  • 11. Data: 2016-12-29 13:35:33
    Temat: Re: kradziez dowodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:
    > Jak pozwany zaprzeczy zawarcia umowy, to nie wystarczy.

    >Z jednej strony mamy podpisaną przez pozwanego umowę o (powiedzmy)
    >kredyt, z drugiej jego zaprzeczenia.
    >To wystarczy? Nie sądzę. Trzeba by jakieś badania grafologiczne i
    >inne
    >takie (a tu już mamy co najmniej stracony czas)

    No, mamy tez na niej nr dowodu, plus oswiadczenie urzedu, ze taki
    dowod zostal skradziony, i moze sie bez grafologa obejdzie.

    Ale mysle, ze ktos musi jednak o to zadbac i swoje w kolejkach odstac,
    bo czy sad samodzielnie pozew odrzuci na oswiadczenie powoda, ze nie
    zawarl takowej umowy a nr dowodu w niej podany sie nie zgadza ?

    Dodaj pare zmarnowanych urlopow, bo nigdy nie wiadomo kiedy pozew
    przyjdzie i trzeba szybko protestowac.

    Jeszcze moze byc ciekawostka czy ustalenie adresu sie sadowi uda, czy
    mu PESEL odpowie, ze nr dowodu sie nie zgada/sam zwroci uwage, a wrecz
    powinien poinformowac, ze dowod skradziony.
    Czytajac co ciekawsze doniesienia prasowe, obstawiam, ze nie zadziala
    i w tym przypadku:-)

    A swoja droga - to jest karygodne, zeby panstwo sie nie dorobilo
    centralnego systemu weryfikowanie dokumentow i listy takich
    skradzionych.
    No ale to juz do p/oslow pretensje, dobra zmiana tez ma wazniejsze
    zadania na glowie ...

    J.

  • 12. Data: 2016-12-29 14:42:09
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.12.2016 13:35, J.F. pisze:

> [...]
    > wrecz powinien poinformowac, ze dowod skradziony. Czytajac co
    > ciekawsze doniesienia prasowe, obstawiam, ze nie zadziala i w tym

    Przecież nie przyjdzie żaden pozew, a sąd nie będzie adresu ustalać,
    tylko wyśle wszystko na adres podany przez złodzieja i dopiero komornik
    nie będzie miał problemu ze znalezieniem osoby widniejącej w dokumencie...

    MJ

  • 13. Data: 2016-12-29 14:42:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-29 o 14:42, Michał Jankowski pisze:

    > Przecież nie przyjdzie żaden pozew, a sąd nie będzie adresu ustalać,
    > tylko wyśle wszystko na adres podany przez złodzieja i dopiero komornik
    > nie będzie miał problemu ze znalezieniem osoby widniejącej w dokumencie...

    Masz barrrdzo starą wiedzę.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2016-12-29 15:53:11
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.12.2016 o 13:35, J.F. pisze:
    > A swoja droga - to jest karygodne, zeby panstwo sie nie dorobilo
    > centralnego systemu weryfikowanie dokumentow i listy takich
    > skradzionych.

    Ty weź głupio nie podpowiadaj. Ten rząd i tak ma nadmierne tendencje do
    centralnych systemów i rejestrów.

    p. m.

  • 15. Data: 2016-12-29 16:13:47
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2016 o 11:59 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    ziez-dowodow-osobistych-z-usc/j7n6xb4

    > Jak widac - mozna.
    >
    > A ze jako prawnik

    :O
    Naprawdę?
    "Aplikacja" na pl.soc.prawo jest poza przepisami i "nie stanowi"...

    http://mediumpubliczne.pl/2016/07/bezrobotny-prawnik
    -prestizowy-zawod-przezywa-kryzys/

    Niech Liwiusz wybaczy, ale jeśli środowisku nie pomaga, to niech
    przynajmniej nie szkodzi.
    Ciągle mam na myśli oświadczenia majątkowe sędziów.

    --
    Trefniś

  • 16. Data: 2016-12-29 16:28:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup

    >Ty weź głupio nie podpowiadaj. Ten rząd i tak ma nadmierne tendencje
    >do
    >centralnych systemów i rejestrów.

    Ale to akurat powinni ze 20 lat temu wprowadzic.

    Rzad i tak ma te wszystkie dowody w komputerze, ale nie - sprawdzic
    bankowi nie pozwoli.
    Niech sobie bank wlasny system zalozy.

    A ty sie obywatelu zastanawiaj - gdzie skradziony/zgubiony dowod
    zglosic ...

    J.

  • 17. Data: 2016-12-29 16:59:05
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-29 o 11:51, Liwiusz pisze:
    ziez-dowodow-osobistych-z-usc/j7n6xb4

    > A jaka szkoda? Bo przecież mając czyjś dowód nie można zaciągnąć kredytu
    > na jego rzecz.

    Można, można... Które biuro pośrednictwa kredytowego sprawdza zgodność
    dokumentu ze stanem faktycznym? Potem do banku trafiają tylko skany
    dokumentów. Nie będę już nawet wspominał o pożyczkach on-line

    --
    Sonn

  • 18. Data: 2016-12-29 17:05:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
> [...]

    >zgodność dokumentu ze stanem faktycznym? Potem do banku trafiają
    >tylko skany dokumentów. Nie będę już nawet wspominał o pożyczkach

    Ale jak ma sprawdzic zgodnosc ze stanem faktycznym ?
    Do rejestrow panstwowych nie maja dostepu, do bankowych te dowody nie
    trafily z "winy" urzedu.

    Pozostaje kwestia zgodnosci twarzy ze zdjeciem - dowody nowe, zdjecia
    aktualne, to powinna byc duza.
    I tu faktycznie moga sie posrednicy nie popisac ... ale tez i
    zlodzieje moga dobrac jakies pasujace osoby.

    J.

  • 19. Data: 2016-12-29 17:24:11
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Dawid Rutkowski w
    ups.com>:

    > Hmm, a od kiedy to DO wydawane są w USC ?

    W Swiebodzinie? Jakoś tak od 2008.

    http://bip.swiebodzin.eu/291/Urzad_Stanu_Cywilnego_i
    _Spraw_Obywatelskich/

    CROSS: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    --
    'Tom N'

  • 20. Data: 2016-12-29 23:23:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-12-16 o 11:59, J.F. pisze:

    > Jak widac - mozna.stwa nie podejmują, to jeszcze później przypadkowym

    Nie można. A to, że banki nie realizują podstawowych obowiązków w
    zakresie bezpieczeństwa i umożliwiają oszustwa na cudze dane, to już ich
    problem.

    > A ze jako prawnik napiszesz, ze nie na jego rzecz ... to trzeba jeszcze
    > w praktyce udowodnic.

    Trochę wywracasz sprawę do góry nogami. Ne ma już BTE, więc to bank musi
    dowieść, że kredytobiorca jest kredytobiorcą.

    > I juz powstaje szkoda.
    > Jak sie jeszcze okaze ze e-sad wydal nakaz egzekucji, to szkoda bedzie
    > wymierna.

    4,50 na protest?

    > A i same odbieranie telefonow jest nieprzyjemne - a wiec znow szkoda.
    >
    > Dalej bym bym rozne BIK sprawdzil - i mamy kolejna szkode ...
    >
    > I za to wszystko urzad powinien zaplacic.
    > Ale pewnie sie okaze, ze nie lezalo to w zakresie obowiazkow urzednikow,
    > wiec sa niewinni.

    Ale czemu urząd? Przecież tak, to kredyt może każdy bez kradzieży dowodu
    osobistego wziąć. Prędzej bym szedł w roszczenia cywilne wobec banków,
    które nie dość, że elementarnych środków bezpieczeństwa nie dochowują,
    to jeszcze później głowę przypadkowym osobom zawracają.