  • 1. Data: 2005-03-10 19:34:13
    Temat: Za ile do więzienia?
    Od: "Dyziok" <d...@t...pl>

    Witam, jestem jednym z oszukanych w serwisie aukcyjnym. Podejrzany został
    odnaleziony. Moje pytanie brzmi, jaka jest pewność, że zostanie ukarany
    (więzienie)? Czy to zależy od wysokości kwoty, na jaką oszukał ludzi? Jeśli
    tak, to jaka jest najmniejsza wchodząca w grę kwota, za którą nie zostałby
    wyroku w zawieszeniu/nie byłoby umorzenia?

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-10 19:47:48
    Temat: Re: Za ile do więzienia?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dyziok" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak, to jaka jest najmniejsza wchodząca w grę kwota, za którą nie zostałby
    > wyroku w zawieszeniu/nie byłoby umorzenia?

    Zapewne zostanie postawiony mu zarzut oszustwa (art. 286 kk), a karalnosc
    tego czynu nie jest uzalezniony od kwoty oszustwa, niemniej zapewne bedzie
    to mialo wplyw na wysokosc kary. Nie liczylbym jednak surowa kare. jesli to
    jego pierwsze przestepstwo to zapewne bedzie to jakis niewielki wyrok w
    zawieszeniu...

    Hem

  • 3. Data: 2005-03-10 19:48:44
    Od: "zeus" <z...@h...pl>

> [...]
    > Jeśli tak, to jaka jest najmniejsza wchodząca w grę kwota, za którą nie
    > zostałby wyroku w zawieszeniu/nie byłoby umorzenia?

    Proszę spojrzeć jakimi kwotami obracali prominenci z SLD, którzy wciąż są na
    wolności i sam sobie chłopie odpowiesz na swoje retoryczne pytanie.
    Powinieneś raczej spytać czy był w SLD, lub miał coś wspólnego z wymiarem
    niepsrawiedliwości i aparatem przymusu. Jeżeli nie, to jest szansa, że go
    ukarają. Najlepiej dla ciebie gdyby był za Wałęsą, lub z Samoobrony wtedy
    kara może być wyższa.

  • 4. Data: 2005-03-10 19:51:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dyziok napisał(a):
> [...]
    > tak, to jaka jest najmniejsza wchodząca w grę kwota, za którą nie zostałby
    > wyroku w zawieszeniu/nie byłoby umorzenia?

    Za 17.5 mln dolarow, do tego dochodzila jeszcze (glownie) platna
    protekcja ostatnio daja 2.5 roku wiezienia.

    Teoretycznie chyba chociazby ktos cale Allegro ukradl to do wiezienia
    chyba nie pojdzie.

  • 5. Data: 2005-03-10 20:15:00
    Od: "Dyziok" <d...@t...pl>

    > Za 17.5 mln dolarow, do tego dochodzila jeszcze (glownie) platna protekcja
    > ostatnio daja 2.5 roku wiezienia.
    >
    > Teoretycznie chyba chociazby ktos cale Allegro ukradl to do wiezienia
    > chyba nie pojdzie.

    Rozumiem, a czy będzie można liczyć na zwrot pieniędzy? Czy oprócz tego
    zapłaci grzywnę?

  • 6. Data: 2005-03-10 20:43:40
    Od: "zeus" <z...@h...pl>

    > Rozumiem, a czy będzie można liczyć na zwrot pieniędzy? Czy oprócz tego
    > zapłaci grzywnę?

    A czy ktoś z prominentów z PZPR, czy z SLD zapłacił jakąś grzywnę?
    Nie.
    Kwoty były dużo wyższe. Czy Naród Polski może liczyć na zwrot pieniędzy?
    Nie.

  • 7. Data: 2005-03-10 20:47:46
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    zeus napisał(a):

    > A czy ktoś z prominentów z PZPR, czy z SLD zapłacił jakąś grzywnę?
    > Nie.
    > Kwoty były dużo wyższe. Czy Naród Polski może liczyć na zwrot pieniędzy?
    > Nie.

    Ziew...

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 8. Data: 2005-03-10 21:48:54
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Rozumiem, a czy będzie można liczyć na zwrot pieniędzy?

    Mozna. Np. jesli wystapisz z powodztwem cywilnym (adhezyjnym) na roprawie
    karnej do czasu rozpoczecia przewodu sadowego. Ewentualnie sad moze na Twoja
    rzecz zasadzic odszkodowanie z urzedu, jesli nie bylo powodztwa cywilnego.
    Sad moze tez orzec w przedmiocie roszczen w ramach srodkow o charakterze
    probacyjm (ale o tym nie bede sie rozpisywal).

    Nie zapominajmy tez o zwyklej drodze cywilnej.

    Oczywiscie wszystko zalezy od tego czy sprawca dysponuje jakims majatkiem.
    Bo jesli nie, a pieniadze z oszustwa zdola ukryc (albo wydac) to nie
    bedziesz mial z czego sie zaspokoic :/

  • 9. Data: 2005-03-10 22:04:28
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Heming napisał(a):
> [...]
    > rzecz zasadzic odszkodowanie z urzedu, jesli nie bylo powodztwa cywilnego.

    Na odszkodowanie z urzędu bym nie liczył, natomiast alternatywą wobec
    powództwa cywilnego jest złożenie wniosku o nałozenie na sprawcę
    obowiązku naprawienia szkody. To prostsze rozwiązanie, a sąd musi taki
    wniosek rozpoznac (w przeciwieństwie do powództwa).

    KG

  • 10. Data: 2005-03-10 22:06:43
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > obowiązku naprawienia szkody. To prostsze rozwiązanie, a sąd musi taki
    > wniosek rozpoznac (w przeciwieństwie do powództwa).

    No fakt 46 par 1 jest bardziej uzyteczne...

    Hem