  • 1. Data: 2010-05-19 14:34:35
    Temat: Zachowek ...
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Witam.

    Do sadu w ktorym odbyla sie sprawa o stwierdzenie nabycia spadku, zlozylem
    pozew o zachowek. W pierwszej odpowiedzi dostalem pismo upominajace o
    uzupelnienie kwoty o ktora sie ubiegam jak i podstawe tej kwoty (ktorej
    zreszta dokladnie nie znam, bo nie mam do tego wgladu). Kwote zachowku
    wyliczylem szacunkowo. Nastepnie uzupelnilem w/w w tym samym sadzie.

    Dzis otrzymalem pismo z sadu, o odeslaniu sprawy do sadu okregowego z powodu
    nie wlasciwosci tego sadu ...

    Czy ja zle mysle ? Bo skoro sprawa o stwierdzenie nabycia spadku odbyla sie
    wlasnie w tym sadzie, to sprawa o zachowek powinna sie odbyc takze w tym
    sadzie ?

    goore

  • 2. Data: 2010-05-19 16:10:04
    Temat: Re: Zachowek ...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    GooRe wrote:
> [...]
    > wlasnie w tym sadzie, to sprawa o zachowek powinna sie odbyc takze w tym

    W sądzie właściwym dla ostaniego miejsca zamieszkania spadkodawcy.
    Nie zapomnij kasy wpłacić

  • 3. Data: 2010-05-19 19:36:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > W sądzie właściwym dla ostaniego miejsca zamieszkania spadkodawcy.

    Nieprawda.
    Ale w tym wypadku to i tak bez sensu pisanie bo na przekazanie sprawy do
    SO zażalenie nie służy.

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2010-05-19 20:08:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Nieprawda.

    bo?

  • 5. Data: 2010-05-19 20:15:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > bo?

    Bo? To może ty uzasadnij że tak. Umiesz? Wiem że nie. Więc uwierz mi na
    słowo.

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2010-05-19 20:22:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Bo? To może ty uzasadnij że tak. Umiesz? Wiem że nie. Więc uwierz mi na
    > słowo.

    Masz pierwszy artykuł z brzegu, bo mi sie nie chce szukać paragrafów.
    Sam koniec.

    http://www.adwokat-mikolow.pl/zachowek.html

    Mogło pójść do okręgowego ze względu na kwotę, ale dalej jest sąd
    właściwy ze względu na ostatnie miejsce zamieszkania spadkodawcy.

  • 7. Data: 2010-05-19 20:23:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

> [...]
    >

    > Mogło pójść do okręgowego ze względu na kwotę, ale dalej jest sąd
    > właściwy ze względu na ostatnie miejsce zamieszkania spadkodawcy.

    art 39 KPC

    Art. 39. Powództwo z tytułu dziedziczenia, zachowku, jak również z
    tytułu zapisu, polecenia oraz innych rozrządzeń testamentowych wytacza
    się wyłącznie przed sąd ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy, a
    jeżeli jego miejsca zamieszkania w Polsce nie da się ustalić, przed sąd
    miejsca, w którym znajduje się majątek spadkowy lub jego część.

  • 8. Data: 2010-05-19 20:24:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > Masz pierwszy artykuł z brzegu, bo mi sie nie chce szukać paragrafów.

    To mi się ma chcieć ?

    > Sam koniec.
    >
    > http://www.adwokat-mikolow.pl/zachowek.html

    Przepis ustawy podaj. Bedzie tak gdzieś w okolicy art. 39 kpc.

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2010-05-19 20:26:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > art 39 KPC

    No pozytywnie mnie zaskoczyłeś... ale pewnie ktoś się podszywa pod tego
    nicka.

    No a z treścią tego przepisu rzeczywiście trudno dyskutować.

    --
    @2009 Johnson

  • 10. Data: 2010-05-19 20:26:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > To mi się ma chcieć ?

    > Przepis ustawy podaj. Bedzie tak gdzieś w okolicy art. 39 kpc.

    no właśnie wrzuciłem.
    nie rozumiem o co boje toczysz.
    zmieniło sie coś w KPC ostatnio? Nie czytuje tego jako prasy codziennej.