  • 1. Data: 2003-10-01 07:43:14
    Temat: Re: Proszę o porade
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    "alex" <t...@y...com> wrote in message
    news:bldu87$p6h$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > niestety chce wybudowac ogrodzenie i poprosilem go miesiac temu o
    usuniecie
    > tej budki ale on powiedzial ze obowiazuja mnie terminy wypowiedzenia i on
    > nie jest w stanie 1 miesiaca sie przeniesc. Ja nie chce byc wobec niego
    > bezczelny ale jakie mam w tym wypadku prawa do kogo sie zgłosic. Dzialke
    > kupowalem kilka lat temu, wtedy ta budka tam juz byla (ale na mapie nie
    byla
    > ujeta) a ja dowiedzialem sie ze jest ona na moim terenie jak geodeci
    > wymierzyli mi teren. Dzieki za ewentualne sugestie

    Jeśli nie było i nie ma żadnej umowy jest to zwyczajne naruszenie prawa
    własności. Tym samym nie ma zadnych okresów wypowiedzenia umowy (bo jak sam
    piszesz takowej po prostu nie ma) A zatem przysługuje Ci roszczenie wg
    przepisów o ochronie własności Księga II - dział V Kodeksu Cywilnego.

  • 3. Data: 2003-10-01 09:16:20
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    --
    Możemy też uznać, że skoro wiedziałeś o istnieniu budki i zezwalełeś
    sąsiadowi do tej pory na prowadzenie jego działalności, to taka umowa

  • 4. Data: 2003-10-01 11:38:42
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "FunnyGuy" <f...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sąsiadowi do tej pory na prowadzenie jego działalności, to taka umowa
    > istnieje (ustna). Wtedy rzeczywiście obowiązują ustawowe terminy

    Ja tez jestem tego samego zdania. Ale jak sam piszesz minal juz miesiac
    odkad poinformowales go o tym zeby przenoisl swoje zabawki gdzie indziej.
    Problem w tym ze pewnie nie masz dowodow na to ze wypowiedzenia dokonales...

  • 5. Data: 2003-10-01 16:58:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to ja bym mu nowe wypowiedzenie wręczył albo wysłał pocztą i tyle.
    Niezależnie od tego postawił ogrodzenie. W końcu przy stawianiu ogrodzenia
    pewnie budka nie przeszkadza. Sąsiad może mieć kłopot z przestawieniem
    budki, ale to nie znaczy, że Ty musisz tolerować prowadzenie przez niego
    działalności gospodarczej na Twojej działce. Po prostu robisz ogrodzenie i
    dajesz mu termin na zabranie budki.

  • 6. Data: 2003-10-01 23:10:44
    Od: "^-NufC-^" <n...@w...pl>

    Jak teren Twoj a on nie ma z Toba umowy iz moze tam trzymac swoj wlasny
    McDonalds to stawiaj smialo ogrodzenie takie, ze nikt nie przejdzie do budki
    po zakup posilku.

  • 7. Data: 2003-10-02 09:01:00
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "^-NufC-^" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak teren Twoj a on nie ma z Toba umowy iz moze tam trzymac swoj wlasny
    > McDonalds to stawiaj smialo ogrodzenie takie, ze nikt nie przejdzie do
    budki
    > po zakup posilku.

    Umowa byla tyle ze ustna. Latwo tego dowiesc zwazywszy na fakt ze tyle czasu
    sobie stala za wiedza wlasciciela dzialki a on sie temu nie sprzeciwial.

  • 8. Data: 2003-10-02 09:01:05
    Od: "alex" <t...@y...com>

    Dzięki za odpowiedz
    Co do prosby o przeniesienie budki, to poprosilem jedynie ustnie.
    Mam jeszcze jedno pytanie
    ile ewentualnie wynosi ustawowy termin wypowiedzenia w takiej sprawie?