  • 1. Data: 2003-10-01 08:48:15
    Temat: koszty komornicze
    Od: "smutny" <s...@w...nospam.org.pl>

    mam zasadzone alimenty w kwocie 1000 zl
    chce placic dobrowolnie ale "dobra kobieta" chce aby byly sciagane przez
    komornika
    prosze jesli ktos wie niech napisze ile dojdzie kosztow komorniczych

    marcin

  • 2. Data: 2003-10-01 10:57:30
    Temat: Re: koszty komornicze
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "smutny" <s...@w...nospam.org.pl> napisał w wiadomości
    > mam zasadzone alimenty w kwocie 1000 zl
    > chce placic dobrowolnie ale "dobra kobieta" chce aby byly sciagane przez
    > komornika
    > prosze jesli ktos wie niech napisze ile dojdzie kosztow komorniczych

    Wcale nie musisz płacic kosztów komorniczych, gdy egzekucja spowodowana jest
    tylko tym, ze wierzycielka nie chce przyjmować dobrowolnych wpłat. Musisz
    tylko zadbać o dobry dowód, ze chcesz płacić - np zwrócone przekazy
    pocztowe - możesz tez wysłać za poświadczeniem odbioru list z zadaniem
    wskazania przez wierzycielkę sposobu w jaki alimenty maja być płacone (wyrok
    pewnie mówi, że "do rąk", więc o wskazanie kiedy, jak, czy w kopercie
    gotówką, czy przekazem, czy na konto, ze wskazaniem terminu na udzielenie
    odpowiedzi.)

    Na taki numer wpadało już wcześniej wiele "dobrych kobiet", zapewne
    wychodząz z zasady, że egzekucja komornicza dodatkowo jeszcze upokorzy
    zobowiązanego. Sprawa ta zajmował się Sąd Najwyzszy w kilku orzeczeniach (np
    III CZP 40/86 OSNCP 1987 nr 5-6 poz 71). Wynika z nich, że jeżeli wierzyciel
    powoduje wszczęcie egzekucji alimentów pomimo tego, że dłużnik chce je
    płacić zgodnie z treścią tytułu wykonawczego to sam winien poniesć koszty
    egzekucji. I poniesie je nawet jak był zwolniony od kosztów postepowania.

    Z twojego punktu iwidzenia, gdy komornik ustali koszty i cię nimi obciąży,
    złóz na to postanowienie skargę do Sądu Rejonowego wskazując, ze egzekucja
    została wszczeta pomimo, że chciałeś płacić dobrowolnie. Nie wiem jaki
    będzie efekt, ale spróbować warto.