  • 1. Data: 2008-01-29 12:31:16
    Temat: Ulga na dziecko
    Od: "Darek." <t...@n...nie.ma>

    Witam.
    Moze troszke inaczej zapytam.
    Ulge na dziecko odlicza sie od podatku, tak?
    Czyli jesli jestem zatrudniony na umowe o prace,
    caly rok, stawka minimalna krajowa, w rubryce
    podatek mam kwote 148zl, to nie mam sobie co odliczac
    kwoty na dziecko? Dobrze rozumuje? Moge dostac zwrotu
    maksymalnie te 148zl, tak? Moge pomarzyc o 1145zl?
    Przepraszam za chaotyczna wypowiedz.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2008-01-29 12:32:50
    Temat: Re: Ulga na dziecko
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Darek. pisze:
> [...]
    > kwoty na dziecko? Dobrze rozumuje? Moge dostac zwrotu
    > maksymalnie te 148zl, tak? Moge pomarzyc o 1145zl?

    Tak.

    W tym roku, jeśli ulga zostanie, pomyśl nad zwiększeniem dochodów,
    np. podpisz jakąś umowę o dzieło z kolegą-przedsiębiorcą.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-29 12:39:40
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Darek. pisze:
    > Witam.
    > Moze troszke inaczej zapytam.
    > Ulge na dziecko odlicza sie od podatku, tak?

    to ja się podepnę - przy wspólnym rozliczeniu małżonków (mąż umowa o
    pracę, ja przez cały rok bez pracy, ale + jedna umowy o dzieło) możemy
    tę ulgę normalnie odliczyć?
    z góry dziękuję

  • 4. Data: 2008-01-29 12:49:05
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    Darek. pisze:
> [...]

    to ja się podepnę - przy wspólnym rozliczeniu małżonków (mąż umowa o
    pracę, ja przez cały rok bez pracy, ale + jedna umowy o dzieło) możemy

    odliczyć można tylko od kwoty zaliczek jakie się zapłaciło.

    macso

  • 5. Data: 2008-01-29 13:58:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:fnn6df$ar0$4@news.onet.pl>:

    > W tym roku, jeśli ulga zostanie,

    A dlaczego jeśli? Są jakieś uzasadnione argumenty do dokonania zmian
    obciążeń podatkowych w ciągu roku, tak, żeby nie podpaść TK?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-01-29 14:54:57
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Darek." <t...@n...nie.ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwoty na dziecko? Dobrze rozumuje? Moge dostac zwrotu
    > maksymalnie te 148zl, tak? Moge pomarzyc o 1145zl?

    A co z zona (jezeli masz) ?
    Jezeli miala jakies dochody to mozna cala ulge odliczyc proporcjonalnie
    w obu rozliczeniach np Ty 50 % i zona 50 %.

    Jak zona nie miala dochodu to lipa niestety.

    goore.

  • 7. Data: 2008-01-29 18:17:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > W tym roku, jeśli ulga zostanie, pomyśl nad zwiększeniem dochodów, np.
    > podpisz jakąś umowę o dzieło z kolegą-przedsiębiorcą.

    Dobrze że nie sugerujesz zwiększania ulgi, czyli dorobienia dziecka ...

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 8. Data: 2008-01-29 18:25:02
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik "GooRe" <g...@g...pl> napisał

    > A co z zona (jezeli masz) ?
    > Jezeli miala jakies dochody to mozna cala ulge
    > odliczyc proporcjonalnie
    > w obu rozliczeniach np Ty 50 % i zona 50 %.

    hmmm, a jeśli ona i on pracują, to może tylko on odliczyć całą kwotę ulgi
    (ona 0)?

    Bo ja tak zrobiłem, czy dobrze?

  • 9. Data: 2008-01-29 21:06:15
    Od: "Michał" <m...@g...com>

    On 29 Sty, 12:39, Klara Bemol <h...@w...pl> wrote:

    > to ja się podepnę - przy wspólnym rozliczeniu małżonków (mąż umowa o
    > pracę, ja przez cały rok bez pracy, ale + jedna umowy o dzieło) możemy
    > tę ulgę normalnie odliczyć?
    > z góry dziękuję

    To ja tez sie podepne.

    na dziecko urodzone we wrzesniu 2007 tez sie nalezy pelna ulga?
    mozna to ujac we wspolnym rozliczeniu malzonkow?

    --
    Michal

  • 10. Data: 2008-01-30 06:57:03
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Michał <m...@g...com> popełnił(a):

    > To ja tez sie podepne.
    >
    > na dziecko urodzone we wrzesniu 2007 tez sie nalezy pelna ulga?

    Tak

    > mozna to ujac we wspolnym rozliczeniu malzonkow?

    Tak, ale pod warunkiem, że są małżeństwem przez cały 2007 r.

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną