  • 1. Data: 2010-01-06 08:22:46
    Temat: Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??
    Od: "jano" <s...@s...pl>

    Witam.

    Moja dziewczyna pracuje w KFC (na umowie od 01.12.2009. Umowe ma na czas
    okreslony na 2 lata. W tym momecie znalazla prace na duzo lepszych warunkach
    ale potrzebuja jej pilnie. Chcielismy zlozyc pismo ze wypowiadamy umowe za
    porozumieniem stron. Ze kierownika nie bylo to powiedziano nam ze obowiazuje
    nas 2 tygodnie wypowiedzenia. Dlatego chcemy zlozyc wypowiedzenie:
    "Niniejszym wypowiadam z dniem XX.XX.2010r. (data rozwiązania umowy) bez
    zachowania okresu wypowiedzenia, z przyczyn osobistych (wskazać przyczynę),
    umowę o pracę zawartą w dniu 01.12.2009 r. (data zawarcia umowy) we
    ............ (miejsce zawarcia umowy), pomiędzy: "

    Jakie moga byc konsekwencje "porzucenia" pracy. Chodzi o to zeby juz nie
    pojawiac sie w tej pracy. Wiem ze moga napisac w referencjach ze porzucila
    prace ale czy cos jeszcze??

  • 2. Data: 2010-01-06 08:38:36
    Temat: Re: Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jano pisze:
> [...]
    > pojawiac sie w tej pracy. Wiem ze moga napisac w referencjach ze porzucila

    Zapewne nic złego się nie stanie, ale przy odrobinie pecha dostanie
    świadectwo pracy z dyscyplinarnym zwolnieniem, a pracodawca będzie mógł
    zażądać odszkodowania.

    Zróbcie tak - rozwiążcie umowę za wypowiedzeniem 2 tygodniowym i już
    się nie pojawcie w pracy. Aby pracodawca was zwolnił dyscyplinarnie,
    musiałby złożyć (listem poleconym) oświadczenie o takim rozwiązaniu
    umowy. Odbierajcie listy 14. dnia awizowania, a wówczas takie
    rozwiązanie będzie nieskuteczne, dotrze bowiem do was już po rozwiązaniu
    umowy za waszym wypowiedzeniem.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-01-06 08:40:22
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Za porzucenie pracy moga dac dyscyplinarkę. A referencji nie musisz
    pokazywac jeśli są złe.

  • 4. Data: 2010-01-06 08:56:24
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-01-06 09:40, mz pisze:
    > Za porzucenie pracy moga dac dyscyplinarkę. A referencji nie musisz
    > pokazywac jeśli są złe.

    Jak napisał Liwiusz mogą też odszkodowanie. Pracodawca może wykazać, zew
    sytuacji niespodziewanej absencji poniósł szkodę - musiał zatrudnić
    kogoś nagle za większe pieniądze/nie zrealizował zlecenia/whatever.
    Nie wiem, czy w tym przypadku pracodawcy się będzie chcialo i czy będzie
    mógł to wykazać, ale trzeba wiedzieć o takim ryzyku.

  • 5. Data: 2010-01-06 09:27:49
    Od: "jano" <s...@s...pl>

    czyli najlepszym rozwiazaniem bedzie zlozyc wypowiedzenie i mimo ze w
    grafiku pojawi sie dzien w korym mialaby sie pojawic w pracy nie przyjsc i w
    najgorszym wypadku zwolnienie dyscyplinarne ?

  • 6. Data: 2010-01-06 09:43:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jano pisze:
    > czyli najlepszym rozwiazaniem bedzie zlozyc wypowiedzenie i mimo ze w
    > grafiku pojawi sie dzien w korym mialaby sie pojawic w pracy nie przyjsc i w
    > najgorszym wypadku zwolnienie dyscyplinarne ?

    Tak zrób, ale pamiętaj, że zwolnienie dyscyplinarne to nie jest takie
    coś "a, zwolnimy go sobie, bo dziś nie przyszedł". Umowę z winy
    pracownika należy rozwiązać, czyli wysłać odpowiednie pismo. Umowa
    byłaby rozwiązana z chwilą dostarczenia do pracownika takiego
    oświadczenia, a - jak już wspomniałem - łatwo można doprowadzić do tego,
    że wcześniej minie okres wypowiedzenia, niż pracodawca rozwiąże umowę
    dyscyplinarnie. Pomijając już fakt, czy w takim molochu jak KFC komuś
    się tak szybko będzie chciało reagować z dyscyplinarką.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-01-06 09:43:57
    Od: "jano" <s...@s...pl>

    Użytkownik "pete" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jeszcze lepiej pójść na chorobowe.
    > ale wtedy nie może legalnie zjawi się w nowym miejscu pracy przeza ten
    > czas.

    no na ten pomysl tez wpadlem ale nie chce ryzykowac ze w nowej pracy beda
    potem problemy

  • 8. Data: 2010-01-06 09:44:47
    Od: pete <d...@o...pl>

  • 9. Data: 2010-01-06 09:53:37
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 09:38:36 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Zapewne nic złego się nie stanie, ale przy odrobinie pecha dostanie
    > świadectwo pracy z dyscyplinarnym zwolnieniem,

    I pierwsza rzecz która bym zrobił z takim świadectwem pracy to po prostu
    wrzucenie do niszczarki/pieca/paleniska. Po co mi świadectwo z np. "52" za
    1,5 miesiąca pracy?

    > a pracodawca będzie mógł zażądać odszkodowania.

    Adekwatnego :)
    Zapewne da się przeżyć, gdyby do tego doszło :)

  • 10. Data: 2010-01-06 10:39:45
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > no na ten pomysl tez wpadlem ale nie chce ryzykowac ze w nowej pracy beda
    > potem problemy

    tak czy inaczej jest to przynajmniej z punktu honorowego nieuczciwe w
    stosunku do starego pracodawcy

    Sadze, ze gdyby przyszedl do Ciebie ow pracodawca i powiedzial "sorry ale
    nie ma juz twojego miejsca pracy" w momencie gdy Ty przyszedles swiadczyc
    prace to Twoje oburzenie byloby pewnie wielkie.

    Icek