  • 1. Data: 2007-10-21 11:54:55
    Temat: kto ma prawo do majątku ?
    Od: "Dawa" <d...@o...pl>

    Witam,
    Mam taka sprawa. Dwadzieścia lat temu wzięli ślub, życie bardzo im się nie
    układało. Jej mąż nawet jej nie zameldował u siebie. Po urodzeniu dziecka
    wróciła do rodziców, pracowała i wychowywała dziecko.Radzice jej pomagali,
    mąż nie płacił alimentów, nie dawał na utrzymanie dziecka, rozwodu ani
    separacji nie mieli. W 2001 roku była powódź w której nie tylko mąż i moi
    rodzice stracili domy. Rodzice kupili gotowy dom. A mąż budował dom za
    pieniądze które otrzymał między innymi z gminy, Caritasu itp. źródeł. Ja nie
    otrzymałam nic. Teraz mąż zginą w wypadku drogowy, jest dziecko które ma 18
    lat jeszcze się uczy. Cały majątek jest na męża. Pytanie czy do tego majątku
    ma prawo jego siostra która ma swoją rodzinę i mieszka całkiem w innym
    mieście ? Komu należy się majątek ?

  • 2. Data: 2007-10-21 12:04:58
    Temat: Re: kto ma prawo do majątku ?
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Dawa pisze:
> [...]
    > ma prawo jego siostra która ma swoją rodzinę i mieszka całkiem w innym

    A rozwód był ?
    Jeżeli nie to jako małżonka zmarłego i jego dziecko dziedziczą w całości.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-10-21 13:35:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mecenas wrote:

    > A rozwód był ?
    > Jeżeli nie to jako małżonka zmarłego i jego dziecko dziedziczą w całości.

    Oczywiście przy założeniu, że nie było jakiegoś testamentu, ale i tak
    coś się należy - warto jednak sprawdzić, czy nie ma też jakichś długów :)

  • 4. Data: 2007-10-21 15:16:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dawa wrote:
    > rozwodu ani separacji nie mieli.

    jeśli nie było testamentu to żona i dziecko biorą całość.