  • 1. Data: 2006-03-11 20:48:45
    Temat: Czy polskie prawo jest dobre?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tak się zastanawiam, czy w porównaniu z systemami prawnymi innych
    krajów UE nasze prawo jest wysokiej czy niskiej jakości?

  • 2. Data: 2006-03-11 21:30:43
    Temat: Re: Czy polskie prawo jest dobre?
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Tak się zastanawiam, czy w porównaniu z systemami prawnymi innych
    > krajów UE nasze prawo jest wysokiej czy niskiej jakości?

    IMHO prawo jest w miare... egzekucja tego prawa marnie

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-03-11 23:50:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Lookasik" <l...@p...o2.pl> writes:

    > IMHO prawo jest w miare... egzekucja tego prawa marnie

    IMO z egzekucją całkiem nieźle. Sam dostałem kiedyś mandat
    za przechodzenie na czerwonym świetle :)

    Poza tym -- nie określiłeś/określiłaś żadnych kryteriów swojej oceny
    jakości. Czy istnieją i są stosowane jakieś uniwersalne miary, jak
    np. liczba ustaw, artykułów, liczba stron maszynopisu potrzebnych
    na spisanie określonego kodeksu etc? I czy z wartości na tych
    miarach można wnioskować o jakości prawa?

    Możliwe, że piszę od rzeczy, ale jest już późno, a mnie naszło
    na doszukiwanie się podobieństw przepisów z oprogramowaniem
    (bo jeśli chodzi o software, to jakieś tam miary można zdefiniować
    i coś na podstawie pomiarów wywnioskować).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 4. Data: 2006-03-12 07:08:30
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > IMO z egzekucją całkiem nieźle. Sam dostałem kiedyś mandat
    > za przechodzenie na czerwonym świetle :)

    nie chodzilo mi o egzekucje wyrokow
    chodzi mi o mozwliwosc dochodzenia swoich praw /procedury/, ja wychodze z
    zalozenia, ze procedury powinny byc bardziej restrykcyjne.... nie wykazesz
    swojego prawa to Ci nie przysluguje

    a jezeli chodzi o pr karne to sciganie jest na marnym poziomie

    > Poza tym -- nie określiłeś/określiłaś żadnych kryteriów swojej oceny
    > jakości.

    okreslilem IMHO :)
    a wiecej pisac mi sie nie chce

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-12 08:03:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > IMO z egzekucją całkiem nieźle. Sam dostałem kiedyś mandat
    > za przechodzenie na czerwonym świetle :)

    No to oblicz wskaźnik:
    (liczba otrzymanych mandatów)/(liczba popełnionych wykroczeń).
    Oblicz dla siebie oraz w stosunku do całej populacji.
    Ile wyszło, 1? Może 0,001? Ej, pewnie 0,0000000000000000000000000001.