  • 11. Data: 2005-03-11 11:23:42
    Temat: Re: kredyt a wojsko
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Możesz podać podstawe prawną powyższego ?

    Mogę, mogę także zaktualizować podane informacje, bo się zmieniły. Teraz nie
    wojsko płaci odsetki, a po prostu nie są naliczane (przepadają bankowi).
    Pewnie dlatego teraz trudniej o kredyt.

    USTAWA z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
    Rzeczypospolitej Polskiej mówi:

    Art. 131. 1. Żołnierzom uznanym za posiadających na wyłącznym utrzymaniu
    członków rodziny oraz żołnierzom samotnym w okresie odbywania przez nich
    czynnej służby wojskowej, z wyjątkiem nadterminowej zasadniczej służby
    wojskowej i okresowej służby wojskowej:
    2) zawiesza się spłatę:
    b) kredytu lub pożyczki udzielonych przez banki lub instytucje uprawnione do
    udzielania kredytów lub pożyczek, chyba że strony w umowie postanowiły
    inaczej.

    Art. 131. 2. Pożyczka i kredyty, o których mowa w ust. 1 pkt 2, w okresie
    zawieszenia ich spłaty nie podlegają oprocentowaniu.

    Art. 131. 3. Uprawnienia, o których mowa w ust. 1 i 2, przysługują również
    małżonkom żołnierzy odbywających zasadniczą służbę wojskową, jeżeli ze
    względu na nie żołnierze zostali uznani za posiadających na wyłącznym
    utrzymaniu członków rodziny.

    Art. 131. 4. Warunkiem korzystania z uprawnień wymienionych:
    2) w ust. 1 w pkt 2 oraz w ust. 2 - jest zaciągnięcie kredytu lub pożyczki
    przed dniem powołania żołnierza do czynnej służby wojskowej.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 12. Data: 2005-03-12 06:35:14
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 mar o godzinie 21:16, na pl.soc.prawo, Beniamin napisał(a):

    > Bank ma obowiązek zawiesić spłatę rat na okres służby wojskowej, natomiast
    > wojsko pokrywa odsetki za ten czas. W praktyce biedne wojsko zwalnia takie
    > osoby z obowiązku odbycia służby.

    ROTFL

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 13. Data: 2005-03-12 06:37:11
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 11 mar o godzinie 12:10, na pl.soc.prawo, Beniamin napisał(a):

    > Jeśli uda się dostac kredyt. Ja np. dostałem kredyt na samochód w wieku 20
    > lat mimo, że książeczki wojskowej nie odebrałem do dzisiaj. Nikt się nie
    > pytał o wojsko (PKO SA), ale teraz podobno jest trudniej.

    To napisz jeszcze czy ten samochód był tylko *na Ciebie* czy wziąłeś go
    razem z np. ojcem, jako współwłaścicielem?

    Ponadto - gwarancją że będziesz spłacał raty był sam .... samochód - więc
    to w Twoim interesie leżało że mimo "armii" i tak spłacałeś raty - mylę
    się?
    ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 14. Data: 2005-03-12 09:27:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Ponadto - gwarancją że będziesz spłacał raty był sam .... samochód - więc
    > to w Twoim interesie leżało że mimo "armii" i tak spłacałeś raty - mylę
    > się?

    Ale bank musiał by i tak zawiesić spłatę tego kredytu. Nie wiem jak jest
    przy dwóch osobach biorących kredyt.

  • 15. Data: 2005-03-12 10:14:08
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 12 mar o godzinie 10:27, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale bank musiał by i tak zawiesić spłatę tego kredytu. Nie wiem jak jest
    > przy dwóch osobach biorących kredyt.

    Niby dlaczego?
    Skoro w umowie będzie klauzula:
    Powołanie Kredytobiorcy do odbycia czynnej służby wojskowej nie powoduje
    zastosowania postanowień art. 131 ust. 1 pkt 2 ustawy z dn. 21-11-1967r. o
    powszechnym obowiązku obrony RP z późniejszymi zmianami; w takim przypadku
    Kredytobiorca jest zobowiązany do spłaty zadłużenia na zasadach określonych
    w Umowie.

    Więc jak to jest Robercie? musi spłacać czy nie musi? ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 16. Data: 2005-03-12 12:42:34
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-12 11:14, *Artur Ch.* w te oto słowa się odzywa:

> [...]
    > Kredytobiorca jest zobowiązany do spłaty zadłużenia na zasadach określonych

    To zapisy umowy mogą powodować nieważność przepisów ustawy? Myślałem,
    że umowa musi być zgodna z ustawą.
    poczta: mwl na poczta kropka fm
    http://di.com.pl/n/?lp=9107&r=1
    Płace powyżej średniej krajowej dla wszystkich!