  • 1. Data: 2006-03-12 09:37:31
    Temat: kpc pytanko
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    Witam, oto stan faktyczny:

    Lokatorzy mieli dopłacić za mieszkanko jakieś zaległe pieniądze, które
    wymyśliła im spółdzielnia, część z nich zapłaciła grzecznie te kwoty, część
    poszła do Sądu. Było to 4 lata temu. Zapadły wyroki korzystne dla lokatorów.

    Moje pytanie brzmi: czy lokator, który zapłacił może teraz pozywać
    spółdzielnie o - chyba - zwrot nienależnej korzyści? Chodzi mi o kwestię
    przedawnienia takich świadczeń, o fakt, że zapłacił już spółdzielni i
    ogólnie o to, czy musi w Sądzie udowadniać wszystko od nowa czy może się
    powołać na tamte wyroki i wnieść o załączenie akt.

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi,
    Michał.

  • 2. Data: 2006-03-12 10:35:28
    Temat: Re: kpc pytanko
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Leszczak wrote:
    > Moje pytanie brzmi: czy lokator, który zapłacił może teraz pozywać
    > spółdzielnie o - chyba - zwrot nienależnej korzyści?

    Tak, art. 405 kc.

    > Chodzi mi o kwestię
    > przedawnienia takich świadczeń,

    10 lat, art. 118 kc.

    > ogólnie o to, czy musi w Sądzie udowadniać wszystko od nowa

    Musi, tamte wyroki sądu nie wiążą.

    > czy może się powołać na tamte wyroki

    Może. Poza tym z uzasadnienia tamtych wyroków można łatwo metodą
    kopiuj-wklej stworzyć fachowe uzasadnienie pozwu.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-03-12 21:19:52
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    dziękuję za odpowiedź, jeszcze podrążę:
    1. czy grupa lokatorów może złożyć jeden wspólny pozew?
    2. czy w tym wypadku wartość przedmiotu sporu będzie sumowana? (powyżej
    10.000 to SR a nie Grodzki?)

    dzięki, Michał.

  • 4. Data: 2006-03-13 09:38:36
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Leszczak" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > dziękuję za odpowiedź, jeszcze podrążę:
    > 1. czy grupa lokatorów może złożyć jeden wspólny pozew?

    tak

    > 2. czy w tym wypadku wartość przedmiotu sporu będzie sumowana? (powyżej
    > 10.000 to SR a nie Grodzki?)

    tak

    > dzięki, Michał.

    pozdr