  • 1. Data: 2013-01-03 17:11:09
    Temat: koszt odesłania reklamowego towaru
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Witam. Pytałem już ale nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedz,
    może teraz ktoś wie coś więcej:

    Czy jakieś przepisy konkretnie regulują kwestie dotyczące sposobu
    odesłania reklamowanego towaru ? Towar z wyłącznej winy sprzedawcy
    (przedsiębiorca) kompletnie pomylony, on chce żebym odesłał to
    najtańszą przesyłką. Po rozmowie z nim mam wrażenie, że po dobroci
    nawet za kopertę mi nie będzie chciał oddać. Czyli jak ja kupuje coś
    to koszty przesyłek ustala sprzedawca (a ja mogę się najwyżej nie
    zgodzić) a jak ja muszę odesłać (z jego winy) to także sprzedawca
    dyktuje jak mam to zrobić ? Dodatkowo chce żebym delikatny towar
    odesłał przesyłką listową - czyli ja mam to niewiadomo jak zabezpieczać
    i może kupować tonę folii bąbelkowej żeby jemu wyszło taniej.

    Mogę wysłać to kurierem, pojechać na pocztę taksówką albo wynająć
    kogoś żeby za mnie pojechał ? Interesują mnie podstawy prawne
    (albo brak podstaw prawnych przeciwko temu).

    Dzięki !

  • 2. Data: 2013-01-03 19:32:08
    Temat: Re: koszt odesłania reklamowego towaru
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 03-01-2013 17:11, ww pisze:
> [...]
    > odesłania reklamowanego towaru ? Towar z wyłącznej winy sprzedawcy
    > (przedsiębiorca) kompletnie pomylony, on chce żebym odesłał to

    Nie ma stricte przepisów na taki dokładnie przypadek, ale jest to
    niewłaściwe wykonanie umowy. A w takich okolicznościach drugiej stronie
    przysługuje odszkodowanie. Szkodą po Twojej stronie jest co najmniej
    koszt odesłania towaru. Podstawa prawna: art. 471 Kodeksu Cywilnego.

> [...]
    > odesłał przesyłką listową - czyli ja mam to niewiadomo jak zabezpieczać
    > i może kupować tonę folii bąbelkowej żeby jemu wyszło taniej.

    Zastanów się co będzie, jak przesyłka zostanie uszkodzona z powodu
    niewłaściwego opakowania, a sprzedawca nie będzie wówczas chciał ani
    wysłać właściwy towar, ani zwrócić za przesyłkę. Ja bym odesłał według
    własnego zdrowego rozsądku (ale też bez przesady, nie musi być
    najdroższy kurier), nawet jeśli sprzedawca chce innego środka transportu.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2013-01-03 22:10:57
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przysługuje odszkodowanie. Szkodą po Twojej stronie jest co najmniej koszt
    > odesłania towaru. Podstawa prawna: art. 471 Kodeksu Cywilnego.

    Ale chyba nie o to chodzi. On chce towar wymienić i pokryć koszty przesyłki
    ale najtańszej. Czyli ja mam jechać na pocztę tracąc czas i pieniądze żeby
    on miał jak najtaniej. I nie mówie tu o wynajmowaniu helikoptera ani innych
    absurdalnych pomysłach. Ja mogę wysłać kurierem - jest konkretny cennik
    więc odpada problem jak wycenić czas (te kilka minut już mu podaruje),
    paliwo, zelówki, długopis... wszytko czarno na białym...

> [...]
    > własnego zdrowego rozsądku (ale też bez przesady, nie musi być najdroższy
    > kurier), nawet jeśli sprzedawca chce innego środka transportu.

    No i się właśnie też zastanawiam. Moim zdaniem solidny kartonik i wysłego
    tego jaki paczki to minimum ale on i za to nie będzie chciał zapłacić. I
    tego
    dotyczyło pytanie - jakie mam szanse te pieniądze odzyskać.

    Czy taka sprawa nadaje się do e-sądu ?