  • 1. Data: 2010-01-06 12:24:18
    Temat: Umowa zlecenie - zapis o utracie wynagrodzenia
    Od: "Pixell" <p...@i...pl>

    Witam,
    mam pytanko, czy w umowie - zleceniu dozwolony jest zapis o treści:

    "Z uwagi na umowy wiążące Zleceniodawcę z kontrahentami, a zwłaszcza zawarte
    w nich zasady i terminy rozliczania świadczonych usług w danym miesiącu
    kalendarzowym, niezachowanie przez Zleceniobiorcę terminu przewidzianego w
    pkt 1. może skutkować nieotrzymaniem przez niego wynagrodzenia za świadczoną
    usługę."

    przywołany wyżej pkt 1. mówi:

    "Podstawą wypłaty wynagrodzenia jest przedstawienie przez Zleceniobiorcę w
    Biurze Regionalnym Zleceniodawcy "karty zleceniobiorcy", w nieprzekraczalnym
    terminie 3 pierwszych dni roboczych po zakończeniu zlecenia lub 3 pierwszych
    dni roboczych następnego miesiąca kalendarzowego..."

    Sytuacja jest taka, że Zleceniodawca wykonał usługę, niestety nie dotrzymał
    terminu z pkt 1, czy to przekreśla możliwość dochodzenia zapłaty za wykonaną
    pracę?

    --
    Pixel

  • 2. Data: 2010-01-06 12:28:25
    Temat: Re: Umowa zlecenie - zapis o utracie wynagrodzenia
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 06-01-2010 13:24, Pixell pisze:
> [...]
    >
    > Sytuacja jest taka, że Zleceniodawca wykonał usługę, niestety nie
    > dotrzymał terminu z pkt 1, czy to przekreśla możliwość dochodzenia

    Nie, bo w umowie jest napisane, że "_może_ skutkować nieotrzymaniem
    przez niego wynagrodzenia za świadczoną usługę". Do tego otrzymanie
    wynagrodzenia jest zależne od wykonania usługi, a nie składania w
    terminie jakichś papierków. Przed sądem ciężko będzie utrzymać takie
    postanowienie w mocy.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-01-07 13:06:06
    Od: "Pixell" <p...@i...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hi1vl7$i5n$...@n...onet.pl...

> [...]
    > jakichś papierków. Przed sądem ciężko będzie utrzymać takie postanowienie

    Dzięki, a co zrobić jeśli zleceniodawca twierdzi że zapis umowy zabezpiecza
    go na taką okoliczność i proponuje zleceniobiorcy wycieczkę na drzewo?
    Pozostaje powództwo cywilne? na jakie paragrafy się powołać?

    --
    pozdrawiam
    Pixel

  • 4. Data: 2010-01-07 13:27:31
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 07-01-2010 14:06, Pixell pisze:
    > Dzięki, a co zrobić jeśli zleceniodawca twierdzi że zapis umowy
    > zabezpiecza go na taką okoliczność i proponuje zleceniobiorcy wycieczkę
    > na drzewo? Pozostaje powództwo cywilne? na jakie paragrafy się powołać?

    No to sąd wtedy. Jakie paragrafy? Art. 353(1) KC w zw. z art. 735 KC na
    przykład - chodzi o niezgodność umowy z naturą stosunku prawnego.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2010-01-07 13:45:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 07 Jan 2010 14:27:31 +0100, .B:artek. napisał(a):

    > No to sąd wtedy. Jakie paragrafy? Art. 353(1) KC w zw. z art. 735 KC na
    > przykład - chodzi o niezgodność umowy z naturą stosunku prawnego.

    IMHO nie trzeba iść aż tak daleko ;-)
    Wystarczy przyjąć, że niezłożenie skutkuje nieotrzymaniem, zaś złożenie
    (choćby późniejsze) skutkuje -- otrzymaniem ;-) Coś jak warunek
    zawieszający: zapłacę Ci, jeśli przedstawisz rachunek/raport, cokolwiek.
    Skutkiem byłoby po prostu brak odpowiedzialności za zwłokę w zapłacie w
    przypadku zwłoki w dostarczeniu raportu i tyle.

    W umowie nie jest napisane, że traci prawo do wynagrodzenia ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd