyżej ustaw nie wskazuje, że do zmiany
    > zameldowania małoletniego jest potrzebna zgoda obu rodziców.

    Rozporządzeniem się nie przejmuj, jest niżej w hierarchii do ustawy, więc
    zastanawiać się czy jest w tym zakresie niezgodne czy po prostu nie mówi
    o czymś, o czym mówi krio nie ma sensu.

    Natomiast ustawa o ewidencji nie zwalnia nikogo z obowiązku uzyskania
    takiej zgody. Dokonuje rodzic czy ktoś tam, ale zgodę mieć musi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 7. Data: 2008-04-29 11:02:41
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Zalezy to niestety od widzimisie konkretnego biurestwa w konkretnym biurwrze
    meldunkowym.
    Widzimisie Twojego biurestwa jest sprzeczne z doktryną meldunkową szczególną, choć
    zgodne z doktryną biurestwa ogólną
    (dop...ić jak najbardziej P.T.Petentowi, szczególnie jesli biurwa w końcowym cyklu
    menopauzy).
    Zażyjesz Twoje biurestwo z mańki, jeżeli zechcesz sama samotnie wymeldowac się.
    Otóż zgodnie z doktryną meldunkową szczególną niepełnoletnie dziecko nie może
    pozostawać zameldowane samo w lokalu (no
    chyba, ze masz pecha i inne dorosłe osoby sa tam, np. dziadkowie).
    Nie wyobrazam sobie, żeby nawet głupia tępa biurwa powiedziała, ze TY nie możesz się
    wymeldować - chociaż może gdzies
    jeszcze w jakiejś gminie taki biurewski relikt przed emerytura się uchował.....
    Tak czy inaczej bedziesz mogła wymeldowac dziecko z urzędu tak, aby doprowadzić do
    zgodności meldunku ze stanem
    faktycznym - w tym celu po prostu złozysz pisemne doniesienie do urzędu na... własne
    dziecko ;-))
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-04-29 11:05:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    666 pisze:

    > Nie wyobrazam sobie, żeby nawet głupia tępa biurwa powiedziała, ze TY nie możesz
    się wymeldować

    A jak urząd zgłosi do prokuratury porzucenie dziecka przez matkę :) ?

  • 9. Data: 2008-04-29 14:28:13
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Kontrpozew: to biurestwo nie pozwoliło dziecku pójśc za matką ;-)
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-04-29 14:30:07
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Nie rozumiem o czym wy tu w ogóle dyskutujecie.
    Wymeldowanie obywatela/dziecka polega na poinformowaniu urzędu, że
    obywatel/dziecko juz nie mieszka pod danym adresem.
    Gdzie tu jest miejsce na raportowanie i komu, dlaczego obywatel/dziecko nie
    mieszka i z kim mieszka teraz?

    --
    andreas