  • 1. Data: 2004-09-07 09:45:51
    Temat: pelnomocnictwo notarialne - "power of attorney" w Szkocji
    Od: " Marcin" <m...@g...pl>

    Witam wszystkich,

    Wkrotce bede potrzebowac dokumentu dajacego mi pelnomocnictwo notarialne od
    mojej kuzynki (brytyjki) w Szkocji aby wystapic do polskiego sadu w pewnej
    sprawie.
    Czy ktos z Was zna szczegoly zalatwiania takiej sprawy - chodzi mi o
    "logistyke" tego, tzn. ile to szacunkowo kosztuje u notariusza, ile mniej
    wiecej zajmuje czasu i tym podobne.

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 2. Data: 2004-09-07 17:23:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktos z Was zna szczegoly zalatwiania takiej sprawy - chodzi mi o
    > "logistyke" tego, tzn. ile to szacunkowo kosztuje u notariusza, ile mniej

    Logistycznie, to to musi być upoważnienie albo wydane przez polskiego
    notariusza, albo przez brytyjskiego, ale poświadczone przez polskiego
    konsula. Kosztów nie znam.

  • 3. Data: 2004-09-07 18:37:11
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 07/09/2004 11:45, Marcin wrote :

> [...]
    > mojej kuzynki (brytyjki) w Szkocji aby wystapic do polskiego sadu w pewnej

    W charakterze pełnomocnika przed polskimi sądami cywilnymi może
    występować (choć pewnie są jakieś wyjątki w pewnych szczególnych
    postępowaniach) wyłącznie adwokat (radca prawny) lub najbliższa rodzina
    (rodzice, dzieci, rodzeństwo). Zaczął bym więc od upewnienia się, czy
    takie pełnomocnictwo będzie skuteczne.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 4. Data: 2004-09-07 21:43:49
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2004 20:37:11 +0200, Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    naskrobał(a):

> [...]
    > postępowaniach) wyłącznie adwokat (radca prawny) lub najbliższa rodzina
    > (rodzice, dzieci, rodzeństwo). Zaczął bym więc od upewnienia się, czy

    nie było ostatnio noweli KPC i już nie trzeba ?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-09-07 22:31:35
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 07/09/2004 23:43, Sebol wrote :
    > Dnia Tue, 07 Sep 2004 20:37:11 +0200, Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    > naskrobał(a):

    > nie było ostatnio noweli KPC i już nie trzeba ?

    Była, ale wchodzi ona w życie (przynajmniej przepis o który tu chodzi)
    po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia (5 lutego 2005).

    Wtedy art. 87 § 1. kpc brzmiał będzie:

    Pełnomocnikiem może być adwokat lub radca prawny, a w sprawach
    własności przemysłowej także rzecznik patentowy, a ponadto osoba
    prawująca zarząd majątkiem lub interesami strony oraz osoba pozostająca
    ze stroną w stałym stosunku zlecenia, jeżeli przedmiot sprawy wchodzi w
    zakres tego zlecenia, współuczestnik sporu, jak również rodzice,
    małżonek, rodzeństwo lub zstępni strony oraz osoby pozostające ze stroną
    w stosunku przysposobienia.

    Link do cytowanej ustawy: http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/965_u.htm

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 6. Data: 2004-09-08 09:09:59
    Temat: Re: pelnomocnictwo notarialne -
    Od: " " <m...@g...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> napisał(a):

> [...]

    Hm, nie wiem czy do konca rozumiem. Czy znaczy to, ze prowadzacy sprawe
    adwokat musialby dostac to pelnomocnictwo ? Dodam, ze adwokat bedzie sie
    zajmowac sprawa ale po pelnomocnictwo chcialem poleciec do ciotki w Szkocji
    osobiscie i pozniej majac ten dokument pojsc z tym (i z adwokatem) do sadu.

> [...]
    > zakres tego zlecenia, współuczestnik sporu, jak również rodzice,
    > małżonek, rodzeństwo lub zstępni strony oraz osoby pozostające ze stroną

    Dziekuje za wskazowki. Jak rozumiem, do 5.02.2005 jest po staremu, tylko, ze
    nadal nie wiem jak to wyglada.

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 7. Data: 2004-09-08 20:25:10
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 08/09/2004 11:09, m...@g...pl wrote :

> [...]
    > osobiscie i pozniej majac ten dokument pojsc z tym (i z adwokatem) do sadu.

    Nie prościej pójść do tego adwokata i się zapytać? W znanym mi przypadku
    wystarczyło adwokatowi wysłać z zagranicy odpowiednio sformułowane pismo
    -- pełnomocnictwo.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 8. Data: 2004-09-09 07:30:50
    Od: " Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nie prościej pójść do tego adwokata i się zapytać? W znanym mi przypadku
    > wystarczyło adwokatowi wysłać z zagranicy odpowiednio sformułowane pismo

    Tak wlasnie zostanie to przeprowadzone. Spytam sie go jeszcze jak to jest z
    tym art 87 § 1 i jakie to ma implikacje w tej konkretnej sprawie.

    Dziekuje za wskazowki!

    Marcin